Жепейците дърпат спирачките на влаковете на 24-ти

Въпреки единодушното си решение синдикатите искат преговори
Обновена: 7 ное 2011 14:53 | 7 ное 2011 13:37,
167
Жепейците дърпат спирачките на влаковете на 24-ти
На 24 ноември влаковете ще спрат от 8,00 до 16,00 ч. Снимка: Булфото

На 24 ноември железничарите ще спрат всички влакове между 8 и 16 ч. Това са решили единодушно двата големи браншови съюза в КНСБ и КТ „Подкрепа“, обяви председателят на Съюза на железничарите Петър Бунев.

Всъщност железничарите са в стачна готовност от март, когато направиха предупредителната си стачка за час, а арбитражът им разреши да преминат към ефективни протести.

Решението им за национална стачка в края на ноември е в отговор на представения в петък план за спасяване на железниците от ръководството на БДЖ. В него са включени четири точки.

Съкращаването на 2000 души без преговори с шестмесечни обезщетения. Спирането на 150 влака по губещи линии, което ще доведе до още съкращения на служители. Продаване на губещи активи като „Товарни превози“ на холдинга и увеличаване на цената на билета.

Според Бунев повишаването на цената на билета няма да подобри състоянието на БДЖ, а спирането на влакове ще лиши хората да пътуват до работните си места или до училище, особено в по-малките населени места.

„Ще има дискриминация на регионален принцип“, заяви той.

„Съкращенията в този драстичен размер ще се отразят и на сигурността в железницата“, допълни го Зорин Йорданов от КТ "Подкрепа".

По думите му около 90 на сто от предвидените за съкращение работници са от експлоатационния персонал или са пряко свързани с безопасността хора на железницата.

Синдикатите прогнозираха, че до средата на 2012 г. ще бъдат съкратени още 1000 работници.

Синдикатите се надяват на преговори

„Разчитаме разумът да надделее и щетите за гражданите и за дружеството да бъдат сведени до минимум. Продължаваме да сме отворени и да търсим преговори“, казаха още те.

Пазарлъци няма да има, категорични бяха железничарите, искаме да бъдат изпълнени само ангажиментите, подписани до момента.

„Безспорно условие, за да не спрат влаковете на 24 ноември, е подписването на колективните трудови договори“, подчерта Петър Бунев.

Позиция на ръководството на БДЖ Холдинг

По-рано през деня обаче от ръководството на холдинга дойдоха други сигнали. Владимир Владимиров коментира щетите и възможностите на БДЖ в момента.

„Тези 2000 служители, дори тук не трябва да има изобщо намеса на синдикати, тъй като това е взаимоотношение между нас и служителите. Предлагаме им шест брутни работни заплати, след което те отиват на борсата за една година.

Още по темата

Това е изключително голям жест от страна на една фалирала компания още преди две години. Тази мярка е абсолютно неизбежна. Или вървим към тези реформи, които ние сега правим и които предлагаме, или дружеството върви към фалит и към съдбата на „Кремиковци”. Това е простичката истина”, каза той.

“Работниците е трябвало да стачкуват, когато дълговете са станали 800 млн. лева”, коментира пък министърът на транспорта Ивайло Московски.

"На всички трябва да е ясно – пари на БДЖ в това състояние няма кой да даде. Ако искат, нека стачкуват и да се ликвидират железниците. В краткосрочен план трябва да се минимизират разходите и оттам нататък да се търсят пътища за подобряване на работата", посочи Московски.

Според ръководството на БДЖ, ако тези съкращения не се извършат и железницата не излезе на печалба, няма да бъдат получени парите от еврофондовете в размер на 330 млн. евро за закупуване на подвижен състав през следващия програмен период.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


167
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
73
1
 
2
 
! Отговори
до 50 преди 12 години
И сега остана да напишеш, че никъде няма пътища и магистрали и ...... Никой не ти казва, че няма да има железници. Необходими са, но не в това състояние. Повечето във този форум, изглежда не могат да видят по-далече от носа си, за съжаление!
72
0
 
5
 
! Отговори
До 71 преди 12 години
Напротив аз съм изключително доволен! Трябва да се правят такива реформи.
71
0
 
6
 
! Отговори
чичоичо преди 12 години
след железницата идва ред и на пожарната и там май са за кастрене
70
3
 
8
 
! Отговори
До 69 преди 12 години
Напротив умнико БДЖ си има ръководство, има си хиляди служители, които в продължение на над 15 години не направиха нищо за да може това дружество да се самоиздържа. Кой краде нафта? Кой краде вагони?
69
2
 
12
 
! Отговори
66666 преди 12 години
Нали гласувахте за Герб,а сега сте недоволни !
68
4
 
3
 
! Отговори
няма как преди 12 години
Няма как да не се правят реформи в тази структура, която е оставена на прозивола на съдбата от 20 години и в койято всеки Българин налива пари! Да, тежко е за работещите, но няма как. С тази стачка най-много да ускорят фалита си което е много глупаво. Освен това за никого не е тайна, че там се краде като за световно и аргументи зплатата ми е ниска, за това крада не са сериозни.
67
1
 
13
 
! Отговори
Наблюдател преди 12 години
Да си фалират железницата е поредното гениално достижение на нашите високообразовани, мъдри и компетентни управляващи. Ако ги изпратим в Нигер или Чад, със сигурност ще предизвикат сериозен недостиг на пясък.
66
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
БДЖ е един огромен ***, смучещ МИЛИОНИ от бюджета, за да може няколко хиляди човека да си бъркат в носа или някой други отверстия по цял ден. Това е истината за БДЖ - дано ги закрият тези ***. Тези хора там трябва да проумеят, че трябва и да работят.
65
2
 
7
 
! Отговори
chochoicho преди 12 години
на това правителство и Сахара да им дадем след една година ще ни карат пясък от другаде така искат и с Железницата да направат
64
4
 
1
 
! Отговори
жаго преди 12 години
първи беше Кремиковци, после БТ , ями за пари . Сега следват няколко организации, които ми е чудно как да нарека - дотам са оскотели и деградирали , мръсни , с пакистански вид на одрипавял башибозук , омърсяващи всичко което правят, крадливи и непотребни , освен на подобни на себе си - това са БДЖ и Пощите .
63
3
 
13
 
! Отговори
ганчо преди 12 години
Като цяло българите са *** *** и съответно лесни за манипулация.За хората които плюят срещу ЖП-то имам няколко въпроса1.Защо Германия не продаде железниците си?2.Защо Франция не продаде железниците си?3.Защо Уорън Бъфет даде половината си богатство 38 милиарда долара за да купи железницат???Хайде на бас че като разпродават Гърция след някой друг ден,първо ще купят жележниците??И аз искам да ги закрият и да дават хората за автобусен билет до Пловдив 50 лева....кеф майна....кеф
62
2
 
11
 
! Отговори
След изборно... преди 12 години
ГЕРБ ударно изпълнява предизборните си обещания: Съкращават - 2 000 работници от БДЖ за тази година и още 1000 за следващата, 3 000 семейства обедняват, децата на 3 000 семейства ще гладуват ,Нови 25% съкращаване на армията. Замразени доходи. Скок на цените. . ...
61
2
 
4
 
! Отговори
Бойко пита преди 12 години
Да затворим ли БДЖ и да плащаме на други ЖП администрации ?
60
9
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Голям праз!И без това не ползвам този превоз,мръсен,остарял с отвратителен персонал!
59
5
 
13
 
! Отговори
до 47 преди 12 години
Какво си преживл бе *** герберски?Ти никога не си бил съкращаван,*** долен.Не знаеш какво е да се прибереш в къщи да погледнеш децата си знаейки,че утре няма с какво да ги нахраниш.Мамка ти герберски тъпанаран.То на вас все друг ви е виновен.Цяла България ще ликува когато ви изринем.
58
1
 
9
 
! Отговори
do 56 преди 12 години
A до колко е печелившо МВР за държавата? Каква ползва има от Ушев - грантират ли сигурността - на нас - хората, на имуществото ни? Нека аршинът да е еднакъв за всички - значи за БДЖ не може 800 милиона за 10 години, а в МВР може 1 милиард всяка година?
57
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
A кога най-после ще се реформира цялата държавна и общинска администрация?И там има много за кастрене.
56
9
 
6
 
! Отговори
до 29 преди 12 години
А, ти умнико какво искаш? Всичко, което печели държавата да го излива в БДЖ. Нещо си се объркал. Аз пък не искам моите данъци, да се наливат в губеща фирма, повтарям ГУБЕЩА. Стачкувайте, но къде бяха синдикатите ви толкова години, не от вчера сте в батака. В тази държава, освен работещите в железниците, живеят и други хора. Плюйте и псувайте, колкото си искате. Стига толкова!
55
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
След още 20 години не влакове, ами и за колите ще забравите! Но пък от друга страна, това има и положителен ефект - навсякъде ще бъде тихо и спокойно.
54
5
 
5
 
! Отговори
жаго преди 12 години
Не трябвало да се гаврят с хората от БДЖ - ами те 50 години вече се гаврят с нас , вкарвайки ни във вагони, които са по-връсни от тези за живатни в всяка друга страна , крадейки нафта и пари от билети ....за тях това значи е нормално, хилят ви се в домашни жилетчици под леккьосаните от ракия и туршии униформи . Отделно жълти и комунисти колко далавери превъртяха с вагони и договори ......