Експериментът в Dnes.bg: "Умен" светофар, рискови пешеходци

Над три минути да пресечеш столичния бул. "Стамболийски"
Обновена: 4 май 2016 15:41 | 15 май 2015 08:29, Александър Попов
68
Експериментът в Dnes.bg: "Умен" светофар, рискови пешеходци
Снимка: Dnes.bg

В поредното издание на "Експериментът в Dnes.bg" ще засегнем темата с "умните" светофари. От Столичната община ще борят с тях трафика и ще бъдат монтирани на ключови кръстовища.

Те ще светват зелено при появата на автобус, тролей или трамвай, зелената светлина ще се удължава и при закъснение на градския транспорт. Преди няколко месеца от общината се похвалиха, че преминаването през кръстовищата ще бъде между 5 и 8 пъти по-бързо.

Но щастието за едни е нещастие за други. Наш читател ни сигнализира, че "умният" светофар на кръстовището на булевардите "Александър Стамболийски" и "Вардар" е несинхронизиран и изнервя пешеходците. Те пък от своя страна пресичат на червен сигнал и създават предпоставки за трагедии.

По време на нашия експеримент пресякохме булеварда за 2.15 минути, а връщането ни отне с 40 секунди повече. Реално, ако се спазват правилата пресичането отнема средно близо три минути.

В крайна сметка изводът е, че "умният" светофар "ражда" рискови пешеходци. Хората видимо се изнервят да чакат толкова дълго време и предприемат риска да преминават на червено. Въпрос може би на манталитет, но пък животът не ни ли е по-важен?


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


68
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
1
 
29
 
! Отговори
до Киро преди 9 години
Тези системи Неработят коректно,защото засичат и говорещи си хора и чакащи маршрутката и блеячи, дори и проститутките вечер - което директно обезсмисля системата. За цената пък да не говорим. Подобно нещо правихме в Германия, ама не сработи и го махнаха после властите - беше пилотен проект, докато бях студент там.
35
0
 
27
 
! Отговори
до Киро преди 9 години
Ако минеш през момент, в който няма нотовареност толкова ( най-добре се вижда късно вечер към 11 например) и застанеш на светофара с кола или натиснеш бутона, ще видиш, че вместо да чакаш 1 минута, както беше преди, ще чакаш 20-30 секунди. Ей тва е смисъла. Доколкото разбрах от един от работниците на място, на по-късен етап ще се сложат и увеличения за направленията на автомобили, но към момента работи, както преди новия светофар, но с възможност за намаление на чакането, ако няма автомобили.
34
1
 
26
 
! Отговори
Киро преди 9 години
И ми се струва че ако сложат примерно сензори за движение които автоматино да отчитат че има чакащи пешеходци и да не се чака следващ цикъл за да светне зелено всички ще са щастливи и умните светофари поне ще работят толкова добре колкото и не умните че дови може би и по добре !
33
2
 
32
 
! Отговори
Байчо преди 9 години
Глей сега, тея умни светофари са начин да се източва общината. Фирмата е офшорка, а оборудването е куче-марка. Взеха ноу-хау от едни румънци и сега продължават сами. Цените за реконструкция са безумни.
32
1
 
31
 
! Отговори
Киро преди 9 години
Всеки ден пресичам този светофар 2 пъти с кола и 2 пъти пеша, понякога с колело. С кола няма разлика спрямо преди. Но пеша и с колело се чака повече определено, а и трябва да се натискат бутони които са доста далеч. когато натиснеш бутона късно зеленото светва чак през един цикъл. Докато преди когато няма пешеходци колите завиват на дясно сега трябва да изчакаш 2 цикъка на светофара обикновено за да светне зелено.Което е доста глупаво.Не мислите ли ?Не става дума за бързане а за сравнение с пред
31
7
 
23
 
! Отговори
До 38 преди 9 години
Първо по- полека с епитетите. Не знам общински чиновник ли сте или нещо друго, но по- полека. Незрящия човек, може да намери бутона, да и да го натиска, но в това време, ако някой натиска и перпендикулярния бутон и там светне първо зелено, какво правим? Още по- лошо, ако слепия човек реши, че е изпълнена неговата команда. Да не говорим, че улиците там са разбити, автомобилите не спират на стоп- линиите и докато слепият човек заобиколи всичките препятствия, вече е свтенало червено.
30
2
 
31
 
! Отговори
Кака преди 9 години
Точно на този булевард, една пресечка по към Центъра, седейки в заведение с чудесен изглед към кръстовището, лично установих, че след инсталирането на "умните светофари" съотношението на пресичащи на зелено:червено пешеходци е приблизително 1:8. И как не - 3,11 минути светеше червено. Навсякъде, където съм била по света, умните светофари са в полза на пешеходците, освен в България. Защото обичаме да сме различни, предполагам :)
29
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
ХАХАХАХА и какво да се сложат различни звуци за различните пешеходни преминавания ли???хахахах и да стане някаква пълна лудница и незрящите да се чудят кой звук за какво беше:ДМислете малко преди да пишете,че много се излагате.
28
1
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Стрелката е релефна бе, тя се напипва не се вижда - и ти да си няма да я видиш, защото е отдолу на бутона, ако беше за виждане дали нямаше да е отгоре бе?Абе неможе да сте толкова *** наистина. Направо се учудвам, как може да има толкова плитки тикви.
27
1
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Не ни трябват умни светофари! Трябват ни умни хора!
26
4
 
29
 
! Отговори
До 35 преди 9 години
"А дали това не е още една полза от тези бутони?Да си забелязал случайно, че отдолу на бутона има стрелка за незрящите, която им показва този бутон за коя посока на пресичане е и където точно да пресекат?"Ха ха ха, умнико, незрящите именно за това са незрящи, защото не мога да видят разните му стрелки.
25
5
 
25
 
! Отговори
до 29 преди 9 години
А дали това не е още една полза от тези бутони? Да си забелязал случайно, че отдолу на бутона има стрелка за незрящите, която им показва този бутон за коя посока на пресичане е и където точно да пресекат?Мани мани, блика акъл от вас, ама едва ли има време и начин да ви ся обяснят всички ползи от системата. ТО сигурно затова и вече никой не се опитва - просто трябва да акъл да има човека срещу теб, за да им се обяснява и най-важното да бъде разбрано това което се обяснява.
24
12
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Абе да не ви е яд, че тия светофари са по-умни от вас и затова да врещите срещу тях?Това е типично за българина, като неможеш да победиш с доводи просто да създаваш хаус и илюзия за проблеми.Проблема е в главата ви драги ми "граждани".
23
2
 
32
 
! Отговори
Sonik преди 9 години
Му др. то ако пешеходеца изчака 3 минути това не е проблем, но ако колата спести 3 минути престой това означава по-малко вредни газове и по-здрави хора в столицата.Просто ей така си мисля на глас.
22
0
 
28
 
! Отговори
до 30 преди 9 години
Ако ще и 15то поколение да се изкараш в тоя форум - ти си *** и го доказваш с некомпетентните си коментари.За възпитанието - ти започна с обидите по мой адрес нали? Кой е невъзпитан? Коефициента на интелигентност, който аз съм засегнал в 1вия ми коментар е относно изказването на становища от вас и журналиста ( не че може тоя да се нарече такъв), които становища не са подкрепени с мисъл и разбиране на принципа, а просто долнопробно селско мрънкане и плюене по нещо, което НЕразбирате. ./.
21
1
 
33
 
! Отговори
до 28 преди 9 години
НЕ ***, тези бутони на превозните средства се ползват навсякъде в европа и чрез тях се подобрява енергийната ефективност на градски транспорт - през зимата не се охлажда превозното средство, когато няма кой да се качва, през лятото не се затопля - от там и по-малко работят агрегатите, за да затоплят или изстудяват. Отделно, когато няма качващи се и слизащи на определени места, по-бързо може да потегли превозното средство. Вие сте тотални неграмотници, даже май си един и същи бунак!
20
7
 
24
 
! Отговори
НН преди 9 години
До до 22Защото може да си много знаещ и "мислещ",но речникът ти е каруцарски.И,знаеш ли,няма истински софиянец,който,като не може да докаже нещата с думи,да се пробва обиди хората!Казвам пробва,защото за мен явно не си ми на нивото нито по интелигентност,нито по образование,нито по култура,нито дори по местоживеене.Седмо поколение софиянци сме,живея в центъра на града,но възпитанието и културата не ги получаваме от това!Е,ти няма как да знаеш тези неща,нали?
19
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
На мен пък много ми се ще "умникът", който е разписал светофарите, да издават един и същи звуков сигнал, при пресичане на перпендикулярните улици да си затвори очите и да се опита да прецени, в случая дали е зелено за пешеходците за бул. Стамболийски или за пешеходците за бул. Вардар.
18
6
 
27
 
! Отговори
фр преди 9 години
До Анонимен 13Това с вратите на новите автобуси и тролеи е побългарена простотия. В нормалните държави тези бутони се ползват, за да покажеш, че ще слизаш на предстоящата спирка и да спре на нея, а не да я подмине, ако никой няма на спирката, който да махне с ръка.
17
3
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Този светофар е три пъти по-умен от Бойко Борисов, защото три пъти по-бавно си мени мнението.