"Аспарух" и "Тервел" на БДЖ вече возят до Бургас и Варна

Машините са по 80 тона, по-тихи и по-бързи са
27 дек 2020 08:14,
76
"Аспарух" и "Тервел" на БДЖ вече возят до Бургас и Варна
Снимка: БГНЕС

Новите локомотиви на БДЖ "Siemens Smartron", кръстени "Аспарух" и "Тервел" вече са в движение по жп линии от София до Варна и Бургас.

Машините са по 80 тона, но са по-тихи от предходниците си и развиват скорост до 160 километра в час.

Николай Христов е сред малкото български машинисти, които вече са сядали в кабината и могат да споделят впечатленията си: "Управлява се много лесно. Целият локомотив е дигитализиран. С контролерите в локомотива задаваш информация на компютъра. И самият компютър управлява механичната час", обяснява той пред Нова тв.

От десетилетия у нас се използваха "Шкоди", с които Николай прави сравнение. "Новите локомотиви са подсигурени и измислени за комфорт на машиниста. С климатик, с отопление, с херметически затварящи се врати. Наблегнато е на това, за да може той да управлява влака", казва още той.

Системите за сигурност в локомотива "Smartron" са последно поколение. Присъства и добре познатата система за бдителност, обяснява Николай Христов и допълва: "С педал се натиска през няколко секунди. Трябва да освободим педала и пак да го натиснем. Системата за бдителност подсигурява влака при заспиване на машиниста, при преумора или при припадане на машиниста. Системата при такива случаи автоматично спира влака. Безопасността е на първо място и е гарантирана".

Машините "Аспарух" и "Тервел" са първите нови машини за последните над 30 години.

"Всеки месец ще пристигат първо по два, после по един, докато станат общо 15", заяви преди дни транспортният министър Росен Желязков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


76
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
0
 
1
 
! Отговори
Ще има по какво преди 3 години
да хвърлят камъни непорасналите дечица от новото време на либерална демокрация, културен и етностен нихилизъм
56
0
 
0
 
! Отговори
adabu преди 3 години
До АнонименСофия - Бургас между 6.00 часа и 6.30 часа
55
2
 
0
 
! Отговори
До 54 от ГЕРп преди 3 години
Ами след около два мандата,ако нйи сме на власт,просто требе да гласувате само за нас!
54
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Преди 1989, години наред редовно пътувах из северна България. Не е имало експреси Синия Дунав, Видин, Плевен.За Видин никога не е имало!Янтра беше най-добрият експрес. Зл. пясъци и Чайка бяха що-годе прилични бързи влакове, наречени експреси.
53
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Преди 1989 година често ходех с експреса от София за Пловдив за 1 час и 55 минути. Сега гледам разписанието на влаковете - между 2 и половина часа и 3 часа.
52
4
 
7
 
! Отговори
Експреси преди 1989г преди 3 години
Преди 1989 година през годините имаше куп експреси в България:Синия ДунавЯнтраХебърТракияДианаПиринРодопиСините камъниЧайкаПловдивСлънчев брягЗлатни пясъциВарнаВидинПлевенШипка
51
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Няма как , пак ще се гласува за ГЕРБ / най-малкото зло / Представяте ли да дойдат на власт Корнелия , Доган , Слави Трифонов , Мая Манолова ...Ще смачкат страната като 80 тонен локомотив ...
50
2
 
8
 
! Отговори
наблюдател преди 3 години
Влаковете в България през 21-ви век наподобяват влаковете от Дивия Запад от 19-ти век . Индианците атакуват , а Белите се опитват да избягат.
49
0
 
10
 
! Отговори
Стар набор преди 3 години
Експресните влакове се наричаха "Чайка", "Сл. Бряг", "Сините Камъни", "Тракия".Най-често съм пътувал с Чайката, спирше само на по-големите гари, за 5 часа изминаваше разстоянието от Бургас до София по подбалканската ж.п. линия. Е, тогава с Ладата можех само от Пловдив за София да "надуя" 120 км/ч, беше ужас да се стигне до Пловдив, затова предпочитах влака. Говоря за периода 1975-1985 г.
48
10
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Файда, че вдига до 160 като надали ще ги карат с повече от 60 по разбитите български релси. По-добре парни да бяга взели.
47
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 54Въпроса не е точен!Не е кога,а до кога!!!!!
46
13
 
16
 
! Отговори
Нема такава държава преди 3 години
Браво ! Следващият локомотив да го кръстят Боко Тиквата. На 28-ми март натоварим цялата ГЕРБ-еркска сг***н на него и едно посочно към Белене да чукат камъни до края на жалкото си съществуване !
45
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
За локомотивите - Браво(най-после)! Сега е ред на вагоните - да са съвреманни, чисти, удобни (кога?)
44
8
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Експрес Слънчев бряг преди 1989 година тръгваше от София в 06:15 и пристигаше в Бургас в 12:05, т.е. за 5 часа и 50 минути. Сега за колко дни стига.....
43
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Какви са тези стихотворения за смъртта?Някакъв вид метъл ли?
42
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Какви са тези стихотворения за смъртта?Някакъв вид метъл ли?
41
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Какви са тези стихотворения за смъртта?Някакъв вид метъл ли?
40
0
 
22
 
! Отговори
Много просто: преди 3 години
При условие, че по едно и също трасе се движат и товарни, и пътнически, и бързи, и експресни влакове, няма как да има скорости над 100км/час. Трябва да има отделна скоростна жп линия, като на TGV във Франция.Все едно да разрешиш 130 км/ч по междуселски път с каруци и трактори. Отделно, че без здрави локомотиви, не със 100, ами и с 10 км/ч не може да се пътува.
39
8
 
14
 
! Отговори
До 47 преди 3 години
Какви 5 часа от София до Бургас бе толкова беше до Стара Загора от София а до Бургас цял ден
38
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Дано паветата не им запукат стъклата с някой камък като минават из безкрайните махали останали от България.