Зелена, Синя... Общината готви удар срещу колите и с Червена зона в София

Предвижда се и скок на данъка на дизеловите автомобили
Обновена: 27 юни 2019 08:00 | 27 юни 2019 07:00, Александър Попов
191
Зелена, Синя... Общината готви удар срещу колите и с Червена зона в София
Снимка: Булфото, архив

Столичната община може да въведе Червена зона за паркиране в центъра на София. Това е заложено в план за устойчива градска мобилност на кметството с хоризонт до 2035 г., който ще бъде гласуван от общинския съвет днес.

С тази мярка ще се цели да бъде стимулирано ходенето пеша и придвижването с велосипеди и градски транспорт за сметка на автомобилите.

Червената зона ще бъде най-скъпата за престой от 1 час и ще обхване най-представителната част от центъра на града с най-голяма концентрация на административни, културни и обществени обекти. Отделно пък Синята зона да бъде разширена извън сегашните си предели.

Зелената зона също може да нарасне по места, в които се наблюдава засилен натиск от паркирали автомобили по уличното платно.

Цената за паркиране пък е възможно да скочи при запълняемост на местата в зоните над 85%. Според общината това е индикатор за необходимостта от увеличаване на цената.

Обмисля се и създаване на "жълти места" за платено краткотрайно паркиране в близост до здравни, обществени, културни и други сгради и обекти, където е необходимо да бъдат осигурени допълнителни места за колите.

Предвидено е още и поскъпване на данъка за дизелови коли след 2025 г., както и въвеждане на ограничения за автомобили с по-замърсяващи двигатели, които се ползват за доставки и логистика, съобщава "Монитор". Влизането на товарните автомобили в центъра също ще става под контрол. Идеята е да се забрани движението на товарни коли над 4 тона в централната част от 7 до 21 часа, същото се отнася и за автобусите с над 22 пътнически места.

Общината ще се опита да стимулира и използване на велосипеди, чрез изграждането на велоалеи. Удобството на пешеходците също намира място в плана, чрез по достъпно преминаване - повече тротоари, повдигане на пешеходните пътеки, както и подобряване на уличното осветление в пешеходните зони и публични пространства.

За осъществяването на плана са необходими 3.869 млрд. лв. Близо 1.6 млрд. лв. ще са нужни за доизграждането на третата линия на метрото и разширение на първите две линии. В наземния транспорт се предвижда да бъдат вложени 1.646 млрд. лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


191
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
73
1
 
12
 
! Отговори
МАФИЯ МАФИЯ преди 4 години
мафия мафия
72
1
 
5
 
! Отговори
Спарта преди 4 години
До АнонименНяма град Бангалур, а има Бенгалуру и Тадж Махал не е там, е в Агра, на около 2000 км северно от него.
71
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Фандъковата върши перфектна работа, да кметува още 60 години, ама дотогава ще е мъртва бе
70
3
 
9
 
! Отговори
dmx преди 4 години
Проблемите на София са малка радост в живота на селяните. Факт е, че общината в последно успя да реализира доста "удари" срещу населението. Но все някой ден ще ударят и гражданите.
69
1
 
17
 
! Отговори
Анна преди 4 години
Успоредно с въвеждането на зоните, трябва да се мисли за по-удобен и ефективен градски транспорт с адекватен контрол, което по естествен начин ще накара хората да слязат от колите. Занемарени са трамвайните трасета, разреждат се рейсовете по линиите, а някои не са подновяеани от 100 години. Контрольори ме проверяват в метрото, но липсват по крайните маршрути на линиите, защото не им се разправя с роми - за тях е безпкатно, за нас 1.60. Затова хората са по колите.
68
12
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Като не ти харесва отивай в Бангалур Индия там за 2 рупии можеш да паркираш и пред Таджмахал. Никой не е тръгнал да ти 'дере кожата' никой не му е потрябвала. Ако ти е скъпо ЗНАЧИ НЕ е за теб бе! Никъде не е писано че трябва да се пускаш с каляска по центъра
67
4
 
14
 
! Отговори
ззз преди 4 години
От години "дъвчем" една и съща тема!АБСОЛЮТНО ясно е (предполагам вече на всички) че на Фандъка и на ГРОБ не им пука за София и за хората като цяло, само гледат как да смучат парички и да развяват гръмки фрази.Ако искаха ДЕЙСТВИТЕЛНО да подобрят НЕЩО можеха да го направят за 1 месец и то без да ни удрят по джоба!Писнало ми е да давам примери КАК бързо, евтино и лесно да стане това! Достатъчно е само да погледнат тук и там по света.Да, ама нЕма желание и ДАЛАВЕРА!
66
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Как в този червен инкубатор-общината не измислиха нещо,което да облекчи хората, а само гледат да му съдерат кожата? Вече са заложили повишения на таксите и за тези, които не са родени!
65
13
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Градският транспорт става все по комфортен, да не говорим ,че се движи по бързо в бус лентите.Това ,че някои провинциалисти са си купили 15 годишни кочини и това им основната гордост не означава ,че другите трябва да им консумират простотията.
64
3
 
7
 
! Отговори
??? преди 4 години
В Закона няма различен данък за бензинови и дизелови автомобили. Неясно е защо предлагат по-висок данък за дизеловите автомобили, които замърсяват по-малко от бензиновите с изключение на азотните оксиди. При най-важният замърсител - въглеродния двуокис, бензиновите замърсяват с 40-50% повече от дизеловите. В София единсвеното наднормено замърсяване е с ФПЧ през зимата заради отоплението. При наднормено замърсяване дела на колите е под половин процент. Нормите за бензинови и дизелови са еднакви з
63
7
 
6
 
! Отговори
Ели преди 4 години
Стимулират използването на таксита, ама хайде. Градския транспорт смърди и може да хванеш въшки. Не, мерси!
62
1
 
33
 
! Отговори
HeinrichHimmler преди 4 години
А депутатчетата с дебели .зове кога ще слезнат от AMG-тата и ще се качат в градски транспорт или на колела по пример от западноевропейските си колеги?!! Или се страхуват от народната любов ?!!
61
2
 
10
 
! Отговори
хохо преди 4 години
До hohoНяма как да си купиш кола за 1000 лева и всичко да и бъде наред. В други държави подобни коли не съществуват и отдавна са отишнли на ***...Да не говорим колко човека убиха с подобни коли ...
60
2
 
5
 
! Отговори
ПорЦелан преди 4 години
В центъра ще останат само клошари, дюнери и "Мания". След като почна ремонта на "Корав Игнатиев" съм ходил само до нотариус срещу Съдебната палата. Колелото го возя на колата отивам до там дето може да се кара, карам и се прибирам с колата. СМС-ите не са проблем, те се отчитат като разход със сметката за телефона, но няма какво да правиш в цялата тази лудница.
59
10
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе Ора, това да не ви е Рим или Париж за да се движат хората пеш или с велосипед. Много лесно е да каже човек :"ей там е така, ей онам е онака и тк трябва да стане". В България климатичните условия не го позволяват, в 5 от месеците е студ, сняг и дъжд.
58
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мина 15 юни и трафикът силно се разреди. На 15 септември пак ще се почне :)
57
6
 
12
 
! Отговори
hoho преди 4 години
Аз бих казал че колата е необходим лукс ... :))) Да, колата е необходима, но има условия които трябва да се покрият, за да притежаваш кола. Ако не можеш да покриеш критериите , тогава не може да имаш кола.
56
0
 
32
 
! Отговори
хаха преди 4 години
Искаме освен това, да се направят още подземни и надземни паркинги, а не да се набият някакви колчета , да се сложи боя и толкова . ИСкаме да бъде добре организирано ...освен всичко това ...
55
2
 
14
 
! Отговори
софиянец преди 4 години
2035 годиан?????? до тогава ГЕРБ няма да я има както и самоковският картоффф
54
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да се говори за чистота на въздуха и това да се свързва само с автомобилите е долна манипулация. Автомобилите в София замърсяват около 1-2% от допустимите норми, в отделни случаи до 10%.