Защо "диамантът" се превърна в "Бойколина"?

Потребители в мрежата критикуваха изпълнението на пътния възел
6 авг 2015 07:28,
290
Защо "диамантът" се превърна в "Бойколина"?
Снимка: Facebook

Потребителите във Facebook се надигнаха с конспиративната теория, че новият пътен възел с форма на диамант край шуменското село Белокопитово не дава възможност за правене на завой от Шумен към Варна и от София към Русе.

Възелът бе открит във вторник от регионалния министър Лиляна Павлова в присъствието на премиера Бойко Борисов, който качи в мрежата панорамна снимка на съоръжението. Снимката бе копирана хиляди пъти и възелът бе прекръстен на "Бойколина".

Всъщност пътният възел дава възможност за правене на преход от всяка от четирите посоки във всяка от останалите. Пристигайки от София може да се отиде към Русе, но за целта пътуващият трябва да тръгне в посока Шумен, в един момент да мине под пътя и да направи почти 180-градусов завой, за да се качи на платното в посока Русе. Просто на панорамната снимка тези преходи не се виждат добре.

"Проектът за този пътен възел е съобразен с терена, с трафика и с това, че в бъдеще ще има магистрала Русе-Варна, която ще е много натоварена“, каза пред "Труд" шефът на пътната агенция Лазар Лазаров.

Странната форма на пътния възел Лазаров обясни с това, че от северната част на пътния възел има микроязовир, в източна посока е село Белокопитово, а на юг има две дерета, които пролетно време се пълнят с вода. Освен това ако беше направена класическа детелина, трябвало да има 270-градусови завои, а сега най-острите са сведени до 170-градуса, което е за предпочитане при високата скорост, с която се движат превозните средства по магистрала.

Другата критика към пътния възел е невероятно сложното движение, което трябва да направят идващите от Шумен в посока към Варна. Вместо да се направи обикновено платно, което да отвежда идващите от Шумен направо към платното на магистралата за Варна, шофьорите трябва да стигнат до другия край на пътния възел, а след това да направят последователно два много остри завоя, за да се качат на магистралата за Варна.

Лазаров оправда това с факта, че трафикът от Шумен за Варна на това място е много малък - 5-10 коли на час. Причината е, че преди пътния възел идващите от Шумен имат още две възможности да се качат на магистрала "Хемус" в посока Варна - при Каспичан и при квартал 'Макак", и пътният възел „Белокопитово“ обслужва на практика само няколко шуменски села.

"Просто такъв пътен възел се прави за първи път в България. Когато хората свикнат с него, ще оценят, че формата му позволява пътуващите по магистралата да не намаляват скоростта, а там, където се налага преход, скоростта се намалява само до 80 км в час", каза Лазаров.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


290
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
145
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
А бе друго е да се изръси данъкоплатеца с 67 милиона ( смятаме че поне 20 са откраднати) и после да го поставиш на тестово изпитание за майсторско управление. Това е едно обикновено кръстовище - една детелинка би решила нещата...нито място е спестено, нито пари , нито време
144
3
 
7
 
! Отговори
Венелин преди 8 години
Една обикновена "детелина" щеше да върши много по-добра работа и да струва 2-3 пъти по-малко.
143
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До АнонименЕдва ли сте разбрали, че поста ми, който коментирате не е адресиран до вас. Все пак е адресиран до човек с който може да се проведе нормален разговор :) Ако беше адресиран до вас щеше да звучи нещо от сорта на : И Катаджия да ти е в колата ако не моеш да се оправиш на пътя по добре не се качвай на таратайлката... Може би трябва още по във ваш дух да го напиша но не ми се занимава, защото пак ще се наложи да се връщам към темата за нескоквалифицираните хора и техните коментари :)
142
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
5 км за 66 млн или средно по около 13 млн на километърНа никого ли не му прави впечатление това.При средна цена в Европа на километър между 1.5 и 2.5 млнКъде са другите париКОЙ ги открадна, КОЙ ?
141
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Тоя пътен възел е толкова жалък и объркан. Просто нямам думи. Толкова ли нямаха един свестен инженер да го проектира. Само калинки ли са в тоа ГЕРБ.
140
3
 
1
 
! Отговори
инж. преди 8 години
До АнонименВиждам,че отново отворихте обидните похвати... :) Радва ме факта, че има чат пат и хора, които реално се интересуват не само хора като вас без реална подплата на личните обид,и които хвърляте... Както споменах нискоквалифицирани хора коментират неща които са извън тяхната компетенция с "експертна точност". Обидния Ви език мнго лесно показва от кои сте.
139
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това, че Рапона краде е ясно, краде и не прощава никому. Онзи кмет от Созопол, Рейзито, защо е толкова нагъл? Защото е платил 2 милиона на Рапона да стане кмет. Сам се е хвалил! Сега отново ще го монтират за кмет. *** е ужасно но плаща и няма как, ще е отново за да си възстанови парите. Такава е герберската пасмина, крадлива, нагла и проста. Важното е да се киха на Главатаря и си гледай кефа. Бай Тошо си беше простичък но тези са нещастието на България. Разрухата е посъвместна!
138
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Диаманта е продукт на Тикварската мисъл. Какво искате от един *** който се е обожествил, смазал всичко което е по-умно и можещо,плаща на *** да пеят за него хвалебствия, хвали се като пубертет на купон с мечтите си и най-вече си вярва. А междувременно краде все едно ще живее 1000 години, наел е кохорти да му пазят оср...я такова, слугува на САЩ и ЕС за което получава потупване като настинал катър. Славете го и гласувайте за него да си умрете мизерници!
137
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Шофирането е за хора,които могат поне да четат и пишат!
136
4
 
4
 
! Отговори
а бе! преди 8 години
Тука май само платени драсканици без шофьорски книжки пишат.
135
1
 
0
 
! Отговори
инж. Проектант преди 8 години
Вижте мога да почна да Ви отговарям на вскички въпроси конкретно като например, че не е единственото място с частично двупосочно мястото което споменавате или за люлинската фуния, за която говорите но наистина е малко безпредметно. Някои от нещата, за които говорите са временни решения, като например люлинското. Ако имахте възжможност да видите ген плана и разработките щяхте да ме разберете. Не ми се занимава да адвокатсвам на някой, но ако се изпълнят заложените неща накрая облика ще различен.
134
1
 
5
 
! Отговори
Шофьор до инж. преди 8 години
Ами да бяхте попитали някой "*** шофьор" какво щеше да ви каже за люлинската фуния, дето е начало/край на магистралата за Перник. Някога минавали ли сте оттам - и най-кьоравия на света би ви казал, че това е идиотия. Не ми се споменава за кръстовището Околовръстен път - Борис III с единственото може би в света "частично двупосочно локално платно". Влизали ли сте от пазара Красно село в локалното към Пирогов?
133
5
 
3
 
! Отговори
В България преди 8 години
от 6 месеца върви процес на Боковизация, *** процес на създаване на култ към личността му. Вече няколко пъти българите са го преживявали, явно имунитета им(природната им тъпота) е в неограничени количества и ще преживеят и този култ. Навсякъде са си създавали идоли и са ги събаряли, но като в у нас постоянство в повторенията не е забелязано, с изключение на Русия, май...
132
1
 
3
 
! Отговори
инж. Проектант преди 8 години
До Шофор до инж.Не ме познавате лично и при все това смятате, че не взимам под внимание мнението на позлвателите? Споменах, че нямам проблем да питам който и да е. Имал съм случаи относно скосени бордюри и тактилни плочи и разположението им да се допитвам до хора, които са незрящи и да правим решения които дори са против нормите с цел да улесним ползвателите. На среща с парламентаристи от постоянна комисия съм споделял, че необходимо да се извикат представители на професионалните шофьори...
131
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
"Просто такъв пътен възел се прави за първи път в България"_________Аз съм сигурен че такъв пътен възел се прави по принцип за пръв път в европа))) и наистина е ВЪЗЕЛ ))) така да се увържеш че свет да ти се завие)))
130
1
 
0
 
! Отговори
инж. проектант преди 8 години
До Сложен ребусПо важен казус сте засегнали в последния си пост, но той не е толкова свързан със съоръжението, колкото след това с адекватното му поддържане на маркировка и сигнализация, необходима за безопасното му функциониране. Много ключов елемент, но дори и той не е толкова важен колкото дисциплината ни на шофиране. При неспазване на едно дори от двете нещата излизат от контрол. Аз лично мисля, че протестите трябва да са насочени натам, но полемиката винаги се изражда и загубваме есенцият
129
3
 
3
 
! Отговори
инж. преди 8 години
Преподавател по физика, човека беше напред с материала затова ни беше интересно да го питаме неща, така и за един негов разговор с руски академик относно Чернобил. Руското светило му казал накрая: Нищо не можеш да изобретиш което да е 100% "дуракоустойчиво". Битката между нововъведенията и неспазващите елементарни правила се води и до ден днешен. Бих Ви препоръчал да се пробвате ако желаете и Вие, но се съмнявам, че ще успеете :) Аз когато не знампитам хора които знаят а Вие :) май само критика.
128
2
 
4
 
! Отговори
Друг шофьор преди 8 години
да добавя към колегата - моста сточна гара, триъгълника люлин, от пернишката магистрала по фунията към Люлин, локалното на Борис при светофара на кръстовището за Горна баня, надлез надежда с отклонението за ломско шосе. Пълна идиотия.
127
2
 
6
 
! Отговори
тинтири-минтири преди 8 години
Бих Ви обърнал внимание на факта,че колкото и да ги сучете преплитане неминуемо ще е налице, след като някой неграмотен шофьор се нахендри в конкретиката на разположението, най-вероятно със скорост, различна от проектната. И тогава натовареността на направленията и разните му там участъци няма да имат никокво възлево значение.
126
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Шофьора до инж.Радвам се че най-силния ви аргумент е виц, който ние самите сме си разказвали по време на студентските години :) Но след като минете това ниво на разсъждения си ще установите, че ако нещо Ви заболи пак ще сте на вратата на лекарите и пак ще употребявате продуктите които инженерите са създали били те пътища или превозните средства върху тях. И разбира се след това ще критикувате и едните и другите от екпертната си ниша"...