Бели дупки водят към други вселени?

Черните дупки си имали обаче и обратна страна
Обновена: 28 апр 2011 07:34 | 28 апр 2011 07:30,
Бели дупки водят към други вселени?
Изображение: NASA/Dana Berry/SkyWorks Digital

Също като медалите, черните дупки си имат обратна страна – бяла. Дупка, която изхвърля вещество в друга Вселена.

Възможно ли е да се напуснат границите на нашата Вселена? Може –  ако се попадне на бяла дупка. Известно е, че попадащите в полето на притеглянето на черна дупка предмети веднага се привличат към нейния център и вече не могат да излязат. Черните дупки привличат дори светлината, а Вселената, в която живеем, буквално е обсипана с черни дупки.

Учените заговориха за това, че освен черни дупки съществуват и бели, които постоянно изхвърлят във Вселената материя или енергия. Макар че все още никой не ги е наблюдавал, съществуването на бели дупки вече е доказано математически.

В Калифорнийския университет, по време на решаването на суперкомпютърни уравнения за теорията на относителността на Айнщайн, астрофизиците успели да изчислят белите дупки. По подобен начин през 1916 г. немският астроном Карл Шварцшилд открива черните дупки.

А днес те вече се наблюдават от стотици астрономи. Черните дупки не могат да се наблюдават с телескопи, тъй като те не излъчват светлина, а я поглъщат, както и всяка друга форма на материя. Затова може да се изчисли и наблюдава влиянието на гравитацията им върху други небесни обекти, както и да се определи тяхното положение в пространството. По тези показатели са открити много черни дупки.

Според американския космолог Блек Темпъл, белите дупки в Космоса трябва да са толкова, колкото и черните. Това са космически вулкани, изхвърлящи материята, погълната от черните дупки, и пораждащи нови вселени. Според астрофизиците материята, погълната от черната дупка, се изхвърля в неизменен вид от бялата.

Астрофизиците не престават да разсъждават: ако всичко, което се поглъща от черната дупка, излиза невредимо и попада в паралелни вселени, то възможно ли е човек с космически кораб да извърши подобно пътешествие? Може би е възможно и човекът да странства из други светове, но не точно в близкото бъдеще.

Най-близките черни дупки се намират на стотици светлинни години от нас. И за да стигнем до тях, е необходим гигантски космически кораб, но засега пътешествията на хора в паралелни вселени през черните и белите дупки си остават в сферата на научната фантастика.

Съществуването на бели дупки, макар и да е изчислявано множество пъти със суперкомпютри, все още е само предположение. Когато учените реално открият бели дупки, те ще ги следят внимателно. Току-виж, по тях пътешественици от други светове вече летят към нас.

Астрофизиците не престават да разсъждават: ако всичко, което се поглъща от черната дупка, излиза невредимо и попада в паралелни вселени, то възможно ли е човек с космически кораб да извърши подобно пътешествие?Проблемът не е само, че се намират на стотици светлинни години от нас. Проблемът е и, че гравитацията е толкова силна, че просто ще сплеска всичко, което попадне там. Така че сигурно ще излезне това, което е попаднало, само че то вместо косм. кораб, ще бъде монета от 1 стотинка :)

хахаха преди 12 години
ААХАХАХА днес.бг преписват статиите си от списание Космос. Когато бях чавдарче редовно го получавах :D :D :D

... преди 12 години
Navqrno vtorata chast ot imeto ti e pasnala sled pribiraneto ti ot chernata dupka. No si prav, nqma oturvane ot nas. V cherna dupka da vlezem i neq shte q razvalim. Navqrno chernite dupki sa pod vlastta na izvunzemniq GERB - poglushtat vsichko i nishto ne izliza...

Гошо Тъпото преди 12 години
Само..българин може да оцелее в черната..дупка.Знам това от личен опит.Тези дни се завърнах от една международна..експедиция до мъглявината WJ69F,бяха ме наели като такелажник(хамалин).Само аз бях българин и само аз и кораба..оцеляхме,след като ни засмука огромна черна дупка.Другите се..сплескаха на...атомно ниво.Цяло чудо е,че се..прибрах в нашата Вселена ито благодарение на една..малка бяла..дупка на която случайно попаднах.След като ни..изплю,автопилота ми докладва,че съм на..земна орбита.

... преди 12 години
Stranno kak li shte narichat erata ni sled vreme.. "Kebapchenata era" ili pone decata v bulgarai biha q narichali taka :) ili moje bi "Erata na golemia, dobur vojd". A v svetoven mashtab idealno shte pasvame na "Petrolnoto robstvo". Kolko shte e krasiv sveta kato svurshi petrola.. eeeeh edin dennn.. nqma lukoil, nqma omv.. Decata ni shte jiveqt shtastlivo :))

до онбашията преди 12 години
Прав си че черните дупки накъсват всичко и НИКОГА няма да има космически кораб които да може да премине през тях. А това че "бели дупки" не са открити не значи, че не съществуват. Може да ги има в други галактики."а вероятно и черни ... със сингулярност. "Ами човека е доста далече от нивото на науката за да може да каже кое всъшност е "гравитационна"(нали за такава говориш) сингулярност или не е истинска такава.Така че е напълно възможно. Но няма начин да се докаже.И няма да доживеем да се...

суперкомпютърни уравнения.....БЕЗ КОМЕНТАР... трагедията е пълна

... преди 12 години
Mdam..supostavimo sus letqtshtata mashina na leonardo. Moje bi sled 300 godini vuv dnes.bg nashite budeshti deca da chetat podobna statiq :)No trqbva da se otbeleji fakta, che dnes povecheto izchislenia se pravqt otputer. Vajnoto e samo sabiraneto na pravilnata informacia, a modelite na dupkite se izchislqvat. Taka che, kolkoto poveche informacia imame za vzaimodeistiveto na silite izvun zemqta, tolkova poveche rezultati i razbirania shte imame.

M преди 12 години
"Току-виж, по тях пътешественици от други светове вече летят към нас."Какъв красив завършек на "статия" в рубриката Наука...Браво на професионалистите от Днес.бг!!!

"Учените заговориха за това, че освен черни дупки съществуват и бели, които постоянно изхвърлят във Вселената материя или енергия"Баси новината. Когато бях на 17г. (през 1997г) четох една научна книга в което се казваше това. Тя излязла някъде по-времето когато съм се родил. Беше купена от родителите ми. :))) Ама иначе е новина. "Бели дупки" досега не са открити но теоритично би трябвало да съществуват

... преди 12 години
Bavno, no mnogo stremitelno sveta vurvi po putq na otkrivaneto na proizohda na Makedoncite.. Nqkoi den cheda moi.. nqkoi den i vie shte imate svoq istoria..

mc6 преди 12 години
16, няма по-голям проблем от този за разбирането на Вселената... всичко останало е без значение.

До 25 от Схоластик преди 12 години
За теб може да са схоластични спорове, понеже не си си направил парите, но за човек, който си е уредил живота, е истинско удоволствие да се занимава с умствена дейност. Повярвай ми, много е интересно. Желая ти скорошно отърваване от скотската борба за оцеляване, за да можеш по-често да отправяш поглед към звездите. Уви, мечтателите движат този свят, ти за жалост си от пълнежа. Дано за днес си организирал две кебапчета и бира!

Реалистичен преди 12 години
Още преди 30-тина годинипроф. Азаря Поликаров е допускал възможността елементарните частици да са съставени от "частици" с произволно големи маси, в това число и от звезди и от галактики, респективно - звезди-антизвезди, галактики-антигалактики. По отношение на някакъв външен обект на нашата вселена тя ще му отнася като елементарна частица!? Така се дава отговор какво е било преди големия взрив - началото на вселената. Белите дупки показват, че има безброй вселени.

Andreshko преди 12 години
Hi na vsichki,Az si mislia che tochno obratnata strana na chernite dupki sa tezi beli dupki ... Materiata vsmukana ot chernata dupka izhvyrlq materia v druga Vselena ili izmerenie

Българин преди 12 години
Тцъ. Има обект (и то сравнително "близо" - в ГМО), за който се предполага, че е бяла дупка. Той е сравнително неголям, но излъчва огромно количество енергия, все едно е Свръхнова - и така вече доста десетилетия - именно нещо като космически вулкан.А това за космическият кораб е безумие - нали черната дупка ще го размаже за миг само - нищо не може да оцелее цяло в нея.

Варненец преди 12 години
Прав си марсоходе , ама дупките във Варна са кални,големи и много. Черни дупки имат кмета и съветниците, и е крайно време да проверим колко бяло вещество могат да поемат.

Боце преди 12 години
Схоластични и безумни спорове-особено за хората,които чакат нови работни места,по-високи пенсии,по-малко чиновници и политици-хрантутници и далавераджии и т.н.

Charley преди 12 години
До GEN 15. Отделът се намира не в БАН, а в Министерство на финансите. Дянков лично следи за появата на "бели дупки", за да запълни хазната. И да докаже колко е незаменим за разлика от някакви там учени. Защото от Него зависят пенсиите и заплатите. След това Ришельо ще докладва на Премиера Слънце, който ще се изкаже меродавно по въпроса. И всички *** ще ръкопляскат. И ще настане мир и любов в Бантустана. И "по-равните" ще дават интервюта. И журналята ще се научат на занаята. И ще дойде 2012!

Ако белите дупки изхвърляха материята и енергията от черните, то последните нямаше да съществуват!