Кометата Еленин изхвърля силна отрова

Тя е първата комета, открита от руски учен през последните 20 години
Обновена: 8 авг 2011 11:46 | 8 авг 2011 11:30,
Кометата Еленин изхвърля силна отрова
Изображение: www.space.com

Американски астрономи са открили в спектъра на кометата Еленин (C/2010 X1 Elenin) следи от силнодействаща отрова – синилна киселина (циановодород), съобщи РИА Новости.

Михал Драхус от Калифорнийския университет в Лос Анджелис и неговите колеги на 30 юли са наблюдавали кометата "Еленин" с 15-метровия субмилиметров телескоп "Джеймс Кларк Максуел" (JCMT), разположен на планината Мауна Кеа на Хавайските острови.

По време на наблюдението кометата се е намирала на разстояние 1,07 астрономически единици от Слънцето. Според изчисленията на учените кометата Еленин изхвърля около 1,5 по 10 на 25-а степен молекули синилна киселина в секунда или 673 грама в секунда.

Синилната киселина или циановодородът е безцветна течност с мирис на бадем, която лесно преминава в газообразно състояние. На Земята HCN е известен преди всичко като отровен газ, предизвикващ кислороден глад. В астрономията се смята за едно от най-лесно наблюдаемите съединения, които влизат в състава на кометното вещество.

Еленин е първата комета, открита от руски учен през последните 20 години. Тя е с обозначение C/2010 X1. Открита е
през декември 2010 г. от астронома Леонид Еленин от  Института за приложна математика "Келдиш", допълва БТА.

Още по темата: кометаеленин

astronom преди 12 години
da na merkurii 6te stane ujasno , zaradi kometata 6te stanat ogromni gore6tini i otrovni gazove 6te plaznat okolo merkurii jalko za merkuriancite te ne sa kato veneriancite sviknali da di6at H2SO4

astronom преди 12 години

roberto преди 12 години
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha KAFIAVO DJUDJE :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) kade toia 35 e goliam astronom otkril e kafiavo djudje

До 37 - 2 думи за теб : Промит мозък :) .. По телевизията ли ти казаха че нищо няма да се случи? Или просто на теб ти се иска така..Каквото ще става, ще става независимо дали го искате или не. И на теб ще ти кажа,че тези работи не си ги измислям а ги чувам от хора които знаят за какво става дума !

ДО 36 - Аз цитирам човека от клипа,а не си измислям сам нещата.Той казва че на 26-ти 1/5 от небето ще е покрито с този обект и 3 денонощия ще бъде пълен мрак.Не смятам да ви заплашвам с постовете си а да ви предупредя какво ще се случи.Пак казвам дано да ни се размине но като го слушам ми се струва че е малко вероятно.

ДО 34 преди 12 години
ЗНАЯ ЧЕ НА 26ТИ НЯМА ДА СЕ СЛУЧИ НИКАКЪВ КАТАКЛИЗЪМ (НЕ И ПО-РАЗЛИЧЕН ОТ РЕДОВНИТЕ) НО ТАКИВА КАТО ТЕБ ЩЕ ЗАБРАВЯТ КАКВО СА КАЗАЛИ И ЩЕ ПРОДЪЛЖАТ ДА СИ РЪСЯТ ГЛУПОСТИ !! *** ДОЛНА !

ДО 35 преди 12 години
ОБРАЗОВАНИЕТО СИ КЪДЕ СИ ГО ПОЛУЧИЛ В НЯКОЕ ЗАТЪНТЕНО АМЕРИКАНСКО СЕЛЦЕ ЛИ ?? ТАКИВА КАТО ТЕБ НЕЗАБАВНО ДА БЪДАТ ИЛИ ПУСКАНЕ В ГАЗОВИ КАМЕРИ ИЛИ ПРАЩАНИ В ПСИХОТО ЗАЩОТО СТЕ ОПАСНО САМО С ВЯРВАНИЯТА СИ.... ХВАНИ ЕДИН ТЕЛЕСКОП (СИГУРЕН СЪМ ЧЕ НЕ МОЖЕШ ДА ПОЛЗВАШ ПОДОБНО НЕЩО ВЪПРЕКИ ЧЕ МНОГО ГИ ЧАТКАШ *** ДЖУДЖЕТА) И НА ПРАВИЛНАТА ДАТА ВИЖ ЕЛЕНИН :)

Забравих да кажа,че Еленин НЕ е комета както всички твърдят а кафяво джудже.По принцип те и черните дупки не излъчват светлина а я поглъщат, затова са трудно забележими дори и да са прекалено близо до нас.Защо всеки път когато преминават комети НАСА съобщава за това и подканва хората да излязат и да ги наблюдават а сега за тази "комета" нищо не се споменава.Хора, не очаквайте да чуете правилната информация по телевизията или да я прочетете в някой вестник!Дано да ни се размине но не вярвам...

И отново никой не споменава,че на 26 септември Еленин ще се изравни със Земята и Слънцето и ще настъпят огромни катаклизми в целия свят..(Земетресенията в Чили и Япония са точно в следствие на подобно изравняване).Нали трябва да сме спокойни и да няма паника.. Гледайте този клип ако искате да разберете истината относно Еленин и не вярвайте на глупостите които се пишат с цел да прикрият истината! -> youtube/watch?v=scZAOQNopok

Спиридон преди 12 години
"Безцветна течност" е на баба ви хвърчилото, *** "журналисти". Водородния цианид е ГАЗ

Необразован *** ... теорията за "кометата" която спомена всъщност е астероид ДОКАЗАХ ЛИ ТИ КОЛКО СИ ***?... А твоята логика е параноична и конспиративна цитирам : Когато човек е подготвен за лошо, с хубавото лесно свиква." Пак питам тези с минусите ... твърдите че опашка на комета ще ни затрие октомври месец.. ОК ! пуснете си по един куршум

Магента преди 12 години
Кукуруку 24, 25, 26, 29, депресивните състояния са лечими, консултирай се със специалст! Хиляди коли вървят по улици и булеварди, на само на една пише "Къде е нервният *** статистик, че ми е писано да го мачкам?" Когато човек е подготвен за лошо, с хубавото лесно свиква. По предположение на учените една комета е затрила динозаврите, хиляди минават - тя не успяла - bad driver, bad luck...

Означава телескоп с диаметър 15 метра, който работи в субмилиметровия диапазон на спектъра.

ОТ 25 преди 12 години
ЕХО ВИ Е С МИНУСИТЕ ?! Я МИ КАЖЕТЕ КАКВО СПОРЕД ВАС ИДВА КОМЕТА КОЯТО ЩЕ УБИЕ ВСИЧКИ НИ ЛИ ???? И ТО ОКТОМВРИ МЕСЕЦ ТАКА ЛИ?? ПСИХОПАТИ ТРЯБВА ДА ВИ ЗАКЛЮЧАТ !

juve преди 12 години
zdravejte dobri Hora

А има ли комета Еклинтън и какво разпръсква тя.

ДО 22 преди 12 години
ДО 22 Още ли живееш в мазето на майка си бе НЕОБРАЗОВАН И ДЕПРЕСИРАН конспиратор ?!

ДО 22 преди 12 години
постоянно срещано вещество при кометите,открито е съветски учени, в оригиналната статия пище при кои комети наскоро е било в СЪЩИЯ ОБЕМ,нищо специално НО НЕЕЕЕЕЕЕЕ КОНСПИРАТОРИТЕ СЕ ЗАДЕЙСТВАХА А МИРИЗЛИВИЯ РЕДАКТОР СЪЩО22 НЕ ЗНАЯ КАКВО ДА ПОЖЕЛАЯ НА ТАКИВА КАТО ТЕБ ОСВЕН В ДАДЕНИЯ ДЕН ДА СИ ПРЕРЕЖЕШ ГРЪКЛЯНА САМ ! КАКВО ДА НЕ ГЛЕДАМ ВЕДРО ?? ПОРЕДНТА КОМЕТА С ПОРЕДНАТА ОПАШКА И ДА ИМАМЕ ЧУВСТВО ЗА ХУМОР ДЕПРЕСАНТ МИРИЗЛИВ

ДО 22 преди 12 години
КАКВО ИСКАШ ДА КАЖЕШ ??? НЕОБРАЗОВАН И *** СИ ТИ ДОРИ НЕЩО ПО-ЛОШО ТИ СИ КОНСПИРАТОР !!! ОЧЕВИДНО ВЯРВАШ ЧЕ ТОВА НЕЩО НАИСТИНА ЩЕ НИ ПРИЧИНИ ВРЕДИ ?! ХИЛЯДИ КОМЕТИ СЪС СЪЩИЯ СЪСТАВ СА МИНАВАЛИ ВЕЧЕ И СА ПУСКАЛИ ВСИЧКО ТОВА И ДО СЕГА НИЩО ! НО ТИ СИ ЕДИН "ИЗСЛЕДОВАТЕЛ" ТИП ДНЕС.БГ

Следи от писана човешка история има от няколко хиляди години (нека приемем, че са 10 000). Първите данни по-сериозни данни за преминала комета и свързаните с нея необясними събития и страхове датират от около ХХ-ти (Китай) и ХV-ХV век (Месопотамия, Египет) преди Христа. Иначе, едва само преди около 200 години излиза първия европейски каталог с наблюдения. Самият факт, че пишем из форумите е повече от достатъчен.Явно сме оцелели напук на опашкосъдържимото, но нека имаме и едно на ум!