Годишната карта станала най-предпочитана за транспорта в София

От 15 март ЦГМ връща картата за една линия
27
Годишната карта станала най-предпочитана за транспорта в София
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

От 1 март перфораторите са история в София, както и хартиеният билет", заяви Димитър Дилчев, директор на Центъра за градска мобилност, пред БНТ.

По думите му от 15 март предстои връщането на картата за една линия във вида, в който беше преди 1 януари.

"За тези 6 месеца, откакто работи новата тарифна политика, са продадени толкова годишни карти, колкото предишните две календарни години. Годишната карта се превърна в предпочитан документ за пътуване в София", допълни Димитър Дилчев.

Той добави, че всеки, който пътува редовно и си направи сметка, разбира, че годишната карта е най-изгодна, като има вариант за насрочено плащане.

"Около 3% от пътуванията в столицата се извършва с карта за една линия и затова ще се върне от 15 март. Има дни, в които над 60 000 пътувания се извършват с безконтактна карта. Предпочитаният билет е 30 плюс, около 7, 8, до 10 процента от хората, които използват този билет, се прекачват. 30 минути е достатъчен прозорец от време, в който да се извърши втора, дори и трета валидация. В момента валидирането е задължително, но няма глоба, ако не се направи. Не делим хората на различни групи, делим ги на редовни и нередовни", коментира Димитър Дилчев.

Според него със системата за таксуване и видеонаблюдение столичният транспорт се дигитализира.

"Проверките в столичния градски транспорт са ефективни единствено в присъствието на органите на реда, има акции по различни линии, които ще се засилят", каза още Димитър Дилчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още по темата: транспорткарта
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не е въпрос на предпочитане, а на принуда, заради новата политика на ЦГМ!
25
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Купува карта за 1 г. за 400 лева и на другия ден се гътне от инфарт и отидоха 400 лева печалба на Фандаъка.
24
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Цената на пътуване се измерва с цена за едно пътуване, а не цена за един ден. Всеки си прави сметката колко често ползва градския транспорт и дали си заслужава да си купува някаква карта или да пътува с билети. За по-рядко пътуващите най-изгодни бяха билетите за 10 пътувания по 1,20 лева едното и аналогичната карта за метрото. Сега те плащат минимум 1,60 лева за едно пътуване, като загубиха парите за неизползваните пътувания и се налага да си купуват нов носител за новата карта освен тези 30+.
23
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
От известно време насила бутат хората да ползват градския транспорт, заради въвеждането на платените зони за паркиране. Всички, които познавам си ползват колите, ако има къде да паркират. В градския транспорт се качвам много рядко и това, което виждам са ученици и възрастни хора.
22
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До да знаете Ако не пътува плаща за нишо.
21
0
 
6
 
! Отговори
да знаете преди 1 година
Годишната карта би била изгодна ако е на цена от 240-260 лева, това с 365-те лева или левче дневно е силна заблуда!
20
2
 
7
 
! Отговори
тъй де преди 1 година
Глупости!Годишната карта е най-неизгодна............сметнете го.
19
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Чиновник Билетче 10 ст. и никой няма да купува тия карти. Но само дигат билета.
18
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Чиновник Лойко признава че държавата е задлъжняла рекордно с магистрали и метро. Или тия заплати са печатане на пари от ЕС и заемите тепърва ще се плащат.
17
9
 
3
 
! Отговори
Чиновник преди 1 година
Дори да направят безплатно пътуването, простолюдието пак ще ревете, че ви е скъпо. всеки нормален човек знае, че нямате угодия и никой не се занимава да ви слуша бъртвежите.
16
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Пътуваш 1 път в годината и пътуването ти струва 365 лева, голям кеф. Пътуваш веднъж месечно и 1 пътуването ти струва 30 лева.
15
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Пътуващите с градският транспорт били намаляли двойно в сравнение с 2019 година. Вероятно сега пътуват само ученици, най-възрастните пенсионери и бездомниците. Останалите си пътуваме с колите. Градският транспорт стана много неудобен в последните 15 години и на практика неизползваем за повечето хора. Отделно, че поскъпна значително. Сега с последните промени пътуването ми поскъпна с 33% плюс допълнителни еднократно разходи и загуби.
14
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ако пътуваш 1 ден само, купувай за карта за 1 година за 1000 лева. Ами тогава що не направят и карта за 10 г. ще е още по-евтино.
13
1
 
6
 
! Отговори
дране, дране преди 1 година
и пак дране
12
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
нова телевизия неделен пиар
11
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И аз така у спортното седем осем десет Мис Калифорния даже не съм я виждал седем осем и ще си паднала седем осем и ще си легнала
10
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Дилчев е Гробарски ***
9
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Дилчев,оставка.
8
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Делчев е нагъл некадърник.
7
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Те перфораторите хубаво ги махнаха, сега да сложат на тяхно място тези неща за валидиране. Ама кой да се сети?