Откриха гигантска черна дупка

Най-голямата черна дупка във Вселената е на 3,5 млрд. светлинни години от Земята, твърдят астрономите - откриватели
21 апр 2008 09:02,
Откриха гигантска черна дупка
Снимка: itar-tass.com

В космоса бе открита супер-гигантска черна дупка, чиято маса превъзхожда тази на слънцето 18 милиарда пъти, съобщиха група астрономи от Япония, Финландия и Турция, цитирани от ИТАР-ТАСС.

Специалистите смятат, че става дума за най-голямата черна дупка във Вселената.

Нейната маса превъзхожда 6 пъти масата на известните досега нейни посестрими.

Тя е разположена на около 3,5 милиарда светлинни години от Земята.

chiko преди 16 години
не би трябва т.нар. черна дупка да поглъща изцяло светлината, понеже няма как да я видим в този случай... не може светлината някакси да се пречупва, защото всичко в близост да речем една галактика колкото "Млечен Път" бива засмукано от огромната и маса... Логиката, е че няма как да видиш нещо ако не получаваш светлина директно от него. Така, че черната дупка е мит, който плаши хората само хахаха :) :)

gogo преди 16 години
Уж сме толкова напреднали, пък не знаем дори, че Земята е жива...

преди 16 години
Нещо което се саморазвъжда некачествено,прескача разумната бройка,получава се пренаситен разтвор,който уврежда баланса,а на природата това и е работата да го поддържа нормален.Тя със своите си закони,ще ни върне към достатъчното.

преди 16 години
Браво, Митко! Кажи им, нека знаят. А на мен вчера Земята какъв виц ми каза... не е истина

belov преди 16 години
14 ti komentar :d lud si xaxaxaxaaxa BRAVO

SD преди 16 години
Най-голямата черна дупка е българското правителство. Поглъща всичко наред. Как са го пропуснали изследователите?!

Митю Купитю преди 16 години
Малка планета като Земята има интелект ,какво остава за нещо трилиони пъти по огромно/казах ви за количествено-качествената страна/!!Земята отвръща на наглата човешка дейност върху нея на човека с удари-като цунамита,наводнения и мн.други и колкото човешката дейност се засилва толкова тя отвръща по-силно на хората.Ама сте твърде тъпосетивни за да го осъзнаете.За вас това което не може да говори и което не прави неща съответстващи на логиката на човека-няма интелект.Всичко е математика-колкото повече има от едно нещо толкова повече вътрешни комбинаций има в него и общата му сложност нараства-това е количествената страна на нещата.

b0zata преди 16 години
vii tuka mai si4kite ste edni profesori...

преди 16 години
Интересна връзка между плътност и интелект :))))))))

Einstein преди 16 години
Quote (Митю Купитю): "Убеден съм че нещо с такива неописуеми и колосални мащаби ,енергия и конценрираност просто не може да няма интелект." - За разлика от теб!

Митю Купитю преди 16 години
Радвайте се че има черни дупки ,че иначе отдавна живота на Земята да е загинал от някой голям метеорит.Те филтрират пространството от огромните скали-тъй като големината на метеорита е пропорционална на вероятността да бъде засмукан от нея.Черните дупки със сигурност са нещо велико тъй като са нещо извънредно крайно и концентрирано.По пътя на логиката за да е велико едно нещо то трябва да е или с високо качество или ако не е с високо качество трябва да е с огромно голичество.Например човешкия мозък е много по развит от животинския защото има много повече неврони на единица площ,но слонския мозък който е много по голям от този на мишката предопределя много по голям интелект и памет от нея.Убеден съм че нещо с такива неописуеми и колосални мащаби ,енергия и конценрираност просто не може да няма интелект.

Георги преди 16 години
И аз ще споделя едно собствено мнение, което не е нужно да взимате под внимание ако не желаете. Според мен точно тези черни дупки обикалят вселената и засмукват всичко по пътя си. След милиарди години може би ще погълнат всичката видима за нас материя и ще обикалят в пространството безцелно. След още милиарди години ще започнат да се срещат и поглъжат взаимно, докато всичките не се слеят в една единстввена. Тогава може би се случва нещи и тази единствена се взривява и разпръсква цялята материя събрана до момента. Това отговаря и на твърдението за големия взрив. Заислете се, че е напълно възможно това което написах, а може би няма и ни дума истина. Мисля че никога няма да разберем. Всичко ще са само догадки.

Koi sega e nomer 1!

плямпам си преди 16 години
Ако е най-голямата във Вселената, би трябвало да е в центъра й и всичко да се лашка около нея и тя да поддържа цялостта на вселената и разни такива мои си простотии. А бе винаги има нещо по-голямо...

Ivo преди 16 години
не, това е дупето на Азис ;)

До Просветен преди 16 години
Това че съществуват в противовес на материята и на физичните закони. Физиката много отдавна ги е дефинирала, преди да се се получи доказателство за съществуването им.Черната дупка е всъщност ...мноооого масса на единица обем... (което означава голяма плътност). А се казва "черна" защото светлината като мине покрай нея...бива засмукана отдупката....тъй като Светлината се състои от Фотони..които имат някаква маса...колкото и малка да е тя.та е черна щото светлина не излиза от нея... и съответно неможем да видим каква е...на границата на черната дупка от нищото се появяват 2 частици: частица и анти-частица(с отрицателна маса) ...

Просветен преди 16 години
Черните дупки съществуват като противовес на материята и най-вече на физичните закони. Огромна плътност и огромна маса, просто е близко до ума да се сети човек , че те създават гравитационните сили. А пък вече откъм метафизична гледна точка...тук вече не може да се каже. Според мен черните дупки са система от свързани тунели в пространствено-времевия континиум, които правят и вселената безкрайна. Но това си е мое мнение :)

преди 16 години
Така и още не сме открили защо съществуват? Освен ,че изяждат материята във вселената , но защо съществуват ????

преди 16 години