На дневен ред седи идея за трансатлантически тунел на стойност 20 трилиона долара, който теоретично би свързал Лондон и Ню Йорк само за час благодарение на вакуумна тръбна технология. Да не забравяме обаче, че това са 3000 мили копаене – по изчисления на Newsweek, строежът би отнел почти хилядолетие, ако се работи със скоростта на Евротунела между Франция и Великобритания.
Докато този проект все още си остава фантазия, в реалността Норвегия стартира амбициозния си проект "Рогфаст" – най-дългия и най-дълбок подводен автомобилен тунел в света. В Северна Европа пък напредва строителството на тунела "Фемарнбелт" между Дания и Германия, който ще комбинира пътна и железопътна инфраструктура и се очаква да отвори врати през 2029 година.
Южна Европа също не стои настрана – според Greek Reporter проектът за нов мост между Гърция и Турция е по-близо до осъществяване от всякога.
На западния край на Европа Великобритания продължава работата по HS2 (High Speed 2) – една от най-скъпите железопътни линии в света с цена от 416 милиона долара на миля. Въпреки впечатляващата си стойност, мнозина смятат проекта за безсмислен.
И това не е първият път, когато британските инженери мечтаят на едро. Преди няколко години се заговори за изграждането на мост между Великобритания и Ирландия – само 12 мили дълъг, но водите по трасето са толкова дълбоки, че биха могли да „погълнат“ Айфеловата кула. Като добавим и проблемите с радиоактивни отпадъци и невзривени боеприпаси, проектът съвсем логично беше изоставен.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Wall Street записва трети пореден ден с ръстове в очакване на ход от Фед
Бизнесът търси все повече интердисциплинарно подготвени специалисти
Петър Чобанов: Позитивите от еврозоната няма да дойдат автоматично като подарък
Жени в армията – Европа се подготвя за новите предизвикателства за отбраната
Съоснователят на "Лукойл" Леонид Федун продаде дела си в компанията
1 млрд. лв. ще бъдат инвестирани в развитието на въглищните райони в България през 2026 г.
Дългът на "Руските железници" достига 50,8 млрд. долара
Сигнали от София: Плащаме данъци, а няма елементарни нужди и удобства
ChatGPT срещу сервизите: Да спестиш 3 хил. долара с помощта на изкуствен интелект
Земетресение удари остров Крит
Квартал в София: Разбити настилки, занемарени площи, липса на кошчета...
Ковънтри продължава да мачка, дръпна с 10 точки в Чемпиъншип
Трилър в Ботевград! Реал излъга Апоел в Евролигата
Арсенал - Байерн Мюнхен
Извънземна класа: Магията на Кенан Йълдъз донесе първа победа на Юве в Шампионска лига
Гуардиола сгреши и Леверкузен шокира Ман Сити
Челси удари лошо Барселона
Дневен хороскоп за 26 ноември, сряда
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от "Зоотрополис 2"
Задължителни ястия за Андреевден
Фитотерапевт: Черен бъз с мащерка е златна комбинация за имунитет
3 мандали разкриват какво ви очаква през декември
6 жени, които доказват, че успехът е възможен на всяка възраст
Разкриха нови факти за трагичното потъване на "Титаник"
Желязков: Всяка държава трябва да e равно представена при преговорите за нейното бъдеще
Пета титла за бадминтонистите на Ракетлон (Варна)
Тръмп: Споразумението за край на войната е все по-близо
Трагедията е огромна! Втора жертва на катастрофата край Шумен
Макрон: Мирните преговори за войната са в решаващ момент
Три ключови тенденции, които определят бъдещето на електроенергията
Учени предлагат на Луната да се създаде „резервно копие на живота“
Революционно откритие: Нивото на тревожност се контролира от имунни клетки
Препарат се провали във финалната фаза на изпитванията срещу болестта на Алцхаймер
Лек като алуминий, здрав като стомана: Създадоха нов материал, подходящ за летателни апарати
Китай изстреля безпилотния „Шънджоу-22“ към станция „Тянгун“