Чиновници с добри доходи се возят гратис

Не искали и да си плащат глобите, показа проверка на Столична община
Обновена: 20 фев 2014 15:52 | 20 фев 2014 15:45, Анисия Иванова
64
Чиновници с добри доходи се возят гратис
Архив: Булфото

Сред гратисчиите в столичния градски транспорт има служители на различни министерства и големи компании с доказани трудови доходи.

Това установи Столичната община, след като предприе стъпки за принудително събиране на натрупани глоби от нередовни пътници.

Според заместник-кмета по транспорта на София Любомир Христов пътуването без билет сред чиновниците не е поради финансова невъзможност, а показва отношение и нежелание да се заплаща ползваната услуга.

Христов обяви, че има 250 наказателни постановления. "Започнахме с тази дейност преди около месец. За изминалата година има издадени около 10 000 наказателни постановления, като много малка част от тях са платени доброволно."

Относно колко от тези 250 постановления са на министерски служители, Христов каза, че не разполага с тази статистика, предаде "Фокус". "По-голямата част от хората имат относително прилични доходи, което няма да ги затрудни да си платят глобата, още по-малко би ги затруднило да си купят карта", уточни той.

Зам.-кметът обаче не посочи от кои министерства са нередовните пътници. Не мога да ви кажа, не защото не желая, а тъй като не разполагам в детайли с такава  информация, посочи Христов.

Заместник-кметът е получил информацията за нередовните пътници от съдия-изпълнител, който прави проучването, за да уточни кое е лицето, какви трудови договори има и по какъв начин задълженията могат да бъдат събрани принудително.

Столичната община е предвидила 23,6 млн.лв. за покриване на евентуалните загуби на транспортните оператори през тази година. Това е с 3,1 млн.лв. повече в сравнение с изплатените средства през миналата година, съобщи още зам.-кметът. 

СОС прие днес икономическа рамка за 2014 г. за транспортното обслужване на Столична община с градски транспорт.

За 2013 г. общинските транспортни оператори са доказали 20,5 млн.лв. загуби, които са им изплатени от общинския бюджет и от Министерството на финансите, посочи Христов. Според него едва ли през тази година операторите ще претърпят по-големи загуби, което обаче ще зависи от цената на горивата. Христов подчерта, че с новите автобуси, тролеи и трамваи част от разходите на транспортните оператори би трябвало да намалеят и да се повиши тяхната ефективност.

Според зам.-кмета столичани ще получат подобрена транспортна услуга. Интервалите на движение на градския транспорт няма да бъдат намалявани, продължава и модернизацията на градския транспорт. Столичната община обсъжда и разкриването на нова автобусна линия от площад "Възраждане" до Златните мостове на Витоша.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


64
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
ХА АМИ НЯМА ДА ПЛАЩАТ БИЛЕТИТЕ НА *** И ИМИГРАНТИТЕ ОТ АФРИКА В ОВЧА КУПЕЛ
28
1
 
4
 
! Отговори
1 преди 10 години
ами да диференцират цената, спрямо разстоянието и ще имат повече приход. Ама на кого му пука за прихода от билети, като бюджета им плаща пътнико/км !
27
0
 
18
 
! Отговори
до морски преди 10 години
И във Варна е така, кондуктори навсякъде, всички си плащат, дори в препълнени автобуси. *** са рядкост в автобусите (по разбираеми причини), тук-там ако някой се излъже си плаща като останалите, ако *** откаже, шофьора вади козия крак и *** се е изпарил. От време на време се качват инспектори на изненадващи проверки. Случва се от милосърдие да не вземат пари само на някой окъсал пенсионер.
26
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До морски - В Бургас колко превозни средства имате? В София са 800 без метрото? Демек 800 около 1600-2000 човека на работа, за да се покрият целодневно превозните средства с постоянен контрольор в тях. А ся сметни колко заплати са това... с 500 лева заплата - 1 000 000 на месец ? 12 милиона на година - че то по-добре да има гратисчий. В белите държави е направено така (примерно Австрия - Виена) няма контрола непрекъснато, но глобите са много високи и дори те карат до районното ако те хванат!
25
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Билетче за 10 стотинки и няма да има гратисчии.
24
3
 
10
 
! Отговори
Шоп преди 10 години
И 5 лв. да стане бензино,я пак че си карам колата! И 20 ст. да го напраат,я пак че си краднем!
23
1
 
8
 
! Отговори
Рали1 преди 10 години
До Гневен българинТрябва да си плащаме за това,което ползваме.Да си знаем и правата и задълженията.Светци няма,за отношението към обикновените пътници съм съгласна,защото и на мен се е случвало.Не беше за моя билет,а за обемист багаж,премерен на око и след скандал съм платила.На челото на никой не пише къде и какво работи.Не разбрах защо се акцентира върху определена група от работещи хора,които не са плащали и защо намесват съдия-изпълнител за събиране на глоби.А другите дето имат само права?
22
4
 
14
 
! Отговори
морски преди 10 години
Ами сложете кодуктор във всеки автобус бе СКГТ.В Бургас е така от сума ти години и събираемостта е на макс.Хем ще отворите работни места.
21
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Какво ги е грижа нали държавата им спонсорира транспорта в София и така ГЕРБ и СДС печелят изборите в София.
20
3
 
4
 
! Отговори
до Гневен българин преди 10 години
Интернете и кабелната са от първа необходимост така ли. За другото съм съгласен
19
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
На служителите в държавни институции им се осигуряват карти за градския транспорт, така, че се съмнявам да се возят гратис.
18
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Прави са, защото Фандъкова съкрати и оряза масово автобусите и градския транспорт и се чака с часове по спирките.
17
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Положението е същото като в държавата- една шепа народ работи и издържа неработещото население. В градски транспорт една шепа народ си плаща билетчето, а гратисчиите се возят за тяхна сметка.
16
6
 
3
 
! Отговори
Мутра с джип преди 10 години
Робите да се возят в катафалките и да плащат. Изпълнявайте, роби.
15
3
 
10
 
! Отговори
тикви преди 10 години
Да сте чули калинка да плаща. Калинката само прибира.
14
7
 
18
 
! Отговори
до info преди 10 години
А градския транспорт, който ти вози *** с какво ще се издържа? Ако всички спрат да си плащат кой ще ги вози? Не може едните да дърпат каруцата, а другите да се возят безплатно. Като се замислиш това си е *** работа отвсякъде.
13
4
 
4
 
! Отговори
info. преди 10 години
До #9Знаеш ли защо не плащам!Защото нямам пари за кражби,това е!
12
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Има и една друга социална група от бещството, която се вози безплатно. Ама нещо не виждам да се споменава в статията. Не може да има глоби за едни и толеранс за други, така редовните хора (като мен) излизат просто балъци, които плащат здравни, социални, пенсии, ток, вода, транспорт в полза на едни други. Да ви имам солидарната система мършава
11
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
В линиите които обслужват кварталите Красна Поляна и Люлин нещо го нема контрола за редовни пътници...
10
4
 
31
 
! Отговори
Рали1 преди 10 години
Атанас Буров"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава.