IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

ЖП инфраструктурата у нас се нуждае от сериозна рехабилитация

През последните 20–30 години се трупат сериозни просрочия в ремонтите

БГНЕС

БГНЕС

“През последните 20–30 години железопътната мрежа у нас трупа сериозни просрочия в ремонтите – около половината от 5000 метра линейна жп мрежа, има просрочени ремонти”, каза за БНТ инж. Бойчо Скоробански, зам.-председател на Националния борд за разследване на произшествия.

По думите му просрочените ремонти водят до намалени проектни скорости и риск за превозваните товари. Инж. Скоробански коментира инцидента от преди дни, при който товарен влак с цистерни се запали край село Пясъчево, близо до Симеоновград. Инцидентът се размина без тежки последствия. Той обясни, че екипът е започнал предварителни действия още на деня на инцидента, но основното разследване се стартира сега.

“Разследването по случая е започнало още на 15-ти, денят на произшествието, но основно започва днес и екипът, който е сформиран за започване на това разследване, ще се изнесе на място в междугарието – Любеново – Симеоновград и съответно ще започне с измерването на железопътната инфраструктура, тъй като идеята е максимално бързо да приключи тези измервания по нея, за да може да се пусне влаковото движение и да не се спира експлоатационният процес на железопътната инфраструктура и на железопътните предприятия. Съответно, след това комисията ще се насочи към измерването на вагоните, които дерайлираха и самозапалиха“, заяви инж. Скробански.

Той добави, че първоначалната картина е “твърде неприятна“ с дерайлиралите вагони, повредена инфраструктура и контактна мрежа. "За съжаление все пак това идва да покаже, че наистина жп инфраструктура се нуждае от една сериозна рехабилитация. Тук искам статистически да вметна няколко цифри – от последните може би 20-30 години в железопътната инфраструктура има голямо просрочие на ремонти по жп линията, които водят до сваляне на проектните скорости, и към днешна дата от 5000 метра линейна жп мрежа, може би около 2500 метра има просрочени ремонти, които трябва да се върне сериозно внимание върху експлоатацията на тези линии, тъй като по тях виждаме ежедневно се движат товари, които са върху тези линии – товари предимно на железопътните предприятия, превозвачи, които оперират на нашата територия“, обясни инж. Скробански.

Той уточни, че към момента се работи по основни хипотези за причината на произшествието, а факторите са три: “Първият е железопътна инфраструктура, вторият – подвижен железопътен състав, с който се е реализирало произшествието, и третите – работна, това ще бъде взаимодействие на инфраструктура с подвижен състав.“

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
България
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата