С 90 км/ч по магистралата от днес

Режимът ще влезе в сила обаче, само ако са поставени нови пътни знаци
1 апр 2015 09:30,
59
С 90 км/ч по магистралата от днес
Снимка: Булфото, ахрив

От днес на определени участъци от магистралите "Тракия" и "Хемус" шофьорите ще трябва да намалят скоростта до 90 км/ч, вместо обичайните 140 км/ч, пише в. "Труд".

Съобщение за това бе направено миналата неделя, а причината е силно амортизираната настилка, която създава рискове от катастрофи.

Още по темата

На магистрала "Тракия" с 90 км/ч трябва да се кара в областите Пазарджик (между километър 63 и 90) и Пловдив (от 119 до 133 км). На "Хемус" ограниченията в областите Шумен и Варна – между километър 349 и 376.

Новият скоростен режим ще влезе в сила обаче, само ако са поставени съответните пътни знаци. В началото на седмицата от регионалното министерство съобщиха, че имат договорка с КАТ, допълнителни патрули да осигуряват безопасното преминаване, докато свикнат шофьорите, че в тези участъци трябва да намалят скоростта.

В този смисъл не е изключено да има засилен полицейски контрол.

Тъй като държавата няма 100 млн. лева, за да ремонтира окаяните отсечки от магистралите, министър Лиляна Павлова обясни, че това е единственото решение за гарантиране на безопасността на пътуващите.

Тя допълва, че целият бюджет за текущи пътни ремонти е между 50 и 70 млн. лева годишно.

Председателят на управителния съвет на АПИ инж. Лазар Лазаров пък каза, че още от есента са предупредили, че ако не получат целеви субсидии ще се стигне до тази ситуация.

"Приходите на година от винетни такси са около 220-230 млн. лева, но тези пари отиват директно в държавния бюджет, а едва 45% постъпват в АПИ (около 105 млн. лв.)", поясни Лазаров.

От агенцията обещаха всеки ден до 13:00 часа служителите от районните пътни служби да извършват оглед на автомагистралите и ако установят на нарушаване на настилката, ще изискват от пътноподдържащата фирма да започне незабавни ремонтни дейности, които да бъдат изпълнени в същия ден, ако метеорологичните условия го позволяват.

До края на седмицата, ако не вали ще се пълнят дупките, ще се изглаждат неравностите и ще се ремонтират предпазните огради по магистралите "Тракия" и "Хемус" на територията на областите София, Пазарджик, Пловдив, Шумен и Варна. Районите, където ще се работи, ще са сигнализирани.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Как може да строи каквото и да било след като 50-60% отиват за "инвеститора" ?! Познайте от три пъти кой е той. За толкова пари, такова качество.
22
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
"...допълнителни патрули да осигуряват безопасното преминаване, докато свикнат шофьорите..."Да ви у рекетьорите...! Така ли му викат вече?
21
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
pak stroiat ky6tata ot pokriva nadolu.
20
0
 
2
 
! Отговори
hmf2 преди 9 години
Nemoga da si obqsnq kak se navivame da im plashtame tiq reketi na bankata i ednovremeno s tova da ima tiq lelki i razni tupanari da subirat parite v broi. Zashto shibanqcite pravqt za edna kola na edin sobstvenik 4ri "prevoda" i plashtame 8lv komisionna na bankata????? Edin avtomat montiran na stenata kudeto da se plashta v broi ili s karta bi uskoril 1000 puti vsichko i nqma da ima tupanara koito da mi pechata nqkakvi vestnici na starite printeri.
19
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Най се чувствам неудобно като видя чужденците как лавират между дупките , след като на границата са си купили винетки.
18
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Същата работа като с фаровете през лятото.
17
0
 
8
 
! Отговори
Кукувица преди 9 години
Защо не направиха ограничение 30 км/час тези ***? Какви са тези измислени магистрали? Как може да се искат пари за винетки, при положение, че с тези пари нищо не се прави? Който плаща тези пари трябва наистина да не е нормален. Помислете си, хора. Ако всички не плащат, какво могат да направят тези ляхтуни- политици? Могат ли да осъдят цял народ?
16
0
 
19
 
! Отговори
Мавродиев преди 9 години
От кога в България имаме магистрали? Или на двулентов път с аварийно плато, всичките осеяни в кратери се казва магистрала? Идете по света да видите магистрали. Нашето е по-бърз път към рая. За други е начин за пълнене на партийните каси.
15
0
 
4
 
! Отговори
hmf преди 9 години
Hora az sum chestno kazano, ne samo ot vinetkite i putishtata vuzmuten, a sushto i ot eko taksata za "nov vnos" i ot tova kak za vsichki administrativni taksi trqbva da se plashta ponqkoga dori po-visoka ot taksata komisionna na bankata . Skoro registrirah poredniq nov vnos :(( (ama i chisto nova da beshe pak si gi ima tiq taksi) Ami realno 95% ot parite koito otidoha po registraciqta potuvat v chastni firmi blizki do upravlenieto a s ostanalite 5% hranqt policaite i lelkite po gishetata...
14
0
 
9
 
! Отговори
az преди 9 години
Жалка работа. А миналата година дигнаха скороста на 140. Няма такава нелогична държава.
13
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Аз се отказах да плащам данъци и застраховки. Тази година купих годишна винетка но догодина няма да купя защото няма смисъл. Да ме глобяват колкото щат няма да плащам и ще си карам отново. Убийците се разкарват на свобода, беззаконие и дупки а аз ще плащам ама друг път.
12
0
 
4
 
! Отговори
Ян преди 9 години
Най- накрая аз и без това в тези участъци карам с 50км ч
11
0
 
15
 
! Отговори
fr преди 9 години
От тая държавица вече нищо не става. Стана невъзможно и да се пътува между градовете. Нямаме железници като хората (свързаност и високи скорости), но това някак си се компенсираше с другия вид транспорт, който и той вече е спънат. Какво?! Ще пътуваме два дни 400 километра ли?! Ами с и без това кретащата икономика, какво мислите ще стане като започнат и товарите да се бавят?! В нормалните държави тия 400 км се взимат с железниците за час и половина. Тук стана невъзможно и при роднини да се иде.
10
0
 
11
 
! Отговори
насила преди 9 години
Събираните насила пари потъват в нечии джобове и не стигат въобще до целта, заради която уж се събират! Няма да открием колелото ако заявим, че във всички сектори е така...Една кифла да си купиш от магазина и веднага 20% като ДДС се отчисляват до 14-то число на месеца. На нищо не прилича това вече!!! А уширеният коларски път между Шумен и Варна, отдавна е загубил правото си да се нарича магистрала - ха ха ха. Качественото ощетяване е осезаемо и с литературни съждения няма да се поправи.
9
0
 
22
 
! Отговори
zeus преди 9 години
Лазаров каза, че едва 50 процента от парите за винетки отиват в АПИ, останалите потъват в бюджета. При положение, че винетката е целеви налог защо цялата сума не отива по предназначение? Същото е и с данък МПС, общините виждат малка част от цялата сума.
8
0
 
11
 
! Отговори
razgradski pop преди 9 години
"силно амортизираната настилка"...??...на колко години са тия магистрали....
7
0
 
9
 
! Отговори
наблюдател преди 9 години
Ами парите от данък автомобили къде отива?На турските тирове, дето се чудят къде и в кого да се блъснат, трябва да се увеличи винетката двойно и тройно. Поне някаква полза да има от тях.
6
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
То 1-ви април ***.
5
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ili da razdadut po edin kon, po-bezopasni y po-ekologichni :D
4
0
 
30
 
! Отговори
asd преди 9 години
Е добре бе!! Как от винетни такси отиват в държавният бюджет а не директно за пътища?? Аз карам кола, плащам винетка за да има пътища не ЗА ДА ХРАНЯ НЯКОЙ ЕДНА СЕДМИЦА С 67ЛВ!!!! Ей такава простотия няма никъде!!! Бати държавата!!!