Като в Берлин – градска жп линия за пътниците от юг в София

Влаковете ще стигат до жп гара "Обеля", ще има връзка и с метрото
Обновена: 25 юли 2017 08:09 | 25 юли 2017 07:12,
22
Като в Берлин – градска жп линия за пътниците от юг в София
Снимка: Архив, Булфото

Влакът от Пловдив ще става междуградска железница в столицата, подобно на тази в Берлин. За целта влаковете, които пристигат в София от югоизточните направления, ще стигат до жп гара “Обеля”. Там ще бъде построена нова гара от НКЖИ, съобщи главният архитект на София Здравко Здравков.

Влаковете ще спират на Гара Искър, новата гара “Чавдар” в кв. “Подуене”, Централна гара и новия терминал в “Обеля”, пише "24 часа".

Влаковете от Перник пък ще бъдат свързани с метрото още през 2019 г., когато ще е готова новата гара в “Горна баня”. Идеята е хората да не обикалят цяла София, а да имат различни удобни варианти и връзка с метрото.

Столичното метро ще бъде разширявано в три направления. Приоритетно е удължението с две станции в “Люлин”, за да може да обслужва още 40 хил. души на ден.

Първата нова станция ще е на бул. “Царица Йоанна”, а втората на Околовръстното, където трябва да се изгради жп спирка за линията София - Волуяк - Кюстендил.

Това трасе е едно от най-важните продължения, защото там може да се обособи бизнес зона с голям подземен паркинг, обясни Здравков. Тази спирка ще обслужва и пътниците от Божурище.

Второто предложение за отсечка е от "Бизнес парка" към полите на Витоша. Там може да се направи спирка, която да качва хората на Симеоновския лифт, обясни Здравков.

Третото предложение е отклонение след Орлов мост към “Слатина”.

До септември 2018 г. трябва да е готова концепцията “Визията на София до 2050 г.”, съобщи кметът Йорданка Фандъкова. Изработването на стратегията ще струва до 500 хил.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
0
 
9
 
! Отговори
Камен преди 6 години
Единствения начин повече хора да се изтеглят да живеят в предградията на София и да не никнат толкова нови кооперации на най-невероятни места е с адекватен транспорт. Влаковете са добър начин да се постигне това, но трябва да са на адекватни интервали (примерно около 20 мин. в час пик). Според мен най-добре би било Метрополитен да се лицензира като ЖП оператор и да поеме крайгардските влакове от София до Перник, Сливница, Своге, Елин Пелин като купи нови влакове и осигури адеквакватни интервали.
19
2
 
4
 
! Отговори
Разбирач преди 6 години
До Иван ИвановЕ как по каква логика г-н Иванов,имаме едни приятели дето много искат да построят 3-4 гари.Имат деца да хранят в чужди университети, а и животът им е скъп, разходи големи, трябва да им помогнем.
18
1
 
1
 
! Отговори
Мдааамммм... преди 6 години
До Илиян...в компанията на страхотни експерти сме, няма никакво съмнение!
17
0
 
0
 
! Отговори
Разбирач преди 6 години
До АнонименЩе има нова трета дъга :)
16
2
 
10
 
! Отговори
Иван Иванов преди 6 години
Метрото си има прекрасна връзка с Централна ЖП Гара и Централна Автогара. По каква логика идващия пътник от Пловдив прескача Централна гара и отива на Обеля да си хване метрото ?
15
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А....стълби ще има ли като в Берлин?!
14
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Този селски архитект кога ще престане на прескача трамвайните линии?
13
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Разбрах, че влакът от Пловдив ще върти в Перник и обратното, но не ми стана ясно дали двукратното му минаване през София ще става веднъж по северната дъга на отиване и после по южната - на връщане?
12
2
 
9
 
! Отговори
Shark преди 6 години
До до 6. Да, така е. И не мога да разбера защо метрото не отива то Терминал 1 на летището. Толкова ли беше трудно да се продължи дотам? Аа да, нямаше да останат пари за крадене, забравих! И не мога да разбера какво е това чудо, последен рейс от София за Пловдив в 20 ч. Става въпрос за 120 км, в нормалните страни на такова разстояние има денонощно транспорт. Сигурно е същото и към Плевен, който е на същото разстояние от София.Това е безумие, самолета ми каца в 19ч и не мога да се прибера на120 км
11
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А не трябва ли малко да се замислят как да направят влака по-привлекателен транспорт? От години не съм се качвал на влак, заради неприятните спомени от миризми, адска жега във вагона и най-лошото - еднодневното пътуване от София до Бургас! Така, че първо оправете железницата, а после постройте и гари. Ако няма достатъчно пътници, за какво ще правите гари? За да може просто да изпозлвате едни пари ли?
10
4
 
2
 
! Отговори
барцилона сантс преди 6 години
тука най-евтиния и бръз транспорт е със градската железница, която върви денонощно в петък и събота!
9
4
 
29
 
! Отговори
Илиян преди 6 години
От по-долните коментари личи, че всеки разбира от строене на метро, архитектура и изграждане на инфаструктура. И вечно мрънкащи. Ако е така, защо е така. Ако е онака, защо е онака.Типично за българина.
8
22
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Една от най-големите медийни манипулации е, че ГЕРБ са построили метрото.Истината е че метрото е построено с пари, дадени от Европа, а изпълнителите са основно японски и турски фирми. Е, има и малко на ГЕРБ, които обаче са най-вече специалисти в краденето, надписването и източването на пари.
7
16
 
21
 
! Отговори
до 6 преди 6 години
Подкрепям мнението Ви. Само че когато се строеше метрото важното беше не да се проектира правилно и да е ФУНКЦИОНАЛНО, а да се претупа възможно най-бързо за да може Тиквените крадци да спечелят изборите. Това е. Сега ще хвърлим още тройно повече пари и резултатът пак няма да е такъв, ако метрото излизаше до съществуващите гари, както е навсякъде по света.
6
7
 
16
 
! Отговори
11 преди 6 години
Някой се е напил, станало му хубаво на душата и се размечтал...... идеята е добра, нооо ме съмнява да го направят. Прекалено много крадат.
5
6
 
23
 
! Отговори
София преди 6 години
Това за градска железница и връзка на метрото с жп транспорта се говори от много години, но освен една мижава спирка Искърско шосе нищо друго не е направено. Сега трябва да се правят нови гари - Чавдар, Обеля, Торна Баня, които нямат да бъдат нищо друго освен едни мижави спирки. А въпроса можеше да се реши още отдавна - просто линиите на метрото трябваше да минават през съществуващите жп гари - Зах. фабрика, Подуене, Искър, Горна Баня - които освен гари са и възли на градския транспорт.
4
4
 
9
 
! Отговори
Гошо...Тъпото преди 6 години
Всяко правителство може да...пуска влакове въфф всички посоки и да правят гари въфф София,само боковото е най...бързо,защото Боко е наредил така.Знае,че скоро хора в провинцията няма да останат и Тиквата взема национално...отговорно решение.
3
3
 
30
 
! Отговори
96024 преди 6 години
Прекрасни намерения1 но на първо време оправете тротоара по "Граф Игнатиев" - всяка втора плоча се клатушка и причинява увреждания на пешеходците. Успоредно с тротоара забранете в София фасадите да са в черно. това е нашата столица, а не централен гробищен парк.
2
30
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Още поне три мандата за правителството на Бойко Борисов и Патриотите! Успех!
1
10
 
25
 
! Отговори
Super преди 6 години
Но първо оставка