Какви коли търси българинът - надеждни, запазени, до 20 бона

Евтините автомобили залежават, по-съкпите трудно се продават
Обновена: 23 фев 2014 21:59 | 23 фев 2014 17:30, Анисия Иванова
188
Какви коли търси българинът - надеждни, запазени, до 20 бона
Архив: Булфото

От три години бележим ръст в продажбите на автомобили втора ръка в България. Българинът вече не търси евтини коли над 10 години, както едно време. Това каза за Dnes.bg Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили в България. По думите му се търсят  по-надеждни автомобили, на по-малко километри, запазени.

"Цената им е от 8 000 до 20 000 лв. - това са и най-продаваните автомобили у нас в момента, като има сделки до 30 000–35 000 лв. Тези над 35 000 лв. трудно се продават, а пък евтините около 2000 -3000 лв. залежават и почти не са търсени", уточни той.

Доросиев обясни, че за Балканите ние сме най-силният пазар – граждани от Сърбия, Македония, Албания, руските републики, предпочитат да дойдат у нас да купуват, отколкото да отидат в Европа. Македонците са номер едно сред тях, те купуват по-стари коли, максимум до 5000 лв., такава кола българинът вече не купува. Сърбите са втори, след тях са албанците, гърците купуват малолитражни коли, от руските републики търсят по-мощни коли. Напоследък купуват и  много молдовци, сред които и доста бесарабски българи. 

В автокъщите за втора ръка се предлагат коли, които са изминали до 100 хил. км и на възраст до 3 г. Цените са с 30% по-ниски в сравнение с това, което предлагат търговците на нови машини, обобщи зам.-председателят на Асоциацията.

Относно цените на коли втора ръка тенденцията е да се повишават, смята експертът. Пазарът у нас е основно от Италия. "Преди кризата италианците „бълваха“ много автомобили, оставяха си тригодишните коли и си купуваха нови. Сега и те са в криза и почти не го правят. Все по-малко, все по-рядко и все по-трудно изнасят автомобилите си навън. Карат си ги и не ги сменят толкова често", уточни Доросиев.

Освен това поляците също са се ориентирали да пазаруват от Италия. Ако ние ще купим един автомобил за 5000 евро, полякът ще даде 5 500 евро, разказа Доросиев и допълни, че повечето автокъщите у нас имат в Италия дългогодишни контакти и все още успяват да държат добри цени.

"Като цяло очаквам все по-скъпи и по-скъпи оферти, което ще доведе до повишаване на цените и у на.", убеден е той и призна, че в момента цените се коригират за сметка на печалбата, но вече автокъщите са стигнали дъното, защото в момента продават кола до 10 000 лв. с печалба от 400 до 800 лв. и няма накъде вече да свалят.

Освен от Италия колите, които влизат у нас, са от Франция, Холандия, Белгия, като цяло от европейския пазар, обобщи Доросиев. 

Все повече българи купуват автомобили с десен волан, без да се замислят за безопасността. Според Доросиев това е "парлива тема". "Аз лично от 4 години водя битка да се забрани десният волан у нас, защото повечето от най-тежките катастрофи стават именно с такива коли. В МВР обаче не се води статистика за това, защото никъде в акта при самото ПТП не се отразява, че автомобилът е бил с такъв волан. При такива удари винаги загива човекът или с най-много травми е този, който е отляво. Ние нямаме много магистрали и катастрофите са най-често при изпреварване, шофьорът бърза да направи маневра, изнася се  и тогава се получават тези тежки челни уда.", обясни той.

По негови думи единствено застрахователите са откликнали, като застраховките им за такива автомобил са на двойна и тройна тарифа, защото са най-потърпевши. Няма начин у нас да се въведе забрана за тези коли и в Европейския съюз няма подобна, обясни той. Причината за това все по-често да се внасят такива коли според него е, че в България се гледа по-ниската цена, тези коли са определено по-евтини, защото за тях няма пазар. Английският пазар в Европа не върви и те са готови да ги дават на много ниски цени, за да реализират продажбите си.

При срещи с „Пътна полиция“ Доросиев много пъти е поставял темата. Тъй като не може да се направи ограничение в ползването на такива автомобили, се е обмисляло да се изискват подобрения - примерно да се монтира камера с монитор отляво на такава кола, нещо което да накара вносителите да вложат пари и да не им излиза на сметка да вкарват такъв тип автомобили, защото разликата в парите не е толкова голяма - около 3000 лв. е. Ако кола с ляв волан ще струва 10 000 лв., същият автомобил с десен волан ще струва около 7000 лв. Обсъжда се и идея за въвеждането на задължителен курс за управление на автомобил с десен волан.
"Аз лично съм виждал и автобус в Самоков с десен волан. Автобусът спира на спирката, хората слизат на пътното платно, а ауспухът духа от дясно към тротоара", възмути се той.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


188
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
148
0
 
37
 
! Отговори
ДЕНДИ-ПЕНДИ преди 10 години
Продавам Москвич Алеко от Бързи и Яростни 7.Много добър автомобил с предно , задно и странично предаване. 4х8 , блокаж на диференциала.Стерео инжекция с газ,мас и оцет. Летни джанти + Зимни джанти и пролетни джанти ПОДАРЪК! Цената е без кормилото и двигателя с тях цената е 18 000лв. М-броня М-огледала спортно окачване Ловато ,Бордови комп TOSHIBA с 2gHz RAM! Газовата бутилка на мястото на предна лява гума! Спортна тапицерия. Колата е по принцип 200 коня, но съм сложил Дискета за Терминатор на бордовия компютър и сега е 390 коня като не броим спортния филтър от кафе машина Индезит! Олекоте
147
2
 
15
 
! Отговори
тир преди 10 години
*** доросиев значи на мен трябва да ми забранят да влизам с камиона в англия щото е с ляв волан като искате да намалите катастрофите помислете колко купени книжки има тях забранете да се движат ***
146
1
 
35
 
! Отговори
pep преди 10 години
Тоя чичка живее в паралелен свят.Прав е донякъде за десния волан-толкоз. Хората масово карат коли между 1000 и 5000лв. Ако имах 20 000 НИКОГА, АМА НИКОГА не бих взел кола от БГ автокъща. Освен това който работи на някакво средно ниво, има много добри лизинги на нови и малко употребявани коли за по 150-300лв на месец - и пак опираме до това, че не са от ТЪРГАШИТЕ от автокъщите. Бизнесът им замира яко, защото мноооого се компроментираха през годините и разправят разни розови мантри!!
145
9
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До ИцеИ значи в Австралия, UK, Индонезия,Индия, ХонгКонг, Сингапур, Тайланд, ЮАР не ги бива да сменят скоростите, така ли? По тая логика ние държим волана с "опасната лява ръка", така ли?
144
0
 
34
 
! Отговори
Черен Петър преди 10 години
Когато задали провокативен въпрос на Хенри Форд: Кой автомобил е най-добрия? Той отговорил: Новия.Така, че коли 7-годишни на по 118 000 км., дето са били в гараж и са ги карали бабички, и им искат по 10 000 лв. - колкото и искаш в БГ автокъщите. Като пристигне колата в България и автоматично се изгубват половината изминати километри и компютъра ки заковава на тази цифра.
143
0
 
36
 
! Отговори
mishuga преди 10 години
айдее, минаха статиите за имотите и дойде време на колите.грам не вярвайте на тия поръчкови материалитези данни може да са донякъде верни за определен сегмент купувачи, но той представлява не повече от 3-5% от пазара, останалите хора ако си купуват коли изобщо те са в рамките на до 5000лв
142
3
 
25
 
! Отговори
Тончо преди 10 години
Карам си колело за 1000 лева. По - полезно е и почти не харчи гориво - 4 бири на 100 км (извън градско); Това е бъдещето. За сега не мисля да си купувам кола. Поне докато поевтинеят електромобилите...
141
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
И Любо е започнал да се изказва, като брокерите на недвижими имоти ...
140
1
 
26
 
! Отговори
Магив преди 10 години
Егати малоумната статия.Явно е доста коли залежават.Кои купува коли 2 ръка по 20 бона.То се вижда по улиците особено извън София.
139
2
 
12
 
! Отговори
до 150 преди 10 години
Караи каручка ,може да си хапнеш и двигателя по празници!
138
1
 
27
 
! Отговори
Малкия град преди 10 години
Безработен съм и карам велосипед. За кола не мога и да си помисля.
137
3
 
24
 
! Отговори
хайде сега преди 10 години
За доста под 20,000 си взех нова Дачия,и трета година я търкалям без проблем!Абсолютно *** статия!
136
2
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
какви 20 бона ,хората по 20 лева нямат...
135
3
 
5
 
! Отговори
kokalala преди 10 години
Има ли един тук който да е прочел статията като гледам коментарите само заглавието сте чели......
134
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До Анонимен 1391500 са разходите, да. Колко струват 4 гуми и на колко време се сменят? Акумулатора на колко години се сменя? Колко пари е една смяна на тампоните на носачите например? Маслото и филтъра дето се сменят ежегодно колко струват? Свещи, кабели колко издържат? Оттам нататък за винетка, гражданска, каско, автомивки, някоя и друга глезотийка по колата като течност за чистачките, ароматизатори, и т.н. Като дръпнеш чертата колко стават според теб?
133
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Един познат продава S500 2004 г. за 16 000 лв. и няма кой да го купи. Колата си я бива - изправна е и е на около 200 000 км, обаче няма и няма. Та исках да кажа, че не съм забелязал да се търкалят кой знае колко подобни автомобили по нашите шосета, че да заключим, че масово хората това купуват...
132
4
 
6
 
! Отговори
Ице преди 10 години
Има едно друго ,че трябва да смениш огледалата,фаровете и куп други чудесиики ,че да те регистрират на тоя Остров !С другото съм съгласен ,по-принцип е идиотщина това с обратния волан ,аз оная си .. не хващам с лява ръка ,а те скорости щом искат да сменят ,да ги сменят ,стига да не се показват като камикадзета за да проверяват чисто ли е!А ,че е градска статистика си е вярно.Само в големите градове се налага да се демонстрираш с автомобил.
131
1
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
надеждни, запазени, до 20 годишни, малко употребявани...жени.
130
6
 
7
 
! Отговори
ИЦО преди 10 години
3. г-н Доросиев, коли, бусове, трактори, камиони и др. с дясна дирекция се карат в цяла Европа без проблеми, в Русия също има силен пазар на такива МПС-та. 4. Реципрочно коли с "опасна" лява дирекция се регистрират и карат в GB без проблеми, а на острова са маниаци на тема безопасност.5. След като КАТ не води статистика за ПТП с дясна дирекция, от къде е инфото на г-н Доросиев????????
129
3
 
25
 
! Отговори
ИЦО преди 10 години
Статията откровено е тенденциозна, моля Dnes.bg да не пускат толкова повърхностни статии.1. Не става ясно от къде идва извадката за "българина", щото българи има и извън София и не виждам да масово да се карат коли за които да са дадени 20 000лв. Това че по оценка на застраховател или някой друг колата струва 20 000 съвсем ама съвсем не означава, че е купена на тази цена! 2."Цената им е от 8 000 до 20 000 лв. това са и най-продаваните автомобили у нас в момента" АЛО уточнете къде У НАС е това?