Забраната все по-близо, София обмисля зони без автомобили

Нискоемисионни зони трябва да станат факт през 2021-2026 г.
14 яну 2020 19:30,
27
Забраната все по-близо, София обмисля зони без автомобили
Снимка: БГНЕС

Столичната община обмисля въвеждане на нискоемисионни зони в града. При одобрение те ще залегнат като една от мерките в новата „Програма за подобряване качеството на атмосферния въздух на територията на Столичната община за периода 2021-2026 г.“.

Това каза зам.-кметът по екология Йоана Христова при представяне на параметрите на проекта за изработването на програмата, което ще се финансира по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020“, предаде БГНЕС.

„Нискоемисионните зони са новото, което ще видите като дебатирана мярка. Това могат да бъдат зони, в които или не могат да влизат превозни средства под определена еврова категория или превозни средства, които имат емисии над някакъв допустим праг. Това биха могли да бъдат и зони, които изцяло са освободени от транспорт и навлизане на всякакви превозни средства. Биха могли да бъдат улици или цели карета и биха могли да се прилагат само в дни с превишения или да бъдат постоянно действащи. Всичко зависи от ефекта, който такава мярка ще окаже върху качеството на атмосферния въздух“, обясни тя.

Христова подчерта, че основната цел на проекта е да бъдат открити кои са източниците на замърсяване на въздуха и ще търсят новаторски неща, които са с доказан ефект.

Тя отчете още, че в рамките на действащата програма е спазена средногодишната норма от 40 микрограма на куб. м, което е постижение за общината.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
1
 
! Отговори
Роси преди 4 години
До ГЕРБ = Мафия: Далаверата с платените паркинги ,сини и незнам си какви зони , продължава ! Не е вярно ,че няма места за паркиране. Освободете всички улици от разни платени зони и определете едностранно паркиране в тях и ще разберете ,че ще се облекчи паркирането и всичко правено до сега е само далавера !
22
0
 
3
 
! Отговори
ГЕРБ = Мафия преди 4 години
Пак мирише на присвояване на едни пари давани за уж по-чист въздух. Даже на онези 80% вече става ясно, че замърсяването на въздуха в София не е от автомобилите и всяко говордне за колите отклонява вниманието от истинските замърсители.
21
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аре да не ми обяснявате как е в цивилизования свят и какви забрани има там, докато минималната пенсия в България е 70 евро!Може ли?Като се изравним по някои други показатели, тогава да ми обяснявате!Гербави мишки!
20
0
 
10
 
! Отговори
до 15 преди 4 години
Примерно един кестен може да преработи за 2 коли и 10 човека , но да зависи от вида на дърветата примерно иглолистните нямат толкова висока продуктивност, тополите имат много висока продуктивност но пък могат да предизвикват алергии, а в София много хора лесно развиват алергии заради мръсния въздух и ако им засадиш тополи ще е много зле положението.Така че дори и за това трябва да се помисли.Но ако се направи от кадърни хора ,е напълно възможно.
19
0
 
11
 
! Отговори
Щирлиц преди 4 години
Общинските съветници къде ще паркират автомобилите си?Понеже кметството се намира насред София,в една специална,ммм...оцветена зона за паркиране?Айде у лево.
18
0
 
21
 
! Отговори
Хайде да видим... преди 4 години
Дори и 90% от автомобилния поток да спре, въздуха ще остане същия и праховите частици ще останат със същото съотношение както са сега! И какво ще правите тогава? Ами да! - Ще забранят на хората да вдишват и издишват. Какво ще измислят тогава?
17
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аз питам докога абсолютно недопустими за движение превозни средства (изключително стари и димящи коли, бусове, камиони и автобуси) ще се сдобиват с редовен технически преглед? Всеки е ставал свидетел на превозно средство, което бълва безумен черен дим и то не на наклон, а на равно шосе. До кога?!? Със сигурност скоро няма всички да карат Евро 5 и 6, но докога такива, които са за моргата, ще се движат по пътищата?
16
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Чисто лицемерие и корупция.Бедните и непартииците ще са ощетени .Горенето на Бokлyцитe от Италия и света замърсяват , пренаселването на София поради разсипаната държава , кражби и корупцияТова са проблемите.Колите и да спрат всичките няма да се оправи въздуха.Наказания за управляващата мафия трябва.
15
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На местата за дървета се поевиха сгради, затова няма дървета, а не едно дърво на кола трябва, а някъде 100 дървета на кола, при това положение скоро градската среда няма да се подобри.
14
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Отвратително е крадци лицемерно да се подиграват и да притискат хората.Пълно издевателствоЯсно е че икономика няма и единствено в София все още може да се намери що годе платена работа и всички се бутат тука.Лакомията и манталитета водят до презастрояване и пренаселване на хубавите до преди време райони.*** всичко. Да падат по бързо герб , но да има връщане на пари и затвор за сегашните.
13
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 9Иди в една демократична и уредена Англия, па да те питам аз какво мислиш за забрани и полицейска държава. *** трябва да се съобразява с околните. Нье! Това е нарушаване на правата му!
12
11
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В Белград събота и неделя центъра е затворен за автомобили. Не говоря за Швейцария или Холандия. За балканска столица. Тук "гербавите", "мутрите" и т.н. щото на *** ще му бъде развален рахата. Ама не това е причината, ама не онова. Ама в котловина сме и това няма значение. Ама ГЕРБ и Фандъкова са виновни. Леле, ако бяхме послушали Мика Зайкова и бяхме оставили Кремиковци????? Нещо което години е замазвано, все трябва от някъде да започне да се чисти. Времето минава. Проблема се задълбочава.
11
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Един от най-големите замърсители и разрушители на пътната инфраструктура са строителните фирми. Не спазват никакви изисквания, техниката им кръстосва и разнася кал и прах денонощно из града. Следствие на масовото презастрояване в границите на града почти няма места за паркиране и зелените площи са станали кални.Вместо да се обособяват нови квартали в периферията с предварително изградена инфраструктура.
10
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Въпросът е, че на гербавите им трябват ПАРИИИИ !Много пари!И много им трябват!
9
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Супер мутренска държавица! Забрани, забрани и пак забрани!Също и глоби и данъци!Ама за доходите забравяме...
8
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако ще колите само по околовръстното да се движат въздуха през зимата ще е същия. Местоположението на града е такова, че освен печките в София е достатъчен само пушека от селата в полите на Витоша, не напразно въздуха в Павлово е сред най-замърсените.
7
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В зоните ,,без автомобили'' се влиза с платено разрешително,което не може да бъде купено от всеки.Та по правилно зоните да се наричат ,,Зони за автомобили,но не за всеки''. Силните на денят не желаят да им се пречкат колките на беднюхите.Тези зони ще са всъщност само за хора с власт и пари.Политици и бизнесмени.Бедните да го *ухат.
6
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Йоанке,в момента райтеца на" Сухатарека "бълва гадости.смърди." СтфанКараджа " може също да го подушите.А ако искате екология изгонете хората на принципа на уседналост.Така директивата,няма човек няма проблем ще сработи.Гаранция.
5
0
 
5
 
! Отговори
до 3 преди 4 години
да колите не са единствения замърсител за това слагам по две дървета на кола.Това ще компенсира и другите замърсители.
4
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Много коли липса на паркове и дървета, едно дърво може да компенсира въглеродния диоксид на една кола, колкото коли два пъти повече дървета.От там може да се изчисли потенциала на София за поемане на трафик в зависимост от броя дървета.И съответно да се пази равновесието, кое му е толкова сложно да се пази естественото равновесие.Повече коли повече дървета и растения равновесието го имаш.