Тайната на дълголетието е разкрита

Учени проучиха имунната система на столетниците
14 ное 2019 15:54,
Тайната на дълголетието е разкрита
Снимка: Pixabay

Учени от института Рикен в Япония установиха защо суперстолетниците - хората на 110 и повече години, доживяват до толкова дълбока старост, съобщава в. "Мирър".

Откритието им може да доведе да разработване на терапии, които ще увеличат броя на суперстолетниците. "Ако открием връзка между имунната система, стареенето и дълголетието, това може да допринесе за увеличаване продължителостта на живата", заяви ръководителят на изследването Косуке Хашимото.

За по-дълъг живот - по три чаши кафе на ден

С напредването на възрастта рискът от рак и други животозастрашаващи болести се увеличава в резултат на намаляването на имунните Т-клетки. Те унищожават микроби и вируси и са в изобилие у суперстолетниците.

В рамките на единствено по рода си изследване Хашимото и колегите му фокусирали вниманието си върху хиляди имунни клетки във взетата от 7 суперстолетници кръв. Тези кръвни проби били сравнени с други, взети от петима случайно подбрани участници на 50-80-годишна възраст. "Получените резултати навеждат на мисълта, че имунната система на суперстолетниците може да предостави защита срещу вирусни инфекции и развитие на тумори, осигурявайки изключително дълголетие - отбеляза Хашимото. - Това обяснява защо в повечето случаи суперстолетниците прекарват по-голямата част от живота си в добро здраве.", пише БТА.

Било установено, че особен вид Т-клетки, известни като CD4+, са 4-5 пъти повече у суперстолетниците, отколкото у по-младите от тях участници. Не е ясно защо и как това удължава живота. Откритието може да доведе до разработване на хапче, което е еликсир на младостта. "Съставът на Т-клетките се променя с напредването на възрастта - поясни Хашимото. - Макар имунните клетки у суперстолетниците да не са подробно изследвани, имунната им система несъмнено е съхранила способността си да се бори с инфекциите и рака."

Канадски учени увериха, че броят на суперстолетниците ще се увеличи, тъй като се повишава средната продължителност на живота. Като анализирали продължителността на живота на дълголетници в САЩ, Великобритания, Франция и Япония от 1968 г., специалистите не открили доказателства за лимит. Според тях, ако изобщо съществува максимална продължителност на живота, предстои тя да бъде идентифицирана.

Живите организми на практика са биологични роботи които имат свойството да се самопострояват и да се саморемонтират до някаква степен. Всичко това става че специален биософтуер. Инструкциите на програмата са заложени на ниво ДНК.Ако ние наистина разкрием целия програмен код на ДНК-то и всичките му функции тогава възможностите стават неограничени. Не само че можем да спрем старееенето но можем да създадем хора със свръх способности. Наприемер ако човек загуби цял крайник той ще пораства пак.

Не разбрал преди 4 години
абе това 110 години много ли е? На кого му е притрябвало - тези дето отиват към 100 и ги познавам през главите им са минали по три войни, смърт на деца, приятели, роднини, глад, смяна на политическата система с ограбване в единия и другия случай... Пък тези дето грабят и трупат милиони на тях 110 години няма да им стигнат да си ги изхарчат и все ще са им малко...Богатите също плачат...

Тия учени са гола вода.Отдавна се знае че остаряването е програмирано във ДНК-то. Регенерирането на клетките се забавя след като организма премине пика на растежа който за повечето хора е около 35 годишна вързраст. След това тялото бавно започва да губи сили и така до смъртта. Абсолютно нищо не може да промени това след като човек вече се е родил.Може да се промени само ако се модифицира ДНК-то още на ниво яйцеклетка. На теория човек може да стане безсмъртен или поне да живее 500-1000г.

шматка преди 4 години
А ще вдигнат ли възрастта за пенсиониранеЗа един столетник питам

АНТИ преди 4 години
Бира + SEX + непукизъм = здрав и дълголетен организъм

И по една с би Карнобат. Тоест газирана вода с две карбонатски ракий. Ракията ще спаси света.))))) ♥️

Даа, преди 4 години
гледал съм още преди време филм за столетниците. Такива имаше най-много в Кавказ, Япония и в Тибет. Даже и не бяха близвали кафе!

са преди 4 години
Щом тоя,който ни е измислил,ни е измислил да боледуваме и да мрем,значи има причина!И тя е само една-всеки знае,че човека е като скакалеца-откъдето мине,унищожава всичко и не мисли за бъдещето!Тук се включва и самоунищожението,което ни е вродено!

И за какво са ни тези суперстолетници с памперси, ще ги отглеждаме ли.

Аз преди 4 години
До анонимна : Няма да се пренасели Земята - те ще вдигнат пенсионирането на 80 год., та по-малко да достигат до 120.

Бачковският преди 4 години
3 чаши кафе 5 ракии и т.н....Автора да удари 3 ч....ии и да се успокои.

анонимна преди 4 години
Е, и за какво ни е да живеем 100+ години? То тогава вече не ти дреме за нищо. Така или иначе чакаш края. Пък и Земята хептен ще се пренасели, ако всеки вземе да живее до 120 години, а същевременно се раждат все повече и повече хора.