Пътища със соларни панели срещу сняг и лед

Инженер предлага суперустойчиво стъкло вместо асфалт
Обновена: 26 яну 2011 07:30 | 26 яну 2011 07:30,
77
Пътища със соларни панели срещу сняг и лед
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Снежните кризи в Ню Йорк и Атланта дадоха сериозен повод за размисъл на местните власти. И вдъхновение за 53-годишния Скот Брусоу от градчето Сейгъл, пише CNN.

Специалистът твърди, че може би е намерил ефикасно решение на проблема с навременното почистване на пътищата при обилни снеговалежи.

Брусоу предлага замяна на традиционните асфалтови настилки с такива от специално стъкло, което да е достатъчно здраво, за да удържа натиска на превозните средства.

В тази повърхност ще бъдат инсталирани соларни панели, които, черпейки енергия от слънцето, ще захранват нагреватели. Така разтопяването на снега и леда ще става съвсем лесно и без нуждата от множество машини и човешки персонал.

Освен това генерираното от пътищата електричество може да се използва за зареждането на електроавтомобили и за захранването на електросигнализацията по магистралите.

Според Брусоу при правилно развиване и масово въвеждане на неговата технология, пътищата-генератори могат да „доставят” електричество за цели градове.
 
Цената на 1,5 км от „новия” път ще струва около 4,4 млн. долара, а дори и при натоварен трафик соларните колектори ще работят на поне 50% от капацитета си, твърди инженерът.

Иновацията вече привлече вниманието на властите, които хвърлят милиарди долари всеки зимен сезон за почистване на снега и ремонти. Брусоу получи договор за 100 хил. долара, за да продължи разработката си.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


77
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Егати глупостта, няма да се пързаля изобщо...
26
2
 
8
 
! Отговори
Seliaka преди 13 години
съгласен съм с китаеца, щяхме още динозаври да ядем....БГ инженер ти си типичен пример - даите парите и ще ви докажа че не става:)
25
2
 
19
 
! Отговори
Black Beard преди 13 години
Че нашите магистрали сигурно отдавна са с вградени соларни панели.Поне що се отнася за цената.
24
2
 
10
 
! Отговори
kotarak преди 13 години
Лошо ако откара няколко седмици облачно и снеговалежи, иначе като идея бива. Даже може да се направи някоя улица за опит. Ако не топи снега поне ток ще произвежда.
23
1
 
26
 
! Отговори
тука преди 13 години
добре ама в бг ако сложат такива стакла и на другиъа ден ВИК отиде да копае да си оправя трабите кво ще остане от тез панели
22
11
 
20
 
! Отговори
китаец преди 13 години
Бълхарина е мноо ***,ако светът зависеше от ***,още щяхме да сме в каменната ера,добре че е западния свят,израел ,източна азия.Всезнайковци ,да сте чували че пътищата имат и аварийни ленти,по които няма движение,за акумулирана енергия.Има и умни хора в бг,но болшинството сте чалгари и ***..човци.Карайте си каруците и воловете и не пречете на достойните и умни хора.
21
3
 
26
 
! Отговори
las bolas преди 13 години
По-евтино ще е да си внесат китайци с лопати за сняг. На по малки групи от по 2 милиона.
20
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Питай,питай, БГ инженерине...ти докато питаш,хората мислят и вземат кинти
19
3
 
9
 
! Отговори
Хм преди 13 години
ъхъ-ъхъ - кат навали нощеска връз панелите в стъклото, заранта как ше ги огрее слънцето... :)
18
3
 
10
 
! Отговори
склери преди 13 години
Тази " Новина " четох някъде , но вече не помня къде... беше преди 7 - 8 месеца.Браво на сайта - навреме ни осведомяват за новостите
17
5
 
26
 
! Отговори
Клара преди 13 години
Бг инжененера от всичко разбира и за всичко дава акъл, но нищо не е открил и нищо не се произвежда в България.
16
2
 
8
 
! Отговори
Пълен психопат преди 13 години
Ако са постеле у пъкьо арматура (мрежа)Он (пъкьо) ша бъде по-устойчив на тангенциални напрежения
15
18
 
15
 
! Отговори
БГ ИНЖЕНЕР преди 13 години
Питам го този инжИнерин няколко неща:1.Как стъклото няма да се хлъзга като е мокро вследствие топене на снега?2.Как през ноща ще работят тези нагреватели, като няма слънце? Ако са от ел. мрежата ще стане най-скъпото подово отопление...3.Тези модули искат да няма засенчване за да работят нормално, иначе се изключват (шунтират от байпас диоди) от мрежата. Минаването на превозно средство на практика засенчва пътя, респективно модулите.Дайте ми 100 000$ и аз ще ви каажа една технология...
14
3
 
12
 
! Отговори
Софиянец преди 13 години
Аз също имам идея как електромобилите може да се движат без да се зареждат въобще,ще се зареждат от самосебе си,само че като нямам финанси да си реализирам идеята,ще си остане само в главата ми.
13
3
 
15
 
! Отговори
Георги преди 13 години
Идеи бол. Особено луди идеи. Само дето не се знае може въобще да бъде изработено такова стъкло. То хубаво ако има такова стъкло ще сложим това ,онова под него , ама стъклото го няма бацеее. Трябва да замените асвалта със диаманти , но тогава цената няма да е за километър , а за сантиметър :))
12
2
 
38
 
! Отговори
бай миле преди 13 години
Докато ние тука от коларски пътища минаваме на асфалт, тия зад, океана, а и в ЕУ минават на следващият левел. После когато сме направили пътища като техните, те вече ще имат летащи превозни средства!!!
11
4
 
23
 
! Отговори
Посерко преди 13 години
Туй ми звучи като да се лизга здраво :|
10
5
 
6
 
! Отговори
ДО №6 преди 13 години
ТИ НАИСТИНА ЛИ СИ ГЛУПАВ ИЛИ САМО ПРИВИДНО?
9
4
 
15
 
! Отговори
Спец преди 13 години
Това не е единствената разработка в тази насока. В Израел в момента се правят разработки за комбинирано използване на слънчевата енергия и механичната енергия от преминаването на превозните средства по пътя. Пътищата реално могат да се превърнат в електрическите централи на бъдещето!
8
2
 
54
 
! Отговори
Ooo преди 13 години
Американците пак не са в час. При нас са го решили много лесно - просто не се дават толкова пари за почистване, а се намират подходящи оправдания.