автор: Миглена Иванова
Свободните индустриални и логистични площи в България ще продължат да се увеличават, а търсенето ще остане в застой. Това ще окаже влияние и върху цените на индустриалните площи, прогнозира в интервю за Investor.bg Златан Енчев, експерт с дългогодишен опит като инвестиционен консултант и оценител.
Според него страната ни не е атрактивна дестинация за инвеститорите, тъй като не е нито голям консуматор, нито голям износител на суровини и продукция.
"Стоковите потоци тук са предимно транзитни. Товарните ни транспортни връзки – сухоземни, морски и железопътни, не са на много високо ниво", коментира Златан Енчев.
При наличието на два морски и няколко по-малки речни пристанища България няма интензивно корабоплаване с основните си пазари. Товарите все повече са в контейнери и тези от и за България вече минават основно през пристанищата в Солун и Пирея в Гърция, както и през Констанца в Румъния, допълва експертът.
Железопътната ни инфраструктура не само не разполага с модерни интермодални терминали, а дори е под нивото си от 70-те години на миналия век като скорост и амортизация, коментира още Златан Енчев.
„Бърз старт на производството, квалифицирана работна ръка и удобните и свободни транспортни канали за експорт на продукцията, това са едни от най-важните фактори при вземане на решение. И докато те не се подобрят ще си останем страната на празните молове“, заключава експертът.
Кои са основните двигатели на пазара на индустриални площи, как се движат цените в сегмента и защо „нервното напрежение“ в сегмента на жилищата, офисите и търговските площи все още не се отразява при логистичните, прочетете в интервюто със Златан Енчев в Investor.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.