Уроците след Своге: Скоростта убива, но лошите пътища – също!

Безброй акции срещу скоростта, но не решават проблемите
Обновена: 10 апр 2019 13:31 | 10 апр 2019 13:10,
44

Наближават Великденските празници, а с тях и голямото празнично пътуване. С идването на лятото трафикът по родните пътища ще се засили още повече с пътуването до морето. Неслучайно това е и периодът с най-много жертви на пътя.

Често причината за това е несъобразената скорост. Но съществуват и други съпътстващи фактори като качеството на пътната инфраструктура, както и липсата на контрол от страна на съответните институции.
 
"След тежкия инцидент в Своге през 2018 година все още не можем да излезем от политическата криза, в която изпадна страната ни. Смениха се трима министри, непрестанно се вършат разни промени. Това безспорно влияе негативно на работата на държавната администрация", отбеляза в студиото на "България сутрин" Богдан Милчев от Институтa за пътна безопасност.

Още по темата

По думите му това, което трябва да се промени в държавата, е мисленето на управляващите и на цялото общество.

"Непрестанно се фокусираме върху скоростта. Правят се безброй акции, които обаче не водят до по-малък брой жертви на пътя. Много други нередности остават незабелязани, а нарушителите им се измъкват безнаказано", допълни още Милчев.

Пред Bulgaria ON AIR той бе категоричен, че начинът, по който политиците "се джавкат" за пътищата в страната и проблемите, свързани с тях, е абсурден.

"Вместо това е необходимо да се извърши одит на всички пътища у нас. Да се обърне особено внимание на организацията на движението. Да се вземе предвид отговарят ли пътищата ни на условията за безопасност. Само ако променим средата, ще сме сигурни, че броят на загиналите в катастрофи ще намалее", подчерта Милчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


44
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До МомоИ глупостта!
18
14
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На Своге виновен си беше шофьорът, даже си призна.
17
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ми на мене как не ми липсва сцеплението на гумите в завой? Пък и аз съм минавал през Своге, даже и в мокро време?
16
8
 
8
 
! Отговори
Бойко Борисов преди 5 години
За какво ви са пътища, нали не ядяхте асфалт?
15
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пътната настилка по точно асвалтовото покритие в износващият слой трябава да има добро сцепление с гумите. Това правило не се спазва от нито един който строи пътища. А й няма как да го спазва защото този износващ слой ако се спази точно по рецепта няма да му останат никакви мангизи за присвояване. По лесно е да се забърка малко асвалт с примеси които нито един съвестен изпълнител няма да забърка но при вас може. 50 % от катастрофите стават на завой защото сцеплението на гумите с асвалта липсва
14
14
 
10
 
! Отговори
Сата НАТО преди 5 години
Ми пътищата и в Сърбия, и в Гърция, не са по-добри от нашите. Миналата седмица ходих до Сандански - прекрасен път. За сметка на това през Кресненското дефиле ще се избият да се изпреварват. Иначе асфалта беше перфектен. Карам от 32 години и помня какво значи лоши пътища.
13
12
 
6
 
! Отговори
Сата НАТО преди 5 години
Пътищата са си нормални.Карайте с 90-110 и няма да имате проблеми. Искате да карате със 150.... Ами не можете. Дядо му бил офчар, баща му цял живот пътувал с билетчета от 6 ст, това остава в гените. Като не може да ти щрака мозъчето със 150, ще караш с 90. Кола не се кара с бицепси, а с рефлекси.
12
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По данни на болниците, броят на загиналите в катастрофи е два пъти по голям от този който ушеф обявява. Що така бе корумпета?
11
3
 
18
 
! Отговори
D: преди 5 години
Ремонтите на пътищата не са за шофьорите а за пълнене на джобове и партийни каси !Така че не мрънкайте, няма кой да ви чуе !!!
10
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За големият брой загинали в катастрофи, са виновни само и единствено гладните корумпирани трудоустроени непрокопсаници на държавна хранилка, които не посочват истинската причина за катастрофата и смъртта, а шкембето пише несъобразена скорост. В Германия 30 процента от загиналите в катастрофи, за в следствие на лоша пътна настилка, а в България този процент е 0,1. Даже от две години загинал в катастрофа, е само тогава, когато трупът е в колата. За да може да лъжат още повече.
9
3
 
18
 
! Отговори
Момо преди 5 години
КОРУПЦИЯТА УБИВА !Това е единствения извод.
8
11
 
8
 
! Отговори
Жо преди 5 години
ПЪТЯТ ли трябва да се съобразява с шофьорите или ШОФЬОРИТЕ трябва да се съобразяват с пътя?Значи, през един завой за няколко години са преминали без проблеми милион автомобили и когато милион и първия катастрофира, виновен е пътя.На крива ракета, космосът и пречи.
7
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
*** ние и пътища ли имаме ? В България пътищата служат, единствено за забогатяване на едни хора близки до властта ! Дали ще е Тиквата или друг е без значение, важното да е на власт.
6
14
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В закона е записано: Скороста трябва да бъде съобразена с пътната обстановка....На, калпавия и неразумния шофьор, пътищата му били виновни.
5
10
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И да има и да няма хубави пътища все е тая. Когато караш с не съобразена скорост, много ясно, че ще пострадаш. Трябва култура и съобразителност...
4
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Важно е да се събират винетки от баламите
3
4
 
16
 
! Отговори
АБВ преди 5 години
Абсолютно вярно е написаното в статията. Освен мислещете се за безсмъртни и каращи с по 200 и повече км. в час, проблем са и лошите пътища! Половината магистрала Тракия е затворена заради огромни неравности по дясната лента но същото вече се получава и по наскоро пуснати в експлоатация участъци от тази магистрала - например около разклона за Нова Загора!
2
4
 
13
 
! Отговори
Здрасти преди 5 години
Как Япония купува 5то поколение ф35 за 90 милиона долара а ние се чудим за 4то поколение ф16 за 160 милиона евро, защото 2 милиарда лева за 6 самолета е толкова
1
8
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За тази война и жертвите по пътя най голяма вина имат 80% ***.Пътищата няма как да бъдат като тези в Германия,Холандия или Швейцария.