Влакът София-Варна дерайлирал заради грешка на машинистите

Навлезли са с 98 км/ч в завоя, заяви изп. директор на БДЖ Християн Кръстев
Обновена: 13 юли 2014 08:45 | 13 юли 2014 08:04, Александър Попов
78
Влакът София-Варна дерайлирал заради грешка на машинистите
Снимка: Impact Press Group

Грешка на машинистите е довела до трагедията, която се разигра вчера с бързия влак София-Варна край гара Калояновец, заяви пред БНР Християн Кръстев, изпълнителен директор на БДЖ.

Още по темата
При влизане в гарата сигнализацията е светела за отклонение, но машинистите не намалили скоростта. Намалението е било незначително – от 100 на 98 км/ч, а скоростта в този участък е трябвало да бъде 40 км/ч.

Самите машинисти не са си свършили работата, каза Кръстев и обясни, че устройството, през което е минал влакът, не е компютър и не може автоматично да намали скоростта на композицията.

От БДЖ се надяват движението в участъка да бъде възстановено днес около обед.

По думите на началник-влака обаче, композицията се движила спокойно и предположенията, че скоростта била над допустимите 40 км/час не отговаряли на истината. На местопроизшествието имало охранителна камера, която би трябвало да е заснела катастрофата в детайли.

При инцидента загина машинистът – 38-годишният Венко Тодоров от Пловдив, а други 14 бяха ранени. Той е починал в резултат на травмите от удара, не е получил инфаркт или инсулт, каквато версия се появи след инцидента, съобщиха лекари от старозагорската болница.

Петима души остават на лечение в старозагорската болница, като най-тежко е състоянието на помощник-машиниста. Те са в стабилно състояние и няма опасност за живота им. Сред пострадалите и настанени в старозагорската болница няма деца, въпреки че в последния вагон е имало деца, които са отивали на лагер.

Вчера главният секретар на МВР Светлозар Лазаров обяви, че е уведомил главния прокурор с оглед определени детайли по разследването. Той уточни, че разследването на инцидента вече е поето от следователи към Национална следствена служба.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


78
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Значи, от няколко месеца (откакто е правен ремонта на участъка) оттам са минали стотици влакове,да не кажа хиляди. И не е имало никакъв проблем, защото са спазвали ограничението на скоростта!При вчерашния инцидент влакът се движи с 98 км/ч при разрешени 40 км/ч и пак се намират конспиратори да твърдят че друга била причината за катастрофата.
20
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Затова се чака резултата от разследването и подобни мнения като министерското се пропускат да преминат покрай ушите.
19
7
 
27
 
! Отговори
лекар-пенсионер преди 9 години
Проклятието на България са БКП-БСП-ДПС . Тези престъпни партии когато са на власт започва да властва беззаконието. Всеки ден убийства, кражби, катастрофи и разбира се специалитета на комунистите-фалиране на банките и ограбване спестяванията на хората. Как не го разбраха 80 % от тъпите пенсионери, които още си мечтаят за ТКЗС-тата и гласуват като зомбирани за тази престъпна партия.
18
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ei to golemi specialisti se navadiha naposledak po forumite da komentirat sluchaq s vlaka koito delairiral! Shtom kazvat isledovateli che mashinista koito bog dago prosti, e karal s povishena skorost znachi e istina! Aman ot lokumjdii i specialisti.
17
3
 
22
 
! Отговори
Към Моли преди 9 години
А бе Моли, Началник влака казва, как се е движел влака, а не разни оправдателни измишльотини от 98 км/час. Не чувствувате ли стъкмистика.
16
2
 
27
 
! Отговори
Димитров преди 9 години
До MOLIДа, съгласен съм до някъде с теб, но защо и компютъра не е взел мерки???Значи някой си е мислил, че ще бъде за отклонение стрелката, тя може и наистина да е била за отклонение ( както се вижда) или да е била разчекната (повредена), но сигнализацията е подавала различен сигнал, а именно - за главния коловоз! Иначе машинист, помощник машинист или ALCATEL трябва да вземат мерки за намаляване на скоростта или спиране!!! Няма друго обяснение, и дано го докажат и виновните да си понесат нак.
15
0
 
23
 
! Отговори
Елемаг преди 9 години
До 18.Вярно ли е ,че са премахнали кантонерите?Ако е така, има хора за разстрел!!!
14
2
 
23
 
! Отговори
Стига лъжи, истината преди 9 години
Има и друга версия - Тази катастрофа е нужна за отвличане на вниманието от сгромолясването на Банковата система и изчезването на огромно количество пари. За съжаление обаче, тона се трупа не само върху управляващите, но и върху опозицията, че тя има интерес от по-бързото сгромолясване на това правителство. Така че, ако тръгнем по пътя на търсене на причината, става мътилка и още по гадно. Най-добре е да се открие истинската причина за катастрофата.
13
1
 
29
 
! Отговори
Димитров преди 9 години
Написах това за скапаната сигнализация, което трябва да наведе съмнението към някой друг - локомотива е оборудван с бордови компютър ( АЛС - автоматична локомотивна сигнализация) ALCATEL - участъка е с такава система - скоростта при входния светофор трябва да е до 40 км/ч или устройството взема мерки за спиране на влака - тези действия на системата се записват!!!! Тази система защо не е вземала мерки питам аз? нали машиниста е сбъркал? Тази система защо и тя сбърка? май някой друг е сбъркал...
12
2
 
24
 
! Отговори
Стига лъжи, истината преди 9 години
Към 10 прибавям. Там е имало камера, която следи движението на влака. По думите на Началника на влака, влакът не се е движел бързо, на нормалната изискуема скорост от 40 км/час. Дори да има разхлабени връзки, никой няма да каже истината, Защото това означава: Калпав ремонт преди 2 месеца или външна интервенция върху релсите. По първия - виновна цялата верига до министъра; по втората - саботаж или кражба на части от ресите - това ще е втори случай за активна интервенция по релсите тази година.
11
3
 
32
 
! Отговори
Един от народа преди 9 години
Най-лесно е да се обвини човека който не може да се защити.Това стана ясно още в самото начало.Излязоха с версията, че машиниста е починал преди катастрофата. Като се усетиха че този номер е преигран и аутопсията бе лоялна, засвириха в другата посока, че е превишена скоростта.А моята версия е че пътя не е направен както трябва и е излязал някой болт на релсовия път м-у стрелките.Защо премахнаха кантонерите и сега ЖП пътя не може да се наблюдава и взеха да слагат камери на уязвимите места.
10
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До до 9При повреда на СОА (стрелкови обърщателен апарат)- може да се случи, и се е случвало.. Но се доказва лесно с разпломбиране и отваряне на СОА... И аз не искам да вярвам че машинистите не са видяли сигнал, но историята знае и по фрапиращи случаи, и то с хора с повече стаж от Венко (лека му пръст, въпреки че още дори не е погребан) преди 5 дена на Айтос двама герои тръгнаха без сигнал, последния месец има 4ма хванати с алкохол.... просто дисциплината е потресаваща като цяло.
9
4
 
21
 
! Отговори
асд преди 9 години
Е много ясно, че машинистите ще са виновни, а не това, че вагоните за на 300 години, релсите и сигнализацията са с европейско качество, все пак сме европейска държава... за кокошка няма прошка...
8
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Възможно е. По новият участък влаковете можели да се движат до 150 км/h, със сигурност машинистите са си позволявали да увеличават скоростта на влака повече от обикновено. Така е и според показанията на пътниците. Пресен е случаят в Испания, където машинист с 40 годишен стаж превиши скоростта фатално в завой и влака дерайлира. Разбира се, всичко е възможно, това е само версия. Лека му пръст на машинистът!
7
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Стига лъжи, истината Можеше и да ти е вярна версията - но там е на БРП - тоест няма връзки. Лесно е да се докаже - СОА-то - ако не е отваряно и си стои със пломбата - разпломбира се пред комисия и още на първия поглед ще се види дали конкатите са правилно положение. В помещението на МКЦ - също лесно може да се види има ли интервенции... Ако няма - сигнализацията е била изправна.
6
6
 
33
 
! Отговори
Стига лъжи, истината преди 9 години
С тази версия си избършете нвасраните ***. Най-реалната версия е: Разхлабени връзки между релсите, под тежеста на Локомотива, повтарям Локомотива, връзката между две съседни релси се разкъсва, едната страна на самия Локомотив изскача извън релсовия път, "заорава" в насипа, под инерционния натиск на вагоните след него, той се зъвърта в посока на "заораната" страна. Вторият вагон се удря в задната му част и изскача от релсите, третият вагон се удря челно в локомотива. Причината в релсите.
5
3
 
24
 
! Отговори
Димитров преди 9 години
А дали сигнализацията не се е скапала???? и да не е светела за отклонение???
4
15
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Странно,защо няма контрол над тези хора?А и самите те-защо нямат отговорност към това което вършат.*** фирмата.Миналата седмица пияни карат влак тая седмица само превишил скороста със 150% и се убил.Тва ако е някоя частна фирма тези хора дори няма и да си помислят да правят така.А там държавната службица.Правиш каквото си искаш а и заплата ти дават.
3
8
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Как така на ремонтиран участък скорстта ще е 40км. ? Колко ли е качествен ремонта ?В прословутата Европа каква ли е скоростта ? А в Китай ?
2
4
 
58
 
! Отговори
Димитров преди 9 години
Кой ще е този машинист, на когото ще му свети за отклонение и няма да вземе мерки за намаляване на влака? Да речем, че не е видял предупредителния сфетофор.... има след него 1000 метра за реакция. минимум 200 метра видимост на входния сфетофор и още минимум 250 след него до стрелките - това са минимум 450 метра, за които от 100км/ч щеше да падне скоростта достатъчно, даже това разстояние е достатъчно за пълно спиране. НЯМА ЛОГИКА В НАПИСАНОТО В СТАТИЯТА - ЗА МЕН Е ЛЪЖА - измиха си ръцете!!!!