Министерството на образованието и науката предлага въвеждането на нов тип задачи в Националното външно оценяване след 7 и 10 клас за новата учебна година. Според председателя на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" д-р Юлиян Петров реформите на МОН няма да доведат до по-добри резултати на учениците. По думите му образованието трябва да дава практически знания, докато у нас учениците излизат с огромен потенциал от академични знания, които във времето забравят.
"Не съм убеден, че това е най-правилнaта промяна, която трябва да се случи. Трябва да бъде на 10-15 място. Нас трябва да ни интересуват мотивацията и резултатите на учениците по всеки учебен предмет. Не може да акцентираме само на 2-3 предмета. По-важният е целият резултат след 7 клас. Реформата трябва да доведе до много по-широки знания", коментира Петров пред Bulgaria ON AIR.
Според него корекциите, които ще се наложат, не са толкова фундаментални, че да променят резултатите на учениците.
Преди това трябва да се променят учебните програми и да се освободи място за повече практика. Децата ще бъдат в нежелана територия и ще ходят на училище по задължение, ако усещат, че материалът е нещо изпреварващо, а не близо до тях, убеден е председателят на синдикат "Образование".
Трябва да намалим обема на материала и да намалим възможност учителите да се насочат към практиката, изтъкна д-р Петров.
"С лека ръка раздаваме академични умения, но виждаме ученици, които не могат да сметнат колко им е сметката в магазина", заяви той.
Защо системата не може да задържи добрите специалисти - гледайте във видеото
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.