Ново глобално проучване, проведено от Global Drug Survey (GDS), показва, че през 2020 г. австралийците са били най-склонни да злоупотребяват с алкохол в световен мащаб, съобщи БГНЕС.
В проучването са участвали повече от 32 000 респонденти от 22 страни в света. Данните показват, че средностатистическият жител на Австралия се напива около 27 пъти годишно, на Дания и Финландия - 23,8, на САЩ - 23,1, на Великобритания - 22,5, на Канада - 22, на Ирландия - 20.
Проучването определя алкохолната интоксикация като изпиване на такава доза галкохолна напитка, която намалява умствената и физическата работоспособност и пречи на човека да пази равновесие, да се концентрира и да говори ясно.
През годината най-малко са злоупотребявали с алкохол жителите на Мексико (9 пъти за годината), Нова Зеландия (10,3), Германия и Румъния (10,6 и за двете страни) и Испания (10,8).
Участниците в проучването, които са прекалили с алкохола, казват, че съжаляват за това в 21% от случаите (с 12% по-малко от миналата година). До интоксикация най-често се стига заради бързото приемане на голямо и количство алкохол. Втората най-съжалителна причина е решението да се смесят няколко питиета, а третата е изборът на компания.
Кралският технологичен университет в Мелбърн, провел проучването като част от глобалното проучване на GDS, заяви, че австралийците са начело на списъка на често пиещите заради дългата карантина в страната, въведена от властите през март 2020 г.
"Възможно е това затваряне да е свързано, въпреки че очевидно културата на пиене също играе роля", казва Моника Барат, която ръководи GDS Австралия.
Тя отбелязва, че почти една четвърт от австралийците, които злоупотребяват с алкохол (24%), съжаляват за това.
В обобщението на проучването на GDS се отбелязва също така, че преди всичко тези, които пият редовно, трябва да променят културата си на пиене и да пият по-рядко и по-бавно, както и да избягват пиещите компании и смесването на различни напитки.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

Среща ли се „справедливата цена“ с риска при избора на рафта
Разширяването в Европа помага на WeRide да отчете по-високи от очакваното приходи
Великобритания също удължава лиценза за българските дружества на "Лукойл" до 29 октомври
Развиващите се азиатски страни все по-често прибягват до алтернативи за подкрепа на валутите
Отбраната и AI са сред основните двигатели на европейските акции
Заетостта на жените в България е по-висока от средното равнище в ЕС
Адв. Рангелов за убийството в Пловдив: По възраст - деца, по поведение - жестоки и увредени хора
Крис Картър променя "Досиетата Х": По-малко романтика, повече страх
Централна емисия
НАСА излъчва на живо пълното слънчево затъмнение (ВИДЕО)
От Макаби се заканиха да вкарат 5 гола на ЦСКА
Елиът Андерсън: Искам да оправдая 116-те милиона, които Ман Сити плати за мен
Нов скандал със залагания избухна в Англия
Левски с пореден трансфер: Вратар отново ще пази на "Герена"
Той е легенда в Хърватия, а сега пое към ОАЕ
Ще има ли трансферна бомба? Звезда от Португалия обяви важна новина
Дневен хороскоп за 13 август, четвъртък
Задължителни ястия за 15 август – Голяма Богородица
Пържен ориз от карфиол
Нов етап в живота за три зодии на 12 август 2026
Опитвали ли сте ги? 3 необичайни ястия в Анталия, които туристите обожават
Ensana Aquahouse е първият хотел във Варна, включен в Michelin Guide
Граничното личностово разстройство повишава риска от сърдечни и метаболитни проблеми
Белтък пази способността на мускулите да се възстановяват
Талията насочва за наличието на сърдечносъдов риск повече от ИТМ
Молекулярен механизъм може да стои в основата на прееклампсията
Колко пъти и кога е най-добре да се храним през летните горещини?
Къде да активираме „еЗдраве“ и да получим достъп до здравното си досие?
България е на опашката в ЕС по брой коли, но начело на класацията по най-стари автомобили
Близо 900 000 са младежите в България, една трета от тях работят
За младите колата е като Netflix: плащаш, ползваш и като ти писне, я сменяш
Как се организират агресивните групи за саморазправа у нас
Родители и ученици със спешен апел до Коцев: 400 семейства търпят резултатите от проблемите с училището