Кометата Еленин изхвърля силна отрова

Тя е първата комета, открита от руски учен през последните 20 години
Обновена: 8 авг 2011 11:46 | 8 авг 2011 11:30,
Кометата Еленин изхвърля силна отрова
Изображение: www.space.com

Американски астрономи са открили в спектъра на кометата Еленин (C/2010 X1 Elenin) следи от силнодействаща отрова – синилна киселина (циановодород), съобщи РИА Новости.

Михал Драхус от Калифорнийския университет в Лос Анджелис и неговите колеги на 30 юли са наблюдавали кометата "Еленин" с 15-метровия субмилиметров телескоп "Джеймс Кларк Максуел" (JCMT), разположен на планината Мауна Кеа на Хавайските острови.

По време на наблюдението кометата се е намирала на разстояние 1,07 астрономически единици от Слънцето. Според изчисленията на учените кометата Еленин изхвърля около 1,5 по 10 на 25-а степен молекули синилна киселина в секунда или 673 грама в секунда.

Синилната киселина или циановодородът е безцветна течност с мирис на бадем, която лесно преминава в газообразно състояние. На Земята HCN е известен преди всичко като отровен газ, предизвикващ кислороден глад. В астрономията се смята за едно от най-лесно наблюдаемите съединения, които влизат в състава на кометното вещество.

Еленин е първата комета, открита от руски учен през последните 20 години. Тя е с обозначение C/2010 X1. Открита е
през декември 2010 г. от астронома Леонид Еленин от  Института за приложна математика "Келдиш", допълва БТА.

Още по темата: кометаеленин

Магента Йелоу преди 12 години
Браво! Ние сме народ от шегобийци, ***, необразовани, но с чувство за хумор в излишък. Земята ще премине през опашката на кометата и по прогнозни данни около 17.10.2011г ще е най-близо. Когато отворковците ритат в конвулсии по плочките, дано все така ведро и от високо гледат на събитието.

?? преди 12 години
Бре тия да не ни готвят нещо бе? Нали това е бойно отровно вещество и се прави най-вероятно в лаборатории?!

астроном преди 12 години
Напръскайте с нея бълхите в Пловдив !

Сега се загледах в графиката, много близо до земята минава, а пък Меркурий направо ще го отнесе!

Вартбург преди 12 години
ИЗМАМА! Кометата всъщност изхвърля бензин! От лукойл са платили да подменят данните!

1,5 по 10 на 25-а степен Има приложения, които го пишат това, а не го обясняват с текстови редактор (пр. Equation Editor, Mathtype и т.н.), ама то вие с текста не се справяте, та с математика ли!

постоянно срещано вещество при кометите,открито е съветски учени, в оригиналната статия пище при кои комети наскоро е било в СЪЩИЯ ОБЕМ,нищо специално НО НЕЕЕЕЕЕЕЕ КОНСПИРАТОРИТЕ СЕ ЗАДЕЙСТВАХА А МИРЛИЗЛИВИЯ РЕДАКТОР СЪЩО

този който ми е сложил - !!! кометата минава октомври месец ,,, МОЖЕ ЛИ ДА ТИ РАЗБИЯ ГЛАВАТА ТОГАВА ?!

кор преди 12 години
Хм, какво ли значи 15-метров субмилиметров телескоп?

В оригинала на статията дори се споменава които комети още имат такива магнитути на този "отровен газ " (*** РЕДАКТОР") но защо да поясняваме че не идва края на света нали статията трябва да се чете... ГНИЛИ ЯБЪЛКИ !!!! ДА ВИ П*КАМ НА ЖУРНАЛИСТИКАТА

ДО 9 преди 12 години
"В астрономията се смята за едно от най-лесно наблюдаемите съединения, които влизат в състава на кометното вещество."Има ли какво да се кометира още ?????? Тези миризливи журналистчета преработват всяка нормална новина в нов апокалипсис... СМРЪДЛИВА ЖУРНАЛИСТИКА

Пич преди 12 години
"Тя е първата комета, открита от руски учен през последните 20 години"Аааа, чакайте сега, не с лошо, че русофилите от този сайт ще скочат до небето след подобно изказване. Ако ги питате тях руснаците са открили целия космос и няма нищо по-добро след Восток 1. Недейте така ...

"В астрономията се смята за едно от най-лесно наблюдаемите съединения, които влизат в състава на кометното вещество." ГРЪМКО ЗАГЛАВИЕ НО ВСЪЩНОСТ ПОРЕДНТА КОМЕТА... ДА ДА... АВТОРЧЕТО ЗНАЕМ КОНСПИРАЦИЯТА ОКОЛО ЕЛЕНИН... ПОРЕДНАТА ГЛУПОСТ .. СРАМНО Е ДА СТАВАТЕ ТАКЪВ МИРИЗЛИВ ТАБЛОИД

Тая гад ще дойде в началото на октомври и ще ни забърше с опашката, така четох някъде...

KOKO преди 12 години
БЕ ТИЯ МАКЕДОНЦИ НЯМАТ ЛИ СИ ДРУГА РАБОТА.

Bob преди 12 години
И кога ще ни навести тази гад?

... преди 12 години
"Тя е първата комета, открита от руски учен през последните 20 години"като казваме че Руснаците последните десетилетия спат...никой не вярва...само с ракети не става трябва и акъл...а и доларчета естествено...

мунчо преди 12 години
***, и космоса вече не е място за живеене!

Кометата Е-Ленин хвърля отрова и сифилис

Азъ преди 12 години
20 години какво откриват?