Учените заснеха "зачеването" на нова планета

Тя е на около 450 светлинни години от Земята
19 ное 2015 21:20,
Учените заснеха "зачеването" на нова планета
Снимка: архив Reuters

Астрономи направиха първите снимки на планета в процес на формиране, съобщи Ройтерс. Предполага се, че откритието ще хвърли светлина върху това как гигантски планети се уякчават в ранните етапи от живота си, пише БТА.

Астрономите използвали телескоп в Аризона, за да наблюдават млада звезда в съзвездието Телец, която се намира на разстояние около 450 светлинни години от Земята.

Звездата, известна като LkCa 15, е сходна със Слънцето, но е само на 2 милиона години. За разлика от Слънцето, което е на 4,6 милиарда години, LkCa 15 все още е обградена от диск от газ и прах. В диска има голяма празнина, която е около 50 пъти по-голяма от разстоянието между нашата планета и Слънцето.

Астрономите подозираха, че гигантска планета орбитира в празнината. Откритието им е потвърдено с инфрачервени снимки на планетата. Тя се вижда на снимките заедно с една или две планети посестрими.

"Учените за пръв път откриха също химичния отпечатък от свръхгорещ водороден газ, който се изхвърля от прашния диск към планетата, а това свидетелства, че тя все още е в процес на формиране - заяви ръководителката на изследването Стефани Салъм от университета на Аризона. - Тази млада система за пръв път предоставя възможност да се изследват формирането на планета и директното взаимодействие между диска и нея".

Нито една от близо 2000 планети, открити извън пределите на Слънчевата система, не е в процес на формиране. Астрофизикът Чжаохуан Чжу от Принстънския университет увери, че откритието ще помогне на учените да подобрят познанията си за формирането на планетите.

опа преди 8 години
Нали света е създаден за 7 дни :)

Орион преди 8 години
Разбира се,че е македонска ...що за въпрос?!?

ХА ХА ХА преди 8 години