Фандъкова за новите билети: Целим хората да използват карти

Това е европейска практика, отчете столичният градоначалник
Обновена: 4 апр 2016 13:42 | 27 мар 2016 14:27, Красимир Ангелов
210
Фандъкова за новите билети: Целим хората да използват карти
Снимка: Dnes.bg

Основната цел на повишаването на цената на билета за градски транспорт в София е да се стимулира ползването на карти, които от една страна гарантират стабилни приходи на транспортните оператори, а от друга - имат голям принос в борбата срещу гратиса. Това обяви кметът на столицата Йорданка Фандъкова в интервю за БНР.

Още по темата
"Това е европейска практика. Във всички европейски столици цената на единичния билет е висока, за разлика от картите, които поевтиняват чувствително многократно пътуването", посочи още Фандъкова. Тя допълни, че в бъдеще се предвижда и нова система за таксуване, която да позволи и таксуване за време или разстояние.

"Центърът за градска мобилност, който ръководи градския транспорт в София, имаше задача да направи точен икономически анализ на дейността на всички транспортни дружества и да предложи промени в тарифната политика. Това е експертен доклад, който сега тепърва влиза за разглеждане в комисиите на столичния общински съвет. Центърът за градска мобилност трябва да защитят всяко число, което са подали в икономическата рамка. Крайното решение ще бъде взето от Столичния общински съвет. Предполагам, че следващите седмици ще има дискусии в съвета по този повод", заяви още кметът на София.

Фандъкова посочи, че е дала задължително изискване цените на картите да останат същите, но в същото време да се даде отчет колко е реалната цена на единичния билет:

"Това е важно, за да може да гарантираме на хората, които пътуват всеки ден, възможността да пътуват изгодно. И в момента разчетите показват ясно, че пътуването с едномесечните карти излизат под 50 стотинки на единично пътуване. За хората, които пътуват с преференциални карти, това е и много по-малко", допълни Фандъкова.

Тя уточни, че цените на картите остават, защото е важно хората да имат стимул да пътуват с градския транспорт, а в същото време той да се развива и модернизира. “Важно е градският транспорт да се развива. Това дава възможност на хората да пътуват по-комфортно”, отчете Фандъкова и отново посочи, че до 2019 година се цели всички автобуси да бъдат обновени и средната възраст на автобусите да бъде както в Европа – 5-7 години.

Стоичният кмет коментира и проведеното през седмицата антитерористично обучение в София, както и драмата около хотел “Плиска”. “Операцията беше важна, но важни са също така изводите. Всички служби, които участваха, трябва да направят анализ и всички заедно да предприемем мерки за отстраняване на евентуални слабости в комуникацията”, посочи тя.

Фандъкова призна, че в последно време са зачестили сигналите за изоставени багажи, но всеки един от тях трябва да бъде вземан под сериозно внимание.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


210
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
1
 
17
 
! Отговори
летящата вещица преди 8 години
До валентинаЕ, да ама в Италия има стачка всеки петък, пък в БГ такова жУвотно нЕма;)
43
3
 
24
 
! Отговори
Шфорца преди 8 години
Глупости на търкалета...Искат е да си компенсират загубите, настъпили в следствие на лош мениджмънт.
42
3
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Га Баце беше кмет каза че ще направи софето най-скъпия град. Макар и със закъснение изпълнява обещанието.
41
3
 
29
 
! Отговори
se преди 8 години
Г-жа Фандъкова и вие се научихте да говорите като вашите авери Борисов и Плевнелиев за европейски практики , ценности и всякакви измишльотини .Но г-жа Фандъкова като говорите за европейското къде са европейските заплати , и пенсии за народа ни???За пореден път забихте нож герберите в българина.Сега искате да цоцкате след като еврофондовете вече приключват....
40
2
 
6
 
! Отговори
люлин 3 преди 8 години
аз съм стюдънт и пътувам за 20лв навсякъде
39
1
 
12
 
! Отговори
валентина преди 8 години
айде още един пример да дам от опит-возя си се аз в италия и на стъклата виждам обяви-утре от 12 до 13 часа ще има стачки на автобусите!та мисълта ми е-предупреждават хората,всеки има работа да върши и не е честно да няма превоз и да чака напразно,за какво говорим?има ли го това тука?ня някой да му пука,че на студа стоим и чакаме?стачки,ако се вдигне цената на билетите,това трябва да стане-Въведете един билет за 90 минути!и качеството да се подобри,оправете си автобусите и спирките!
38
3
 
7
 
! Отговори
като на кино преди 8 години
Защо кошчетата за *** в лондонското метро са прозрачни , защото получават колети от ирландската републиканска армия , та фън дъкофа ударно ще купува автобуси да си ги кара по ам хемус въпреки 2 млрд. евро закопани .........
37
1
 
17
 
! Отговори
На Московска да идем преди 8 години
За министри, депутати, приватизатори, манипулатори и всякаква друга ***, безплатни, демек платени от нас Мерцедеси и шофьори, а за народа един голям _уй....
36
1
 
39
 
! Отговори
haha преди 8 години
Аз незнам, що за наглост е, все да ни дават за пример Европата, когато става въпрос за даване. Защо не погледнем европейските практики, когато става въпрос за взимане. Кога ли ще му писне на тоя народ и ще ви изправи до стената, крадци безочливи.
35
1
 
13
 
! Отговори
иван преди 8 години
Добре аз съм с карта. как ще ме компенсирате за закъсненията и задръстванията? или дайте парите пък си закъснявайте ,че ако не ги дадете като закъснявате може да не получим нищо. поне въведете винетка за колите или да се движат според дните на четни и не четни номера!
34
2
 
23
 
! Отговори
ром с манго преди 8 години
И 5 лева да стане билета аз,*** и целата рода пак ще пътуваме свобидно.Както берем жилезо и живеем свободно...ние сме избиратели на бат*Бойко и ГЕРБ.
33
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Драги ми хора, жената не се вози в градския транспорт.
32
2
 
18
 
! Отговори
Омаскариха ни преди 8 години
я, думата мур... га... ва... беше цензурирана. Ще рече човек, че има нещо нередно в т.е.н.а! Не, няма, даже е предимство - ако човек е с т-е-н, все едно е с мантия невидимка за контрольорите. И защо да си купува карта такъв човек?
31
1
 
23
 
! Отговори
летящата вещица преди 8 години
европейска практика е и да има билети с времетраене 1.30 часа. Ако в София трябва да сменя 3 превозни средства за по 1 спирка, к'во прабвим? Трябва ли да се изръся с петачка? Е, да...ама не, както казваше бай Петко.
30
1
 
44
 
! Отговори
ОСТАВКА !!! преди 8 години
Фандъче, преди изборите друга песен пееше !!!!!Лицемерна гербаджийка... Целта е работещите в София да бъдат още по-бедни и управляеми, да живеят в стрес, дали ще оцелеят и утре !Няма реално основание за повишаване цената на билета, съотнесено към заплатите в Западна Европа, тук цената е КОЖОДЕРСКА !!!
29
1
 
28
 
! Отговори
Гербер преди 8 години
Браво на нашите ! Всичко става евро*ейско .....само заплатите никога няма да станат :) Боко оле оле оле оле !
28
1
 
28
 
! Отговори
валентина преди 8 години
Госпожо Фандъкова не ви ли е срам?Погледнете какво предлагат другите европейски страни като качество на транспотните средства,като удобство,като цена,та за какво говоря?от опит италия,испания билет 1.10 евро,95 минути по всякаква линия важи билета,явтобусите блестят от чистота,спирките удобни за чакане,но не се налага,там са на често,и идват на време!а за заплатите в европейските страни /ама недейте да мерите с двоен аршин,като ще ни сравнявате с тях,ами поне всичко да е едно към едно,нагли сте!
27
3
 
26
 
! Отговори
Коп преди 8 години
Не ,че е скъп билета доходите ни са мизерни! София ,Пловдив,Варна пак са добре я се разходете в провинцията да видите какво е.Заплати от 420 до 600 /ако си намериш работа!!/.Да се чудиш какво да ги правиш.
26
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Демек искат предварително да издърпат парите, а после нищо
25
0
 
22
 
! Отговори
internetlumpen преди 8 години
Аргумента да се стимулира пътуването с карти е пряко свързано със снабдяването със средства за дружеството накуп, а не с изгодата за пътниците.