Какви коли търси българинът - надеждни, запазени, до 20 бона

Евтините автомобили залежават, по-съкпите трудно се продават
Обновена: 23 фев 2014 21:59 | 23 фев 2014 17:30, Анисия Иванова
188
Какви коли търси българинът - надеждни, запазени, до 20 бона
Архив: Булфото

От три години бележим ръст в продажбите на автомобили втора ръка в България. Българинът вече не търси евтини коли над 10 години, както едно време. Това каза за Dnes.bg Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили в България. По думите му се търсят  по-надеждни автомобили, на по-малко километри, запазени.

"Цената им е от 8 000 до 20 000 лв. - това са и най-продаваните автомобили у нас в момента, като има сделки до 30 000–35 000 лв. Тези над 35 000 лв. трудно се продават, а пък евтините около 2000 -3000 лв. залежават и почти не са търсени", уточни той.

Доросиев обясни, че за Балканите ние сме най-силният пазар – граждани от Сърбия, Македония, Албания, руските републики, предпочитат да дойдат у нас да купуват, отколкото да отидат в Европа. Македонците са номер едно сред тях, те купуват по-стари коли, максимум до 5000 лв., такава кола българинът вече не купува. Сърбите са втори, след тях са албанците, гърците купуват малолитражни коли, от руските републики търсят по-мощни коли. Напоследък купуват и  много молдовци, сред които и доста бесарабски българи. 

В автокъщите за втора ръка се предлагат коли, които са изминали до 100 хил. км и на възраст до 3 г. Цените са с 30% по-ниски в сравнение с това, което предлагат търговците на нови машини, обобщи зам.-председателят на Асоциацията.

Относно цените на коли втора ръка тенденцията е да се повишават, смята експертът. Пазарът у нас е основно от Италия. "Преди кризата италианците „бълваха“ много автомобили, оставяха си тригодишните коли и си купуваха нови. Сега и те са в криза и почти не го правят. Все по-малко, все по-рядко и все по-трудно изнасят автомобилите си навън. Карат си ги и не ги сменят толкова често", уточни Доросиев.

Освен това поляците също са се ориентирали да пазаруват от Италия. Ако ние ще купим един автомобил за 5000 евро, полякът ще даде 5 500 евро, разказа Доросиев и допълни, че повечето автокъщите у нас имат в Италия дългогодишни контакти и все още успяват да държат добри цени.

"Като цяло очаквам все по-скъпи и по-скъпи оферти, което ще доведе до повишаване на цените и у на.", убеден е той и призна, че в момента цените се коригират за сметка на печалбата, но вече автокъщите са стигнали дъното, защото в момента продават кола до 10 000 лв. с печалба от 400 до 800 лв. и няма накъде вече да свалят.

Освен от Италия колите, които влизат у нас, са от Франция, Холандия, Белгия, като цяло от европейския пазар, обобщи Доросиев. 

Все повече българи купуват автомобили с десен волан, без да се замислят за безопасността. Според Доросиев това е "парлива тема". "Аз лично от 4 години водя битка да се забрани десният волан у нас, защото повечето от най-тежките катастрофи стават именно с такива коли. В МВР обаче не се води статистика за това, защото никъде в акта при самото ПТП не се отразява, че автомобилът е бил с такъв волан. При такива удари винаги загива човекът или с най-много травми е този, който е отляво. Ние нямаме много магистрали и катастрофите са най-често при изпреварване, шофьорът бърза да направи маневра, изнася се  и тогава се получават тези тежки челни уда.", обясни той.

По негови думи единствено застрахователите са откликнали, като застраховките им за такива автомобил са на двойна и тройна тарифа, защото са най-потърпевши. Няма начин у нас да се въведе забрана за тези коли и в Европейския съюз няма подобна, обясни той. Причината за това все по-често да се внасят такива коли според него е, че в България се гледа по-ниската цена, тези коли са определено по-евтини, защото за тях няма пазар. Английският пазар в Европа не върви и те са готови да ги дават на много ниски цени, за да реализират продажбите си.

При срещи с „Пътна полиция“ Доросиев много пъти е поставял темата. Тъй като не може да се направи ограничение в ползването на такива автомобили, се е обмисляло да се изискват подобрения - примерно да се монтира камера с монитор отляво на такава кола, нещо което да накара вносителите да вложат пари и да не им излиза на сметка да вкарват такъв тип автомобили, защото разликата в парите не е толкова голяма - около 3000 лв. е. Ако кола с ляв волан ще струва 10 000 лв., същият автомобил с десен волан ще струва около 7000 лв. Обсъжда се и идея за въвеждането на задължителен курс за управление на автомобил с десен волан.
"Аз лично съм виждал и автобус в Самоков с десен волан. Автобусът спира на спирката, хората слизат на пътното платно, а ауспухът духа от дясно към тротоара", възмути се той.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


188
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
108
4
 
30
 
! Отговори
До kobi преди 10 години
А как изпреварваш камион,тир,автобус когато си сам в колата и си в двупосочен път ????
107
25
 
5
 
! Отговори
kobi преди 10 години
karam kola s desen volan, vzeh si q ot LONDON i sam mnogo dovolen ot pokupkata, seat altea 1.9 tdi za 2000 paunda tuka sredno varvqt 7000, 8000 bona i nqmam nikakvi problemi s karaneto.
106
5
 
56
 
! Отговори
От провинцията преди 10 години
Ние от провинцията караме коли за 2500-4500лв пък ако комшията си купи по скъпа му чупим огледала и драскаме по боята за да не ни се фука.Тва е истината бате
105
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Тая Шкода защо е с такъв номер бе ... хахахаах
104
2
 
4
 
! Отговори
аман вече преди 10 години
До Анонименкое е манипулативното ?Разходи се из Горубляне/Дупница и виж, че човекът казва истината.ти каква кола караш, колко струва и хоа около теб има ли дето си търсят да си сменят колата и колко пари ще дадат ?
103
1
 
4
 
! Отговори
redordead преди 10 години
със сигуност е премиум в сравнение са шкода и дачия, а като сигурност и здравина е премиуим спрямо немски кошници като алуди и бьеимвье
102
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До 96глупи една от тия коли аз лично я карам всекидневно...и като всяка японска е АДСКИ ЗДРАВА...за хлапенцето - сигурно мога да ти бъда татко...
101
1
 
5
 
! Отговори
Xaxa преди 10 години
До redordeadАре не ме разсмивайте, кола висок клас на 10 години е от 8 до 15 бон....Карам Аутбек 2006 H6, ... Ot koga Outback 2006 e Premium??????
100
0
 
3
 
! Отговори
чисто нови кошери преди 10 години
До Баро Швепсанякой грейт уол ли нова хахаха
99
15
 
14
 
! Отговори
redordead преди 10 години
а относно това дали да си вземете Дачия или Шкода за 20 бона:) Аре не ме разсмивайте, кола висок клас на 10 години е от 8 до 15 бона в зависимост от марката и състоянието. Но тя след още 10 години, ако се грижите за нея ще е все още прфектна, а Румънската и Чешката кошница ще са на по-ниска цена. Карам Аутбек 2006 H6, е, мога да съм сигурен, че и в момента няма дачия и шкода, които да му се опрат като качество и сигурност
98
8
 
10
 
! Отговори
redordead преди 10 години
има една кола за БГ пътищта, която обаче не отговаря на 2 условия за българина - началната и цена е по-висока и харчи повече - но грижиш ли се за нея, не е рядкост да изкара и милион км. Ако не сте се досетили, говоря за Субару. Но дори и неговото окачване се предавараоно или късно по нашите дупки...
97
3
 
41
 
! Отговори
Баро Швепса преди 10 години
Хахахха.....дали ще дам 20 бона за изгнила ***, вместо за нова колица ? Тази статия е за раздел "хумор" !
96
1
 
11
 
! Отговори
Sidney,Australia преди 10 години
Na bai Ganio nai mu prilica karucata
95
1
 
12
 
! Отговори
стил преди 10 години
Отрицателно се впечатлявам от простотията, драги Днес-ници! Мое би искахте да кажете двадесет хиляди лева?
94
3
 
104
 
! Отговори
driv3r преди 10 години
Хайде пак поръчкова статийка.Уважаеми Господа, масовият българин си купува като първа кола нещо до 2500-3000 лв, след година-две като посъбере опит и пари скача на нещо между 4 до 6 хил и така остават около 5 години...След това в зависимост от растежа на кариерата и/или семейното положение се преминава към нещо 10-12 хил като 'втора ръка'.В провинцията положението е по-различно заради по-ниските заплати...Така че,моля ви - не ни казвайте какво се търси и кара -> ние сами си го виждаме на пътя
93
4
 
62
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
От запазените италианки, дето само една баба ги е карала,бягайте като дявол от тамян. Почти всички са с пробег между 250 и 500 хиляди километра и няма такава без удар. Тук факирите първо връщат километража и той показва между 100 и 150 хиляди при най-старите над 10 години, лъсват я така както не е била като нова и надлъгването започва. Ако ги видите как изглеждат,като слизат от автовоза ,няма да си помислите за запазена кола от БГ търгаш.
92
4
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Абе за какво вие скъпа кола, освен да се фукате с нея? Колата трябва да върши работа - да те вози до мястото, където искаш да стигнеш, като си купуваш нещо тежко от магазина да го превозиш с нея, от време на време да удариш по едно мадо в нея на жената или на приятелката и толкова. Ще давам 30 бона за кола, друг път.
91
3
 
18
 
! Отговори
една преди 10 години
Нали заплатите били ниски? На кого да вярвам сега? На оплакващите се българи,че работят за ниски заплати и все не им стигат парите или на издайнически статии като тази, които тръбят за обратното?
90
1
 
58
 
! Отговори
Лелее преди 10 години
Ох горките- от кола 10 000лв те печелели между 400 и 800лв!!! Има ли някой да ви повярва, след като е публична тайна, че повечето автомобили, особено немските, ги купувате за по 2-3 000 евро с проблеми и след бърз ремонт до 2000лв ги пускате като недокосвани на максимум 150 000км? А после какво ще й излезе на колата ви е все тая.
89
0
 
25
 
! Отговори
до 76 преди 10 години
Абе хлапенце!Ти в паралелна вселена ли си отглеждан или прекаляваш с антидепресантите.Тея автомобили как си ги преставяш,че се движат по родните пътища ?Дупките стравници потрошика моята кола висока 20 см ,счупиха и задните крачета и и скъсаха чревцата ,та чак взе да пръцка на умряло.За последното са виновни и майсторите на аспуси ,да им влезе в аспуха дано.Та идеята бе ,че в България ти трябва нещо подобно на Луноход,Марсоход или просто кола за третия свят ,всичко друго не вирее.