Луната е била част от Земята

Новата теория е на учени от Харвардския университет
18 окт 2012 18:58, Елка Василева
Луната е била част от Земята
Нова теория гласи, че Луната е била част от Земята. Снимка: архив, Reuters

Нова теория, предложена от учени от Харвардския университет, гласи, че Луната произхожда от Земята, предаде Ройтерс, позовавайки се на публикация в сп. "Сайънс".

Авторите на проучването твърдят, че естественият спътник на нашата планета някога е бил част от нея, която се е откъснала след мощен сблъсък с друго тяло.

С предложената от учените нова теория може да се обясни защо Земята и Луната имат сходни структура и химически състав.

Земята се е въртяла по-бързо по времето, когато се е формирала Луната. Тогава продължителността на деня е била само два-три часа. С толкова бързо въртене при мощен сблъсък е възможно да се е отделил достатъчно материал за образуването на спътник.

Според новата теория Земята по-късно е достигнала сегашния си период на въртене чрез гравитационно взаимодействие между движението й в орбита около Слънцето и движението на Луната в земна орбита.

Учените отбелязват, че тяхното твърдение се различава от водещата теория, според която Луната се е формирала от материал от гигантско тяло, ударило Земята, пише БТА.

космонавт преди 11 години
Склонен съм да се съглася с тази теория. Най малкото защото обяснява твърденията на македонците, че луната е "македонска земля" - вероятно се е откъснала баш от сегашните македонски територии....

Gazibarev преди 11 години
Dnes.bg... tova ne e novina. Tova se znae ot pone 15 godini!

ззз преди 11 години

ззз преди 11 години
До Аманпогледай малко някой канал различен от планета и фен и тогава се изказвай

Веселин преди 11 години
А защо не е обратното земята да е била част от луната и ние сме били лунни хора ? лунатици много по този свят пращайте ги на луната

Ахаха тази "новина" ми беше част от изпита по TOEFL :)))) преди доста време...

аз преди 11 години
До kamen.todorov.79Мхм, ти новината я знаеш от преди 5 години, то и аз тогава съм я чела. Ама все пак статията е писана от журналистче, а те единствено да преписват май знаят :)))

bez преди 11 години
Pak se opitvat da ni razkajat nekakuv variqnt na istinata. Zashto drevnite opisaniq na kosmusa lipsva edno izrechenie za lunata? Shtoto q e nqmalooo. Tva e kato prikazkite na Darwin.

"НОВА" история ... това предположение датира от преди няколко години!

Spaceman преди 11 години
Бойко Борисов , резнал лентата при откриването на новопостроения обект - Л.У.Н.А. преди около 50 милиона години.

АБСОЛюТНА ГЛУПОСТ,ЛУНАТА Е ИЗКУСТВЕН ОБЕКТ,ЦЯЛА КОСМИЧЕСКА СТАНЦИЯ И ГОЛЯМА АНОМАЛИЯ СПОРЕД МНОГО УЧЕНИ.ТЯ Е КУХА

Това е толкова старо

Че кое му е новото на това твърдение, аз го знам от дете и не знам дали в училище съм го научила или съм го прочела някъде, но до ден днешен знаех, че така се е образувала Луната, а не че е някакво предложение...

Антон преди 11 години
Преди 15тина години в училище писах доклад за луната.Това беше една от многото теории за образуването й. Дори не се споменаваше за откривател в източниците, които погледнах - явно е доста тривиално предположение.

Лунния човек преди 11 години
А аз бях част от Луната.

aide be преди 11 години
oshte malko she kajete che i ot balgariq be HAAHHA

kamen.todorov.79 преди 11 години
офф , тази теория въобще не е нова, знам я от поне 5 години !

uf преди 11 години
Ами то няма голям избор - или ще е от земята, или отломка от друга планета, или (най-невероятното) да е доплувала от извън слънчевата система.

sawall преди 11 години
до 14: Да :). Останали са малки лунички, разбира се (и някои от тях още си обикалят Земята, просто са съвсем малки). Може би дори е имало пръстен като на Сатурн (е, по-малък), но тези пръстени не са стабилни и бързо се разпадат (за няколко стотин милиона години де...) Новата хипотеза си е точно хипотеза, базирана на компютърни симулации, но пасва на доста детайли.

Е как не остана и някоя малка луничка да обикаля.Всичкия материал ли е бил привлечен?