Фандъкова посочи 10 стратегически обекта за София за следващите 5 години

За тях трябва да бъде теглен инвестиционен заем от 60 млн. евро
97
Фандъкова посочи 10 стратегически обекта за София за следващите 5 години

Планираме изграждането на 10 стратегически обекта за транспортната инфраструктура на София, заяви кметът на столицата Йорданка Фандъкова в своя профил в социалната мрежа Facebook.

По думите й първият от тях е довършване на бул. „Тодор Каблешков“ и бул. „Филип Кутев“, които са ключова част от третия градски ринг, която свързва бул. „България“ и бул. „Симеоновско шосе“. Според столичния кмет този проект ще разтовари чувствително трафика през центъра.

Освен това се планира изграждане на бул. „Копенхаген", което ще намали трафика по бул. „Ал. Малинов“ и ще даде нова връзка на „Младост“ с бул. „Цариградско шосе“.

Друг проект е изграждане на бул. „Източна тангента“, който свързва бул. „Ботевградско шосе“, бул. „Владимир Вазов“ и Северна скоростна тангента. Сред приоритетите е й изграждане на бул. „Рожен“, които ще даде връзка на сверените квартали с центъра.

Заедно с това ще има разширяване на бул. „Ломско шосе“, реконструкция на бул. „Скобелев“ с отдалечаване на трамвайното трасе от близките сгради и реконструиране на транспортния тунел под НДК, който се нуждае от цялостна рехабилитация, рехабилитация на тунела към „Люлин“ (бул. „Царица Йоана“) заедно с пътните платна и трамвайния път и обновяване на трамвайното трасе по бул. „Стамболийски“, което е в лошо състояние, заедно с ремонт на пътните платна.

Сред приоритетите е и изграждане на Зеления ринг на София – от „Слатина“ до Борисовата градина, което включва велоалея, места за спорт и почивка по трасето на старата жп линия.

„За да успеем да завършим тези стратегически обекти за срок до 5 години, предлагаме взимането на инвестиционен заем от 60 млн. евро от Европейската инвестиционна банка“, посочи Фандъкова.
 
По думите на столичния кмет целта на външното финансиране е за кратък период от време да бъде изградена инфраструктура, която е ключова за развитието на града десетилетия напред.

Фандъкова посочи, че за част от обектите вече има работни проекти, за други работното проектиране е на финала и вървят отчуждителните процедури.

"Благодарение на финансовата стабилност на София и инвестиционния ни рейтинг, имаме шанс да получим много добри условия – 0,35% лихва, без такси и комисионни за срок от 20 години", посочи столичният кмет.
 
Фандъкова уточни, че в общината е подготвен и списък с 5 резервни обекта, които да могат да заместят основен проект, ако има забавяне.

Резервните обекти са: изграждане на ул. „Войводина могила“ в „Овча купел“, която ще осигури обходен маршрут по време на изграждането на Околовръстния път, рехабилитация на бул. „Рожен“ от надлеза при жп линията до надлез „Надежда“, рехабилитация на бул. „Джеймс Баучер“ заедно с трамвайното трасе, изграждане на Западната тангента и възстановяване от бордюр до бордюр на улиците, по които в следващите години ще бъде изграждана канализация по програмата „Околна среда“.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


97
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 24За твърдото гориво съм съгласен. Но какво точно е лошото на дизелите на 10+ години? Те не замърсяват и на една стотна от твърдото гориво и индустриалните предприятия. Не всеки е мутра или меринджей с 20 000 евро заплата, за да си купи хибрид на 6 месеца. Избивай комплексите си на друго място.
30
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Те северен парк не могат да приключат още сед разкопан, та на стратегически обекти хвърлиха око. По-добре да не пипат нищо.
29
0
 
3
 
! Отговори
Хмм преди 3 години
По скоро да възобнови прилива на чисто въздух до Борисовата. Т.е. от Витоша, през Симеоново, Хладилника, Ловния парк та до Борисовата. Така ще има директен вход на чист въздух от планината. За целта трябва малко да се облагодори терен който да е само с дървета и може би пейки, пътеки. Така ще реши един от проблемите на софийски райски въздух
28
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Аз съм на мнение, че в София е прекалено евтино да имаш автомобил... Отиде да бута колички за 1100лв. в Икеа, ама на работа се ходи с BMW-то. Няма как иначе. Отиде да бачка в склада, докато учи в УНСС. На лекции- с Audi-то. На работа- с Audi-то. Айде малко да покачим цената на това всеки осморазряден *** да кара автомобил.
27
1
 
4
 
! Отговори
Българин преди 3 години
До До трепач на килъраИ кога видя банковата й сметка?!?!
26
0
 
5
 
! Отговори
Българин преди 3 години
До До трепач на килъраИ кога видя банковата й сметка?!?!
25
4
 
5
 
! Отговори
Понти преди 3 години
Да крадем като за последно, че после няма, нали Бойкова тиква
24
6
 
7
 
! Отговори
Щирлиц преди 3 години
Разширяване на Ломско шосе? Нали щяхте да го разширявате,когато правихте метрото?Значи ще усвоявате още пари на наш гръб,нали така,другари герберасти?
23
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тези проекти не ме интересуват. Интересува ме кога ще има проекти да се увеличи осморно данъкът на огромни немски дизели на 10+ години? Кога ще има стикери- зелен, жълт, оранжев, червен за замърсяващите автомобили? Кога ще научите комплексарите, че има и малки икономични градски коли (не че аз нямам голям немски параход, ама моят е на 6 месеца хибрид)? Кога ще има по-адекватни субсидии за екобрикети и газ и кога ще се забрани използването на въглища и дърва за огрев? А малцинствата? Кога?
22
6
 
5
 
! Отговори
До трепач на килъра преди 3 години
- абе "магьосница"е бе трепач! Ако видиш как и се е променила банковата сметка откак бе учителница по руски до сега! Само с магия може да е станало.Залко че не ползва същата магия и за София!
21
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Кога ще има канализация в крайните райони на града? Или според кметицата е нормално европейска столица в 21век да има много квартали със септични ями или в най-добрия случай индивидуални пречиствателни станции който може да си позволи?
20
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ей...а аз искам да живея в София бря
19
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До трепач на килъраНай-вредни за здравето са фините прахови частици. Същите, които се трупат във фугите на паважа и се вдигат във въздуха всеки път, като мине кола. Които фандъковите избиратели продуцират, като горят гуми, стари дрехи и дограма. Паважа трябва да се махне от всяка софийска улица, освен пешеходните и улиците да се мият поне три пъти седмично. Тия дебилизми с кучетата ги говори на баба си.
18
0
 
3
 
! Отговори
Отровна гад преди 3 години
Надлез Надежда и ЖП надлеза на бул Рожен е едно и също, така че няма как да е от едното до другото. Ако имат предвид от пазар Илиянци до надлеза с кръговото е друга работа , но другият участък до селото Илиянци е по-скапан!
17
0
 
16
 
! Отговори
а такааа преди 3 години
''ще има разширяване на бул. Ломско шосе---КОГАТО ГО РЕМОНТИРАХА, ЗАЩО НЕ ГО РАЗШИРИХА?
16
4
 
12
 
! Отговори
krum преди 3 години
ДА не барат нищо, защото не могат!!! Чувствам се ограбен, всеки път като се захванат с някакъв проект! Парите и времето ми.
15
1
 
6
 
! Отговори
бааа го преди 3 години
От кога УЛИЦА Филип Кутев стана БУЛЕВАРД?!
14
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Асфалтирайте "Цар Борис"!!!!Такъв прахоляк се вдига от тия павета, шум, тасове падат, пързалят в дъжд......Ай да ви пи*Ая и на стратегиите и доктрините за чистия въздух и модерната урбанистична!!!На прага се родиха след като разкараха кълдатъма!
13
6
 
16
 
! Отговори
Серсем преди 3 години
В следващите пет години може да е в Сливенският. Така ,че да се не точи много.
12
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Паркираната Астра кефи :-)