Мини мозъци, създадени ин витро, оживяха!

Колко далече е стигнала науката?
30 авг 2019 19:30,
Мини мозъци, създадени ин витро, оживяха!
Снимка: Pixabay

Учени за пръв път откриха електрична дейност, напомняща човешката, в мини мозъци, създадени ин витро въз основа на стволови клетки, предаде Франс прес. Това дава нови възможности за изследване на невродегенеративните болести.

Учените смятат, че мини мозъците нямат съзнание, защото напомнят мозъците на преждевременно родени бебета. Специалистите обаче не могат да го докажат, а това повдига нови въпроси от етично естество, пише БТА.

От десетина години учени използват възрастни стволови клетки, за да създадат органели - клетъчни структури, които служат като модел на изследвания орган. Досега обаче церебралните органели не притежаваха активна невронна мрежа.

"Ако преди 5 години ме бяха попитали дали смятам, че е възможно церебрална органела да притежава усъвършенствана невронна мрежа, която е способна да генерира осцилации, щях да отговоря "не" - каза биологът Алисън Муотри от Калифорнийския университет в Сан Диего.

Пробивът станал отчасти възможен заради подобрения в отглеждането на култури от стволови клетки. Освен това било осигурено повече време за развитие на невроните, както в мозъците на фетуси в утробата.

"Първите етапи от неврологичното ни развитие са вписани в генома ни", поясни ученият. Първите мозъчни вълни в органелите били открити след два месеца. Сигналите били редки и с една и съща честота. Постепенно обаче били генерирани вълни с различни честоти в по-редовен интервал. Учените констатирали, че е налице сходство между развитието на органелите и на 39 преждевременно родени бебета.

Резултатите от изследването са публикувани в Cell Press.

Това са новите гласоподаватели на герб - на тях им трябва само да гласуват, не да мислят.

До ilko 31 Така е. Повечето ги избива на политика макар и нищо да не разбират.

ilko преди 4 години
Хубава статия, ама тука пишат злобни пенсионери и ***. Т.е. няма кой да оцени научна статия. Само коментари на ниво -1ви клас

Значи има шанс за русофобите да им имплантират микромозък и да се излекуват

До 19А може би ... нещата си ги правят за себе си, или си мислиш, че все някой трябв да ходи подире ти ...

да имплантират тия мини мозъци на наще силиконки, може да почнат да мислят!

ПроСоТо преди 4 години
не разбирам що за "новина" е това?!..Та един ..не мини,а МИКРО "мозък" "беснее вече 10+ години над бащино ми огнище"..Иновацията,"патента" е наш-Банкянски!...ама за да не помисли некой че имам нещо против,да отбележа:-Да живей!..Слава на Бориссоф,наший женерал!..Ако не беше той,България щеше да е на дъното..Сега,благодарение на неговия и на държанките му от Харема СЛУГИНАЖ, вече подминахме дъното!"просперитет",аверельор,"просперитет"....Казаха ви го,макар и без "кон-грачи-нейшонът"

До Анонимен 23Радев следи темата с интерес.......Сите БКП-та от 75 години насам! Късно е за правешкия мухъл но за придворните и тяхните синчета ЧЕ ИМА!

икономист преди 4 години
До *** до 1Освен ако един от тези мозъци, бъде свързан по някакъв начин с механично тяло, което е оборудвано със сензори за комуникация с околния свят, които да предават всевъзможна информация към мозъка. Според мен си струва да опитат.

ТЕЗИ КАТО ДА СА ОТ АКАДЕМИЦИ ОТ БАН.

Радев следи темата с интерес.

микромозък преди 4 години
най накрая!!!давайте да събираме пари, да купим един за боката

До АМИГледай един стар филм "Сатурн 5". Там на един голям мозък му слагаха периферия и човек го обучаваше. Но с грешния учител нещата се объркаха...

Няма по-егоцентрични същества от учените! Нали никой не мисли, че постижението ще е в услуга на човечеството?!

Само питам преди 4 години
Могат ли да се имплантират в тикви?

До АнонименДА, НЕУСПЯЛ ВОЖД, ДРУГАРЯ РАДЕВ.

Туй е мозъка на един Вожд!

СТРАНДЖАТА преди 4 години
Другарете от БСП вече са подали заявка за имплантиране в *** им глави!

СТРАНДЖАТА преди 4 години
ПОЛЕЗНО ОТКРИТИЕ, ЩЕ ГИ ПРИСАЖДАТ НА МИЛИЦИОНЕРИ И СТАРШИНИ. ПО-ГОЛЕМИ НЕ СА ИМ НУЖНИ. РАДЕВ НАКРАЯ ЩЕ СЕ ОБЗАВЕДЕ С РАБОТЕЩ МОЗЪК.

Среден (3)