Защо "диамантът" се превърна в "Бойколина"?

Потребители в мрежата критикуваха изпълнението на пътния възел
6 авг 2015 07:28,
290
Защо "диамантът" се превърна в "Бойколина"?
Снимка: Facebook

Потребителите във Facebook се надигнаха с конспиративната теория, че новият пътен възел с форма на диамант край шуменското село Белокопитово не дава възможност за правене на завой от Шумен към Варна и от София към Русе.

Възелът бе открит във вторник от регионалния министър Лиляна Павлова в присъствието на премиера Бойко Борисов, който качи в мрежата панорамна снимка на съоръжението. Снимката бе копирана хиляди пъти и възелът бе прекръстен на "Бойколина".

Всъщност пътният възел дава възможност за правене на преход от всяка от четирите посоки във всяка от останалите. Пристигайки от София може да се отиде към Русе, но за целта пътуващият трябва да тръгне в посока Шумен, в един момент да мине под пътя и да направи почти 180-градусов завой, за да се качи на платното в посока Русе. Просто на панорамната снимка тези преходи не се виждат добре.

"Проектът за този пътен възел е съобразен с терена, с трафика и с това, че в бъдеще ще има магистрала Русе-Варна, която ще е много натоварена“, каза пред "Труд" шефът на пътната агенция Лазар Лазаров.

Странната форма на пътния възел Лазаров обясни с това, че от северната част на пътния възел има микроязовир, в източна посока е село Белокопитово, а на юг има две дерета, които пролетно време се пълнят с вода. Освен това ако беше направена класическа детелина, трябвало да има 270-градусови завои, а сега най-острите са сведени до 170-градуса, което е за предпочитане при високата скорост, с която се движат превозните средства по магистрала.

Другата критика към пътния възел е невероятно сложното движение, което трябва да направят идващите от Шумен в посока към Варна. Вместо да се направи обикновено платно, което да отвежда идващите от Шумен направо към платното на магистралата за Варна, шофьорите трябва да стигнат до другия край на пътния възел, а след това да направят последователно два много остри завоя, за да се качат на магистралата за Варна.

Лазаров оправда това с факта, че трафикът от Шумен за Варна на това място е много малък - 5-10 коли на час. Причината е, че преди пътния възел идващите от Шумен имат още две възможности да се качат на магистрала "Хемус" в посока Варна - при Каспичан и при квартал 'Макак", и пътният възел „Белокопитово“ обслужва на практика само няколко шуменски села.

"Просто такъв пътен възел се прави за първи път в България. Когато хората свикнат с него, ще оценят, че формата му позволява пътуващите по магистралата да не намаляват скоростта, а там, където се налага преход, скоростта се намалява само до 80 км в час", каза Лазаров.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


290
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
165
4
 
10
 
! Отговори
Аз преди 8 години
До ФактТук вярно е пълно с червени ***!Нещо да си разбрал, че от 1991 г. потока от МПС, а и самите МПС са се променили?!? В пъти повече е нараснал пътнико-потока и трафика изобщо! Да не говорим, че ти самия ***,си одъртял с 25 години! Боже, прибери си вересиите и най-вече червените - стига им толкова !
164
4
 
6
 
! Отговори
Румен Бл. преди 8 години
До ПетърОтдавна през ума ми минават идеи подобни на твоите.Някога като курсант в ВНВВУ живях 5 г. до Плевен,после в Бургас, Варна и 10 г. в Пловдив.Понеже съм родом от Монтана, познавам и този край.И ако има население на страната което ме е впечатлило с интелигентност и предприемчивост то това са безспорно пловдивчани.Бургазлии са върха в артистичността и изкуствата.Варна е сбор от посредствени селяни,Плевен също, а цялата Северна България издиша.Днес Пловдив и Бургас са най-проспериращи.
163
3
 
1
 
! Отговори
инж. Проектант преди 8 години
До АнонименХахаха това твърдение вече наистина ме развесели :) Вие предполагам от "камбанарията" на гоелмия си професионален опит като човек на заплата за съставен коментар го написахте ;)
162
1
 
4
 
! Отговори
петър преди 8 години
Северна България не е западнала заради някакви световни конспирации,а по много проста причина.Населението е тъпо.Простотията не им позволява да просперират.Някога след София любими градове на живков бяха Плевен и Варна.Там се изливаха огромни пари ежегодно,за сметка на Пловдив,който беше умишлено дискриминиран,а и другите градове от Южна БългарияНо по време на демокрацията,когато има свободна конкуренция този район западна.Закономерно,неблагодарните *** един пътен възел немогат да използват
161
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До АнонименНе се и опитвам да Ви го "говоря" :) Виждам, че сте тясно запознат със ситуацията. И все пак ще допълня, че съм присъствал лично на решения които са политически мотивирани а не технически. Но това за което говоря е че има ли едно политическо име или прякор в коментар значи мнението е политически мотивирано ( друго няма какво да кажа вече споменах че от политиците само политиканите са по-досадни). И макар, че отново правим пълен кръг ще го кажа пак: Намерете човек който да разбира...
160
7
 
4
 
! Отговори
Факт преди 8 години
И още един пример за бездарни инж.проектанти - сегашният бул. Малинов /бивш бул. Людмила Живкова/ в Младост, София. До около 1991 година там минавах за няколко минути, за да стигна до Цариградското шосе. Сега след намесата на инж.проектанти, които може би са прочели само Винету през живота си, не е ясно за колко време мога да мина тази отсечка - за половин час или за два часа, в зависимост от други фактори, които инж.проектантите сигурно са взели под внимание, за да променят нещата по този начин
159
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Диаманта..., в ГЕРБ-ерската корона на глупостта...!
158
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Лиляна по Нова, тази сутрин беше ужасно неприятна както за гледане, така и за слушане... Виктор едва успяваше да се включи с някой въпрос, на който тя така и не отговаряше, а гр***чеше наизустените си Подпорни точки...
157
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
""Диамантът" край с. Белокопитово е зле маркиран и опасен" Може. Ама пък, Лилето и Боко си го харесаха.
156
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен 190Нали не правиш грешката да сравняваш 1 км магистрала изграждана в полето на терен държавна/общинска собственост и същия метраж, но при преминаването през Стара планина и покрай някое планинско село например?Защото в 1-ия случай няма да имаш допълнителни разходи за съоръжения като тунели, мостове, укрепвания на скатове и т.н., както и обезщетения за частни имоти. КОЕТО обяснява разликата в цената.Иначе си много прав за "бързите пари" от строителство и тяхното усвояване.
155
1
 
4
 
! Отговори
до 207 преди 8 години
Явно може ! Няма да е зле да си оправят тъпотията с още една лента за десен завой така ще спестят около километър на пътуващите редовно Шумен-Варна а същото така е много вероятно да стават зверски катастрофи при обратния завой ,а могат да спасят много животи ако си оправят безхаберния пътен възел!
154
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не може това нещо да струва 66 милиона.
153
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Типичното мислене за гербер - човекът ви пуска магистрали да не се трепИте, бори се със зъби и нокти за вашето добруване, а вие недоволствате. Бори се, а все някой му пречи. И всеки, който каже нещо е комунист разбира се.
152
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
... престъпно безхаберие, съчетано с алчност... Вижте, например, последното клипче "София - Русе". Маркировката, ако я има, е тотално грешна. Ако се вярва на нея, тежкотоварните камиони (около 0:58-1:00 мин) навлизат в насрещното? Отделно там има някаква стрелка за наляво, а път няма. А и е вече полу изтрита от "блажната боя". Задължително е да има и знак СТОП. Вижте и следите от гуми на хората, които "твърде лесно" са се ориентирали в обстановката...
151
3
 
7
 
! Отговори
Преправяне е изхода преди 8 години
Че "диаманта" е плод на дилетантство, импровизация и строителна неграмотност е факт. Имате сложна и почти невъзможна навигация из дебрите му, а като падне мъгла, сняг или задръствания става още по-зле. Имате сложни и рисковани престроявания на късо разстояние. Много конфликтни точки. Сложете високи скорости, липсващи табели и пр. Затова-разрушаване на съоръжението, съд за виновните и построяване на детелина или кръгово с надлез. Избягвайте да пътувате оттам докато го оправят.
150
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Нищо де, нали сА "усвоени" едни 66 милиона и се прерязаха лентички, правиха "кръщенета" и прочее! Това е важното, не са важни затрудненията на шофьорите. Ама ха, ще сложим и полицаи да селдят за движението и да глобяват какво сте заплакали. Защо трябва да е просто като може да бъде сложно, или с други думи казано - "простичко по български".
149
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Нищо де, нали сА "усвоени" едни 66 милиона и се прерязаха лентички, правиха "кръщенета" и прочее! Това е важното, не са важни затрудненията на шофьорите. Ама ха, ще сложим и полицаи да селдят за движението и да глобяват какво сте заплакали. Защо трябва да е просто като може да бъде сложно, или с други думи казано - "простичко по български".
148
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Всичко се строи калпаво и се пуска недовършено, само за да може новият Тодор Живков да реже лентички по телевизията преди избори. Новооткритият участък на "Струма" например, е готов наполовина, но трябваше тържествено да се отразява една седмица по медиите, въпреки че този участък още няма маркировка, табели и никакви отсечки към Петрич, прилежащите села и дори нивите на хората. Абсолютна престъпна бутафория само за да се задоволи егото на Човека-Слънце.
147
2
 
3
 
! Отговори
До инж. Проектант преди 8 години
Като каза генплана ми стана интересно! Имате ли представа защо изготвената около 100-150 м 2-лентова отбивка в посока Западен парк на кръговото между винкелщрасе и околовръстното край Люлин, бяха тихомълком зарити с поне 1-1.5 метров пласт земна маса.И ако наистина е ненужна и грешна защо тази отбивка, която трябваше да байпасира покрай жилищните квартали 5, 6 и 7 на Люлин и входа на тунела при Лабиринт/Мега мол-а, започна изобщо да се строи и се платиха грешни пари за да се зарови тази година
146
3
 
1
 
! Отговори
инж. Проектант преди 8 години
До АнонименСамо като прочета името или прякора на политик в някой пост веднага се вижда ясно, че поста е политически мотивиран... Пожелавам Ви (както направих на няколко пъти по-надолу) да имате възможност да проведете разговор за конкретното нещо в по "не враждебна" атмосфера с някой който се занимава с тези неща. Ноо силно се съмнявам, че това ще се случи все пак по поста ви личи желание за политизиране... Единственото по-досадно нещо от политиците са тези които политиканстват само...