В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross

Инвестицията е 280 млн. лв., капацитетът за производство над 30 000 е-коли годишно
10 юли 2021 16:45, Анисия Иванова
449
В Ловеч ще произвеждаме моделите - e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross
Снимка: Министерството на икономиката

Компанията Next.e.GO Mobile SE, базирана в Аахен, Германия, е производител на електрически превозни средства и системи за устойчива мобилност. Предвижда се в България да бъдат произвеждани моделите: e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross, съобщиха от Министерството на икономиката.

Сред доставчиците на компоненти за първоначално вграждане на Next.e.GO са най-престижните германски Tier 1 производители като Bosch, Continental, ZF, Hella и много други. Системата на задвижване е специално разработена от Bosch за e.GO Life, като се очаква нейният живот да надхвърли 20 години без необходимост от поддръжка. В допълнение, поддръжката на автомобилите e.GO ще се извършва от стотиците Bosch Car Service, разположени във всеки по-голям град в страната.                     

Планира се изграждане на последно поколение автомобилен завод, създаден с помощта на технологиите на Next.e.GO Mobile SE и Рейнско-Вестфалски технически университет Аахен, като проектирането на практика вече е започнало, а самото строителство ще бъде осъществено за рекордно кратки срокове, още до края на следващата година.

Много съм горд, че една немска компания от бъдещето за електрически автомобили, която вече произвежда, ще направи основното си производство в България, заяви министърът на икономиката Кирил Петков, който днес с  представители на германския производител на електрически автомобили Next.e.GO Mobile SE подписаха документи, с които се финализира процедурата за започване на инвестиционния проект на компанията в България.

Още по темата

Министър Петков каза, че страната ни е предпочетена в конкуренцията на други европейски държави. „Реално те избраха България, защото голяма част от добавената стойност и доставчиците са от тук. Затова клъстерните стратегии работят, когато имате доставчици, локирани на няколко километра от вас, шансът да направите завода е много по-голям", коментира икономическият министър.

По думите му цялата алуминиева конструкция, кабелите и софтуерът ще бъдат произведени у нас.

"В България има нужда от такива инвестиции с висока добавена стойност, експортно ориентирани компании, с идеята да растат и да превърнат страната в хъб за електрически автомобили“, допълни той.

Германската компания ще направи инвестиция и ще изгради в Ловеч първия по рода си завод за електрически автомобили в страната. Инвестицията е резултат от успешното сътрудничество и работа на Министерството на икономиката, Аутомотив Клъстер България, частни инвеститори и институции в България и Германия. Министърът на икономиката Кирил Петков и представители на фирмата показаха и тестваха колите пред медии.

Очакваната инвестиция на компанията, която ще оперира в България Некст.е.ГО България АД, ще е в размер на над 280 милиона лева и капацитет за производство над 30 000 електро автомобила годишно. Проектът ще се реализира на част от площадката на завод Балкан АД в Ловеч, където в миналото са произвеждани едни от първите автомобили, велосипеди, мотоциклети и самолети в България.

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


449
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
243
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Скоро няма да има откъде да купите бензин. Вероятно цената му първо ще хвръкне до небесата. Ще наложат непосилни такси и т.н. заради "климатичните промени".
242
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Дойдат ли служебните на Радев, такива гъзобърканици стават! Я Грипени се договарят,я ел.сапунерки ще почваме да правим!
241
0
 
5
 
! Отговори
Смех преди 2 години
Дали това ще е конкурент на СИтроен Ами които се правят в Мароко.Ще трябва работниците в тоя завод да взимат марокански заплати и дори по-малки
240
1
 
10
 
! Отговори
Те преди 2 години
И китайците големи ги приказваха ама на!
239
1
 
9
 
! Отговори
му-ха-ха преди 2 години
САМО ДА ПИТАМ -ОТКЪДЕ 1000 РАБОТНИКА В ЛОВЕЧ....!
238
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ставаме водещи производители на автомобили в Европа. Правиме китайски шедьоври,сега като подпукаме производството и на немските бижута...! Македонците, сърбите,гърците и румънците умират от яд!
237
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И кой ще ти забрани да си държиш в гаража някое Камаро сс от 1969-та и да опушваш с бърнаути те такива таралястници по светофара?
236
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Забранят ли колите на петрол, следва следното. Първо, за кратък период ще може да карате електически. Който има много пари, ще си купи. Но скоро след това ще въведат автономните коли, които почти никой няма да притежава, а ще се наема. С автономните автомобили идва краят на свободното придвижване. Автокомпютърът ще ви кара само до места, до които властта позволява. Властта ще бъде на наднационално ниво.
235
4
 
7
 
! Отговори
АКHIRАJ SINGН преди 2 години
Не съм недоволен напротив тази глупост ме развеселява да дадеш 40к за тоя бклук с никаква приложимост искам да разбера кои ще са първите глпци които ще си закупят това недоразумение
234
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Предлагам за начало правителството да купи от тия сапунерки за Народното събрание, за президента и за Министерския съвет! Слави като патриот също да купи няколко за себе си и охраната!
233
2
 
3
 
! Отговори
Екстра Нина преди 2 години
Добре е - по Бойково време само Мити Пайнера инвестираше в чалготеки.
232
4
 
8
 
! Отговори
Ганьо, Ганьооо Ганьо преди 2 години
*** не е доволен - каква е тая сапунерка вика. Ми ти кво искаш бе ***? S-Classe ли да произвеждат тук? И тая сапунерка ти е много на тебе... ***, ганьооооо... ***....
231
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
това прилича на еко-трабант, пасито сигурно си е резервирал първата бройка
230
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Мирише ми на второ чудо в Ловеч,след успешните китайски лимузини на Гришката!
229
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
На червените бездарници на чело на родината черния ПР им върви повече, белия им ПР е меко казано смеховтворен. Също като онова *** дето направило нощния транспорт в Сф, да бре а някои хора цяло метро направиха.
228
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Аз знам марките коли,които и децата ги знаят,които купува цяла Европа! Тия ни съм ги чул,ни съм видял и една кола произведена! Докараха прототип някакъв,приличащ на руските таратайки от едно време!
227
3
 
4
 
! Отговори
E-саr преди 2 години
Дизайнер на колата е професор в технически университет Günther Schuh, колата е с маx. скорост 130 км само за градска среда и е от Теrmoplast. След цялото прочетено инфо мисля, че инвеститорът търси пазар на колите си на Балканите, където трудовата мобилност не е толкова развита. Потребителите в Западна Европа едва ли ще се насочат към тези модели, след като пътуват средно по 2 часа, за да стигнат до раб. си място.
226
4
 
6
 
! Отговори
Свиня преди 2 години
Ей големи лаладжиии, голям разбирач е *** балканеца от всичко отбира с академични познания е по всичко ....да се чуди човек защо е до гуша в лллайна в най засссраната държава....а сетих се други са му виновни....той не е виновен той е страничен сеирджия люпещ семки....ако ще клечки за зъби да произвеждат ...важното е да плашат достойни заплати....че хората в Ловеч нямат работа...а вие тук си хапете академичните заддници от яд...
225
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Кого лъжете бе хора? Ами тия не са произвели и една кола! Къде са им сервизите,шоурумите! Това са аматьорчета!
224
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ако ги пуснат на народни цени ще изхвърлим 20 годишните бар.ки от градовете. Тази количка е добра за градско. За дълго нестава щото батерията издържа от София до Пловдив и трябва да се зарежда. За дълго ще си ползвам десет годишната Мазда.