IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

На косъм от сблъсък на летище в Барселона


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

51
Анонимен
преди 10 години
Харесвам 37 Не харесвам 11
Ако авиодиспечЕрите ни не могат да напишат грамотно названието на професията си.... Е..м ти и диспечерите, е...м ти и сигурността, която осигуряват...
отговор Сигнализирай
50
Авиодиспечър
преди 10 години
Харесвам 39 Не харесвам 12
Да си авиодиспечър не е лесна работа и всички правят грешки. Лесно е да се каже диспечера сбърка и айде на бесилото. Хубавото е че има пилоти, които гледат и си вършат работата като руснаците в случая. Малко имам съмнения в опита и професионализма на другия екипаж. Не може да пресичаш активна писта и да не погледнеш на дясно дали има кацащ самолет, било да си получил разрешение от кулата...
отговор Сигнализирай
49
Авиодиспечър
преди 10 години
Харесвам 36 Не харесвам 11
Мале, чета коментарите и не вярвам на ушите си. Весело е когато хора, които си нямат идея от авиация пишат. До преводача на статията, самолетът пресича активната писта за да излети от друга, мисля че и ясно се вижда. Второ когато има определена писта за кацане винаги зоната е чиста от самолети "protecting the go around area" се казва това, опасно е когато има "over and under" когато един самолет излита а друг прави "go around". Един пилот винаги може да направи go around и без диспечър да каже..
отговор Сигнализирай
48
Анонимен
преди 10 години
Харесвам 46 Не харесвам 8
Като чета коментарите под оригиналното клипче в ЮТуб, също оставам с впечатлението, че грешката е изцяло на диспечерите. Това, което прочетох е, че летищните власти заявили, че всъшност НИКАКЪВ ИНЦИДЕНТ НЕ БИЛО ИМАЛО, защото кацащият самолет ИМАЛ РАЗРЕШЕНИЕ ЗА КАЦАНЕ и пресичащият самолет също ИМАЛ РАЗРЕШЕНИЕ ЗА ПРЕСИЧАНЕ, като СПОРЕД ДИСПЕЧЕРИТЕ пресичащият имал достатъчно време да пресече и щял да освободи пистата преди другия на кацне. Е МЕРСИ от такава веща "преценка" на диспечерите !!!
отговор Сигнализирай
47
Boing-a
преди 10 години
Харесвам 36 Не харесвам 8
Да голяма вероятност има да е диспечерска грешка, но също е вероятно и аржентинския самолет да се е заблудил и да е объркал полосата... има такива случай в историята на авиацията...
отговор Сигнализирай
46
Анонимен
преди 10 години
Харесвам 35 Не харесвам 9
До дер За такива случаи има измислен бутон TO/GA и като го бутнеш, амириканскио самолет сам си знае какво да прави.
отговор Сигнализирай
45
НагоренПопокатепетъл
преди 10 години
Харесвам 38 Не харесвам 11
Грешката тук твърдо е на диспечерите. Заради някой заспал *** щяха да отидат над 500 жертви. Както написа някой по-долу, катастрофата в Тенерифе беше точно по този начин. Но предполагам, че около самите полуси и връзките към тях трябва да има електронни датчици или сензори, които да отчитат към автоматизирата сигнална система дали полусата е заета. Заради повредени такива сензори също е имало катастрофа преди време. В случая бързата реакция на руския пилот е спасила хората.
отговор Сигнализирай
44
B7
преди 10 години
Харесвам 35 Не харесвам 9
Самолетите са толкова красиви..
отговор Сигнализирай
43
До 38
преди 10 години
Харесвам 35 Не харесвам 10
Ако се бе качвал някога в самолет щеше да знаеш че излизането на пистата преди излизане е най-критчния момент в карането на самолет. Отностно видимоста от пилотската кабина те уверявам че е е прекрасна можеш даже да види че има буца лед или по-голям камък на пистата да не говорим за самолет от страни (все неща които диспечера няма да ти каже). Иначе дистечерите повярвай не гледат през кулата за да ти кажат къде си. Има случай когато пилота обърква полосата...
отговор Сигнализирай
42
дер
преди 10 години
Харесвам 35 Не харесвам 9
Настъпа го с *** газ, за да наеме. Браво!
отговор Сигнализирай
Новини