По софийските улици тръгва първият електробус от 19 май

Той е тестови, може да има и други, обясни кметът Фандъкова
58
По софийските улици тръгва първият електробус от 19 май
Снимка: БТА

Електробус ще се движи в София по линия на тролей номер 11 от 19 май.

Бусът се движи без батерии и може да изминава до 20 км с едно-единствено зареждане за няколко минути на крайната спирка при всяка обиколка, похвали го кметът на София Йорданка Фандъкова.

Превозното средство е произведено от израелско-българската компания "Чериътмоторс" АД.

Столичната община дава възможност на производителите да тестват този автобус. Предстои да се види какви са ефектите и резултатите от експлоатацията му, за да се планират евентуални инвестиции, отбеляза кметът.

Тя припомни, че през последната година общината инвестира близо 200 млн.евро по различни проекти за закупуването на нови екологични транспортни средства, част от които вече се движат в столицата.

Електробусът е направен по най-съвременна технология, тествана в Шанхай в продължение на седем години. Тя е почти непозната в Европа и се базира се на ултракондензатори. Пълният маршрут, по който ще се движи новият електробус, е 23 км.

Средната дневна консумация на енергия се очаква да достигне 0.95 киловатчаса на километър. Ултракондензаторът не съдържа токсични вещества и има 8-годишна гаранция от производителя без оглед на изминато разстояние.

Електрическият бус от ново поколение, който беше представен днес за първи път в Европа, не замърсява града - при неговата експлоатация въглероден диоксид се отделя на мястото на производство на електрическа енергия. Освен това отделеното количество въглероден диоксид е до една трета от отделеното при дизелов автобус.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До d, логита да бъде на място на тролейбус е, че на крайните спирки на тролейбусите има достатъчно голям трафопост за да захрани автобуса!
47
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анонимен 35Да, но все пак разходът е значинелно по-малък в сравнение с бензиновите автобуси. -------------Е, може ли! 21-ви век е и да не знаете какво е бензин и какво дизел... Бензинови автобуси не се правят повече от 80 години.
46
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Можеше да има не един а повечето да са електрически ако завода за подобни автобуси (договорен от Бойко Борисов) беше реализиран а не изгонен от комунистите!!!
45
2
 
6
 
! Отговори
d преди 9 години
а каква е логиката да бъде на мястото на тролейбус, който така или иначе не замърсява?защо не го сложиха по линията на някой икарус?
44
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Не е убав - много е лъскав и нов ! Сегашните таралясници са си екстра -- качваш се и си викаш сега дали че се запали или че се строши и пак требва да дупчим нов билет ????
43
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Колко време му давате, преди да го осерат?
42
0
 
2
 
! Отговори
44 преди 9 години
До анонименпо вероятно е да имат алтернативни дизелови агрегати ако спре тока
41
3
 
2
 
! Отговори
До 47 преди 9 години
Може би е догодина, за да не се затвори ЦЯЛА София тази? И с тези ремонти в момента са силно ограничени маршрутите за придвижване в града. Искаш да се затвори отвсякъде града за година + без градски без нищо ли?Айде мислете малко, неможе всичко наведнъж.... с малки стъпки към по-добър град.
40
11
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
не е точно по темата,но понеже се споменава "софийски улици" днес прочетох че Любомир Христов е казал че и ДОГОДИНА пак?? щяло да има големи инфраструктурни ремонти в София...И ИЗБРОИЛ ВСИЧКИ ОБЕКТИ ЗА КОИТО ТОЙ ЛИЧНО И Г-ЖА КМЕТИЦАТА ГОВОРЯТ ЧЕ ЩЕ СЕ ПРАВЯТ Т-А-З-И- ГОДИНА,защо пак ДОГОДИНА БЕЕЕЕ ДОКОГА С ТОВА ДОГОДИНА и още повече заем е взет който ще се връща и то точно за "невижданите ремонти"защо пак догодина мамка ви вече побеснявам,а аз си мечтая за поддръжка а те не могат да почнат,УУУУУ
39
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Бутат някакви един счупен автобус , други ги видели и им викат - абе вие луди ли сте защо го бутате тоя рейс ? Тези дето бутат питат - а кво да го правиме ? Нашите умници викат - как кво бе дърпайте го ! Та и тука коментират ей такива разбирачи -- и совалки да ни пуснат да се возим те пак кусури ще намерят.
38
9
 
0
 
! Отговори
анонимен преди 9 години
Статия на БОКО? ха-ха-ха.Нали първо трябва да се научи да пише ,бе....
37
1
 
10
 
! Отговори
анонимен преди 9 години
Тестването в Шанхай доказали , че това е най доброто решение.Щото като спре, вдигат му тролея и върви като тролейбус.
36
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
А ти не си прав , това със задръстването идва от вселенската " компетентност " на сегашните управляващи които са решили да докажат че и те могат да строят пътища -- Е ДА АМА НЕ !Ако чакаме да минат автобусите на стеснението ще си седим с часове в колите и ще псуваме .Има си начини ама трябва акъл а някои го нямат изобщо .
35
1
 
5
 
! Отговори
ИМПЕРИАЛИСТ преди 9 години
До Anja"Бусът се движи без батерии и може да изминава до 20 км" "Пълният маршрут, по който ще се движи новият електробус, е 23 км."По инерция. Тролеите и сега изключват напрежението от време на време.
34
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Колкото и да плюете, кутевци, софиянци не са толкова зле, че да си изберат червен кмет. Не харчете парите на Моника тук, по-добре пишете под някоя статия за Боко.
33
0
 
16
 
! Отговори
sa6 преди 9 години
Браво, когато четох за това преди година, помислих че е епизод от Стар Трек, а вчера мина край мен :)
32
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До 29Да, но все пак разходът е значинелно по-малък в сравнение с бензиновите автобуси. Ефективността ще се разбере най-добре когато го пуснат в експлоатация на софийските задръствания. Между другото някъде бях чел, че могат да се инсталират индукционни зарядни станции под асфалта на всяка спирка, които да зареждат автобуса докато пътниците се качват и слизат.
31
2
 
16
 
! Отговори
Румбо преди 9 години
До Анонимендо 18 Ако Мая Манолова беше кмет,наистина щеше да има екологични автобуси,само че на вятър,т.е. на празни приказки.Във всеки автобус по няколко червени бабички и тягата е осигурена.
30
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
В София трябва да има повече бус ленти, като някои отсечки на трамвайните линии също могат да станат и бус ленти, като се ползват и от трамваите. Спирките също могат да станат общи. В Европа има доста подобни примери.
29
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
24, това не е същият автобус! В линка който си дал става дума за автобус с литиево йонни батерии, докато този е с ултракондензатор. Това е съвсем различна технология.Няма опасност автобуса да остане без ток, просто трябва да се тества в най-задръстените часове и да се сложат така зарядни, станции, че да няма проблем. Ултракондензатора би могъл да се зарежда дори на нормални спирки при нужда, но е по елегантно да се зарежда само на крайните спирки.