Започват проверки на телекоми и кредитни институции

Разглеждат за неравноправности в договорите
14 окт 2022 13:02, Росен Стойчев
16
Започват проверки на телекоми и кредитни институции
Снимка: БГНЕС

 Комисия за защита на потребителите (КЗП) и Комисия за защита на личните данни (КЗЛД) ще разгледат договорите на телекомите и кредитните институции за използването на неравноправни клаузи и затова доколко са защитени правата на потребителите като субект на лични данни съгласно действащия регламент в общността от 2016 г. Двете институции ще осъществят контрол и върху онлайн платформите за търговия и информационни сайтове върху това как същите събират и обработват лични данни чрез „бисквитки“ и евентуалното им използване за прилагането на нелоялни търговски практики, съобщи Дарик Нюз.

 КЗП ще проверява за наличие на неравноправни клаузи в договорите, а КЗЛД дали има уговорки, нарушаващи правата на потребителите като субект на лични данни, които могат да накърнят техните икономически интереси, като и правото им на личен живот.

 КЗП работи активно за намаляване на натрупаното с години социалното напрежение от прилагането на неравноправни клаузи в потребителските договори и използването на нелоялни търговски практики като способ за продажба.

Още по темата
От двете институции ще бъдат изискани всички общи условия и типизирани договори, с които тези оператори работят, за да може да експертите на комисиите да преценят дали вътре има неравноправни клаузи, и клаузи увреждащи правата на физическите лица по Регламента за защита на личните данни.

 Целта на тази кампания е да се осигури на потребителите спокойствие и когато те подписват договор за телекомуникационни, финансови услуги или договори за продажба от разстояние да знаят, че условията, които приемат ги поставят в абсолютно равноправно положение с търговеца.

Тъй като потребителските договори са предварително изготвени от търговците,  типизирани и предназначени за множество сделки с неограничен брой потребители, намесата на двете институции е необходима за внасяне на спокойствие у потребителите, че са защитени техните права.

Наличието на неравноправни клаузи и клаузи, увреждащи личните им права като субект на лични данни реално поставя потребителите в невъзможност да са в справедливи отношения с търговците. Потребителите нямат реалния способ да влияят върху съдържанието на договорите тъй като те са предварително изготвени от търговците.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още по темата: проверкиКЗПтелекоми
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
0
 
! Отговори
0808 преди 1 година
..вате договора. За тези 15 дни ми дължите компенсация. Те ме гледат учудено и скляпат..Но приятелка ми каза: Не хвърляй камък в лай-ната ще те опръскат. Ето това са нашите провайдери. Казват, че в А.. учили специално хората си как да мамят нас. Из роди
12
0
 
1
 
! Отговори
0808 преди 1 година
... българи, ето ви пресен случай с мен: Влизам в Йе.ел. Добър ден, добър ден. Искам Интернет навсякъде в България. Да, господине, за 36 лв/месечно получавате бисквитка Х. Плащам, подписвам 2-год. договор. Отивам у нас:1. Няма никаква инструкция за работа с тая бисквита. 2. Всеки 3-и ден Нета спира. И аз с лаптопа и бисквитата при тях. Оправят си проблема. 3. Но последният път ми взеха тая бисквита и я пратиха в София. Чак след 15 дни ми върнаха друга. Така- викам аз: Чакайте сега вие не изпълн
11
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Договор се прави между две и повече странил Телекомите кабеларки банки еднолично ни огъват ръцете с едностранни договори и държавата в лицето на корумпирани управници се прави на ударена с мокър ***. Та не се надявайте на нищо добро. Депутатите нямат наяждане.
10
0
 
3
 
! Отговори
(-_-) преди 1 година
До 10 става въпрос за това, че шикалкавят и създават неравноправни клаузи, а не какви опции има. Абсурдно е да плащаш разни вноски без да има валиден договор за това. Когато изтече договора би следвало при едни нормални условия да те известят, за да подпишеш нов, но не и да ти качват нова по-висока такса / тарифа (без да има договор за това). За това говоря.
9
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Откакто оня рушветчия киберявор се намърда в ментел, станаха още по-големи мошеници. Милиционер -мениджър ,майко мила.
8
2
 
1
 
! Отговори
до 7 преди 1 година
Във всичките им договори има поне една неравноправна клауза и тя гласи: 'след изтичане на договора промоционалните условия отпадат и клиента плаща по тарифата за стандартни условия'.. Има два Варианта прекатяваш договора с едно месецно предизвестие или се местиш при друг оператор 4ук4а писател не 4итател
7
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Хохохоохо... тея фигуранти... колкото пъти са им пускала жалби, толкова пъти защитават мобилния оператор...непотребници
6
0
 
10
 
! Отговори
Гост преди 1 година
Поредната пиар акция. От достоверен източник зная, че КЗП защитава мобилните оператори.
5
0
 
5
 
! Отговори
(-_-) преди 1 година
Във всичките им договори има поне една неравноправна клауза и тя гласи: 'след изтичане на договора промоционалните условия отпадат и клиента плаща по тарифата за стандартни условия'.. Да де, ама клиента вече няма действащ договор и съответно въобще не е длъжен да заплати по-високите цени.. Абе га до ве!
4
0
 
17
 
! Отговори
Всеизвестно е,че преди 1 година
От години А1 тайно продава данни.
3
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
A1 продават личните данни на абонатите си. Факт. Естествено, че нищо няма да им сторят. Това да не ви е Европа, че да има ред и законност.
2
0
 
18
 
! Отговори
Ясновидец преди 1 година
Резултат от проверката . НЯМА НАРУШЕНИЯ.
1
1
 
12
 
! Отговори
Асан преди 1 година
Ментел глоба 5 милиона :)))