В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross

Инвестицията е 280 млн. лв., капацитетът за производство над 30 000 е-коли годишно
10 юли 2021 16:45, Анисия Иванова
449
В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross
Снимка: Министерството на икономиката

Компанията Next.e.GO Mobile SE, базирана в Аахен, Германия, е производител на електрически превозни средства и системи за устойчива мобилност. Предвижда се в България да бъдат произвеждани моделите: e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross, съобщиха от Министерството на икономиката.

Сред доставчиците на компоненти за първоначално вграждане на Next.e.GO са най-престижните германски Tier 1 производители като Bosch, Continental, ZF, Hella и много други. Системата на задвижване е специално разработена от Bosch за e.GO Life, като се очаква нейният живот да надхвърли 20 години без необходимост от поддръжка. В допълнение, поддръжката на автомобилите e.GO ще се извършва от стотиците Bosch Car Service, разположени във всеки по-голям град в страната.                     

Планира се изграждане на последно поколение автомобилен завод, създаден с помощта на технологиите на Next.e.GO Mobile SE и Рейнско-Вестфалски технически университет Аахен, като проектирането на практика вече е започнало, а самото строителство ще бъде осъществено за рекордно кратки срокове, още до края на следващата година.

Много съм горд, че една немска компания от бъдещето за електрически автомобили, която вече произвежда, ще направи основното си производство в България, заяви министърът на икономиката Кирил Петков, който днес с  представители на германския производител на електрически автомобили Next.e.GO Mobile SE подписаха документи, с които се финализира процедурата за започване на инвестиционния проект на компанията в България.

Още по темата

Министър Петков каза, че страната ни е предпочетена в конкуренцията на други европейски държави. „Реално те избраха България, защото голяма част от добавената стойност и доставчиците са от тук. Затова клъстерните стратегии работят, когато имате доставчици, локирани на няколко километра от вас, шансът да направите завода е много по-голям", коментира икономическият министър.

По думите му цялата алуминиева конструкция, кабелите и софтуерът ще бъдат произведени у нас.

"В България има нужда от такива инвестиции с висока добавена стойност, експортно ориентирани компании, с идеята да растат и да превърнат страната в хъб за електрически автомобили“, допълни той.

Германската компания ще направи инвестиция и ще изгради в Ловеч първия по рода си завод за електрически автомобили в страната. Инвестицията е резултат от успешното сътрудничество и работа на Министерството на икономиката, Аутомотив Клъстер България, частни инвеститори и институции в България и Германия. Министърът на икономиката Кирил Петков и представители на фирмата показаха и тестваха колите пред медии.

Очакваната инвестиция на компанията, която ще оперира в България Некст.е.ГО България АД, ще е в размер на над 280 милиона лева и капацитет за производство над 30 000 електро автомобила годишно. Проектът ще се реализира на част от площадката на завод Балкан АД в Ловеч, където в миналото са произвеждани едни от първите автомобили, велосипеди, мотоциклети и самолети в България.

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


449
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
223
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ние сме герберунгели,а ти от кои си?
222
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Не че нещо, но тия модели в заглавието дори не са ги нарисували още. В сайта на компанията ги няма хахахахаха, на Радев харвардските гълъби са по-зле и от бойковите калинки.
221
4
 
2
 
! Отговори
Смех преди 2 години
Перачницата за екоквоти и приема на РСМ е осигурен
220
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това е пропозиция за бедняци от третия свят! В Европа се произвеждат коли та коли! Ни да се похвалиш,ни да се покажеш!
219
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ставаме за смях тия тротинетки! Срам ме е даже да ги гледам!
218
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тия са като френските Лижие и Екзам само че електрически още по-зле сигурно пробега им е 50-на км тоест само градска колица а 40 бона за градска кола в Бг малко ще дадат не виждам и на Балканите кой ще ги вземе за износ абсурд да накупят 20-на за НОИ ЦИК и тн. Чиста перачница на пари и търгуване с еко квоти.
217
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ще се избият да инвестират в България. Откакто разбраха кого гласят за премиер и за министри! Халтури и чалга ги очакват инвеститорите!
216
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Брей,тая кола е по малка от трабанче ,песен продава като топъл хляб)
215
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Гласувайте за Бойко,щото арно нема да видим с тия аматьори!
214
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А бе какво са 170 милиона инвестиция? Трябват ни милиарди! С тези казаци в правителството и сериозния кандидат на промяната Слави Чалгата са се затърчали през глава към ***!
213
2
 
6
 
! Отговори
АКHIRАJ SINGН преди 2 години
а що са фалиралиа ми просто нискотехнологична малка компания без конкурентен продукт от там и слабо търсене слаби продажби и фалитСамо пълен глпк може да вярва на тия глупости
212
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Добре де,нали никой не вярва че немците са дошли преди един месец и са бързали да подпишат меморандум в петък следобяд,два дни преди изборите! Такива избори за един месец ли се правят? Стига глупости бе джанъм!
211
2
 
6
 
! Отговори
реалист преди 2 години
По-полека, ако човек се поразрови в нета вижда,че компанията е фалирала с модела си Elektroauto-Start-Up в Aachen през 2020 г. и е намерила някакъв холандски uнвеститор и ще подновява дейността си с нови модели. Компанията има само 171 автомобила на пазара, така че очакванията за голям инвеститор са абсурдни.
210
2
 
5
 
! Отговори
АКHIRАJ SINGН преди 2 години
колко ще да заплатите 1000 лева xD
209
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Такива инвестиции не сеслучват за месец два. Германците пък били дотолкова уверени ,че това ще се случи , че вече проектирали завода. Киро май се опитва да си припише нечии заслуги.
208
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това нещо ми прилича на Запорожец!
207
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Май заслугата за това е на бизнеса. Нека министъра да не се фука чак толкова.
206
2
 
9
 
! Отговори
Made in Bulgaristan преди 2 години
Това е трабанта на Мистър Бийн 2023 edition на батерии. Wow "'""""голямо""""" постижение няма що. Хаха.
205
1
 
9
 
! Отговори
Смех преди 2 години
Ти да си видял гърция да произвежда нещо различно от кроасани и бисквити?
204
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В Wikipedia пише ,че компанията и Гърция имат споразумение за изграждане на завод за производство на електромобили . Споразумението е сключено през декември 2020 и заводът трябва да се реализира за 24 месеца. Явно региона е интересен за тях.