Софиянци бойкотираха скъпото билетче, не го купуват

За сметка на това минаха на абонаменти карти за транспорт
75
Софиянци бойкотираха скъпото билетче, не го купуват
Снимка: Булфото, архив

След като цената на билетчето за градски транспорт в София скочи от левче на 1, 60 лв., се оказа, че интересът към него рязко намаля и хората не го купуват. Скъпият билет стана факт на 1 юни 2016 г.

Още по темата

От юни до края на декември има спад на продажбата му с 43% спрямо същия период на 2015 г., отчете директорът на Центъра за градска мобилност Христиан Петров пред "Фокус".

Продажбите на талоните от 10 билета, чиято цена също беше увеличена, са намалели с 29%.

За сметка на това обаче абонаментите карти, които запазиха цените си, се търсели като топъл хляб. При тяхното издаване има ръст от 48%, обясни Петров.

Трикратно е скочило търсенето и на картите за един ден, които също останаха на старата цена от 4 лева.

"Продадени са 1 081 334 броя еднодневни карти при 356 602 карти през същия период на 2015 г." пресметна шефът на ЦГМ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


75
Още по темата: транспортбилеткарта
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
27
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Българите (отчасти софиянци) са едни велики мърморковци... За всичко се мърмори, от сутрин до вечер... Ами излезте бе хора по света, идете в чужбина и вижте кое колко струва, във Финландия еднократно билетче е 3-4 евро, месечната карта излиза по-евтино, а има и годишна карта още по на сметка. НО, българинът иска ВСИЧКО да му е безплатно, защото той е толкова велик... Т*ъпа работа...
38
6
 
3
 
! Отговори
vlady преди 7 години
Талоните са предплащане на по-малък обем ползване и затова е нормално да са с по-малка отстъпка от дългосрочните карти - месец и нагоре.
37
5
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Преди 1989-та винаги пътувах с карта за цялата градска мрежа за три месеца струваща 13,50 лева. Сега същата карта струва 156 лева, т.е. 11-12 пъти повече.
36
3
 
23
 
! Отговори
До 45 преди 7 години
При соца първо имаше кондуктори и билетчета според разстоянието, вкл. и от 2 стотинки. Имаше и билет с прекачване. После махнаха кондукторите и билетчето стана 4 ст за трамвая и 6 ст. за тролей и автобус независимо от разстоянието и т.н. до днес с 1,60 лева за билетче.
35
4
 
19
 
! Отговори
До 44 vlady преди 7 години
Бъркаш! Като си купиш талони също предплащаш услугата. като си купиш 10 билета пак предплащаш. Не в това е проблема. Може би просто искат да ни накарат да си купуваме карти, независимо дали ще ги ползваме или не.
34
1
 
27
 
! Отговори
Откриваме топла вода преди 7 години
При соца билетчето бе евтино - помня 4 ст., после 6 ст. и имаше кондуктор. После картата бе 5 лв. за месец вички превозни сдредства, пенсионери и ученици с намаление. После започна риформътъ.
33
20
 
5
 
! Отговори
vlady преди 7 години
Нормално е билетите да са скъпи за сметка на изгодни карти - човек предплаща услугата и получава сериозна отстъпка. Ползващите градски транспорт епизодично е нормално да плащат повече от редовните клиенти. През социализма беше извращение - билет 6ст и карта 5лв и никой не си купуваше карта за цялата мрежа.
32
1
 
23
 
! Отговори
Стар номер преди 7 години
Интересен е изтърканият номер с пълна липса на точни данни - например , толкова карти по толкова лева плюс толкова билети по толкова лева, сума сумарум. Ако и един лев в повече бе приходът на СО от транспорта, щяха да ни проглушат ушите. Сега мълчат като бити г.ъ.зове!!
31
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Че то на градския транспорт (без метрото) в София кой ли още се вози? Някой и друг пенсионер, учениците, онези от гетата дето не купуват билети и карти и контролите не ги проверяват и от време на време някой силно миришещ бездомник да се постопли. Метрото пък покрива доста малко от територията на София и повечето хора в София не го ползват.
30
8
 
4
 
! Отговори
vlady преди 7 години
До Ачлността е гряхПродажбата на абонаментни карти се увеличава сериозно, следователно идеята е добра. Само трябва вместо допотопното дупчене на билети да има примерно билети за 90, 60, 30 и 15 минути. Нормално е картите за цялата мрежа да са изгодни на цена около 30 пъти цената на билета за месец за да се стимулира закупуването им, примерно в Прага и Краков съотношението е подобно.
29
2
 
22
 
! Отговори
До 35 преди 7 години
И защо трябва да си купувам карта? Не ми е по-евтино, на градски транспорт се качвам вече рядко, примерно най-много до 20 пътувания месечно, обикновено са около 10, и ако трябва да свърша нещо ще си ползвам колата, с която ми е по-евтино, по-бързо и по-удобно. Преди 10 години се налагаше да ползвам редовно градския транспорт, но след като времето ми за пътуване се удължи заради все по-лошата организация на движението, от около 20 минути на 1,5-2 часа по същият маршрут, взех мерки по въпроса.
28
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
а като приходи има ли промяна?броя е само за статистиците
27
22
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Българина мрънка за всичко, вечно е недоволен, но това е защото е изключително глуупав и мързелив.
26
24
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Точно това е целта, да се купуват карти, така е по-сигурно и за двете страни, Фандъкова отдавна го обясняваше, но народа не е много умен и си мисли, че е прецакал някого...Сега нещата са по-нормални, трябва да ви радва, а не да се мръщите за всичко!
25
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Така е и с парното - масово демонтиране на радиатори и закупуване кюмбета "*** мечта със горливо стари гуми"
24
5
 
33
 
! Отговори
Ачлността е грях преди 7 години
Лакомо д.упе, глава затрива. Увеличиха драстично билетчето, хората спряха да купуват масово и вместо митични печалби, СО отчита нови загуби. Същото както със затварянето на "губещите държавни соцфабрики"
23
7
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
То пък един бойкот. Не купували билетчета, а карти. Ами нали това беше целта
22
10
 
17
 
! Отговори
Край преди 7 години
То на трамвай се возят само децата и старците - в София срещу 500 лв. си купуваш "кола" без катализатор дизел и се возиш - паркираш я на тротоара. За всеки е по-евтино така.
21
3
 
25
 
! Отговори
Решението беше полит преди 7 години
Така бай *** се бори за чиста и приятна околна среда!
20
1
 
21
 
! Отговори
Яко преди 7 години
До 187И аз скоро ще постигна целта им да си купя автомобил хахахх :D