IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Достъпни електрически коли – най-рано след 5 години


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

37
cons
преди 14 години
Харесвам 0 Не харесвам 2
най-добрия вариянт е електроавтомобил съчетан с релса по която тече ток (на принципа на новите котлони). Край на безумното асфалтиране.
отговор Сигнализирай
36
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 6 Не харесвам 1
В България ще са достъпни след 25 и то с "рециклирани батерии" :)То и сега се радваме като млки деца ако се доберем до някоя вторична суровина на по малко от 10 години....
отговор Сигнализирай
35
7
преди 14 години
Харесвам 1 Не харесвам 2
Това бързо зареждане до 30 мин защо не кажат дали зарежда батериите или акумулаторите на 100% или до 80%.
отговор Сигнализирай
34
до 32
преди 14 години
Харесвам 6 Не харесвам 1
Така е. И аз недоумявам. Първо те изклащат с местен данък, после с по-високи данъци, граждански и т.н., а в крайна сметка ти си закупил по-сигурен и по-екологичен автомобил. Голям стимул ти дават нашите, просто нямам думи ...Но пък кога ли някой в БГ се е грижил за купувачите на каквото и да е било ...
отговор Сигнализирай
33
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
а онзи ден четохте ли че Китай отново ограничава износа на редки метали, които се ползват и за производство на батерии тип гсм. като се има предвид че над 90% от залежите са в Китай и от сега са си малко то каква експанзия на ел. автомобили да очакваме. разбира се може да се измисли някаква нова технология - май бяха направили батерия от картоф :)
отговор Сигнализирай
32
Хм
преди 14 години
Харесвам 1 Не харесвам 1
Ооо, ивинявам се г-н Асанддж, че не ви познах веднага.От къде другаде да са ми знанията? Не работя в автомобиланта индустрия. Ама явно ти работиш там, щом си такъв капацитет, без да използваш Гугъл. И понеже мразиш Гугъл - ето ти информация за изложението в Париж, описана от журналистите. Чети, предишния ми пост...
отговор Сигнализирай
31
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 8 Не харесвам 1
Каква трагикомедия отново в БГ.Във Великобритания те стимулират с 5000 паунда за нова ел.кола,а тук ти режат главата,когато си купиш нова(да не говорим колко хора могат да си го позволят)!
отговор Сигнализирай
30
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 11 Не харесвам 0
Понеже виждам доста елементарни изказвания в коментарите, искам да ви препоръчам да гледате "Кой уби електрическата кола". Там ще видите, че технологията на качествените батерии е била готова още средата на 90-те години. Също така ще видите, че една кола се зарежда доста по-бързо от "цяла нощ", както някой се бе изказал.И накрая ще видите, че има дори спортни ел-коли, които могат да изминат до 300км, при средна скорост от 110 км/ч. А защо всичко това се пази в тайна - мисля на всички е ясно.
отговор Сигнализирай
29
Хм до невярващите
преди 14 години
Харесвам 6 Не харесвам 0
Екологичните технологии за задвижване са във фокуса на автомобилните салони по света от няколко години насам. Според специалистите обаче именно откриващото се днес изложение в Париж поставя началото на електрическата ера в автомобилната индустрия. Причината за това е, че ако доскоро колите на ток бяха футуристични, екзотични разработки с неясно бъдеще, то във френската столица ще видим модели, които съвсем скоро ще се появят на пазара. Нещо повече, те имат амбициите да се превърнат в масови автомобили, истинска алтернатива на колите с традиционни двигатели. Днес ще ви покажем кои са тези модели и как виждат производителите бъдещето на електромобилите.ПионерътЯпонският производител "Мицубиши" представи на изложението в Париж европейската версия на своя електромобил i-MiEV. В Япония колата се предлага от 1 юли 2009 г. Продажбите на модела ще започнат от декември тази година в 14 европейски страни, сред които Франция, Великобритания, Германия и др. В Европа цените на i-MiEV ще варират между 33 000 и 35 000 евро в зависимост от страната. В държавите, където има финансови стимули за покупката на екологични модели, сумата ще падне под 30 000 евро.Изложението в Париж поставя началото на електрическата ераВ сравнение с японската версия на i-MiEV европейската има различен дизайн на някои елементи, предлага по-голям комфорт и по-високо ниво на безопасност. Моделът на "Мицубиши" се задвижва от електромотор с мощност 66 к.с. и максимален въртящ момент 180 Нм. С едно зареждане на литиево-йонните батерии колата изминава 150 км. На станции за бърз заряд пълният капацитет на акумулаторите се възстановява за 30 минути, а от традиционната ел. инсталация - за 7 часа.КлонингитеИдентични характеристики, но малко по-различна визия, предлагат и двата клонинга на i-MiEV "Пежо Йон" и "Ситроен С-Зиро", серийните модели на които също ще бъдат показани в Париж. В Европа моделът на "Пежо" ще се предлага на лизинг за пет години при вноска 499 евро месечно, като цената включва автомобилът и батерията, текущи прегледи и поддръжка в продължение на 5 години или 50 000 км. Разчетите на производителя сочат, че стойността на експлоатационните разходи на "Йон" във Франция между 1.50 и 2.00 евро на 100 км. Това е около една четвърт от цената за най-икономичните коли с традиционен двигател.В "Пежо - Ситроен" (PSA) работят и по нова форма на лизинг, включваща дори безплатно гориво за пътувания, които не могат да се изпълнят с едно зареждане на акумулаторите на колите на ток. За да използват промоцията с безплатното гориво обаче, ползващите електромобила ще трябва да имат и кола с традиционен двигател от същата марка. В този ход на французите има логика, тъй като един от основните недостатъци на електромобилите е ограниченото разстояние, което преминават с един заряд на батериите.Седан и лекотоварен модел от "Рено"Алиансът "Рено - Нисан" инвестира 4 млрд. евро в електромобили и в Париж ще видим и първите готови за европейския пазар продукти. Още в началото на следващата година започват първите доставки на седана "Рено Флуанс Z.E. Автомобилът е дълъг 4.75 м, или с 13 см повече от версиите с двигател с вътрешно горене. Това се е наложило, за да могат батериите да бъдат разположени зад задните седалки, като остане и прилично място за багаж (над 300 литра)."Флуанс Z.E." разчита на електромотор с максимална мощност 94 к.с. и въртящ момент 226 Нм. Максималната скорост на първия сериен електрически седан е ограничена на 135 км/ч. Батериите могат да осигурят автономност от 160 километра, като се зареждат от стандартна електроинсталация (220 волта) за осем часа, а от станции за бърз заряд (400 волта) - за около тридесет минути. Предвидена е възможността за смяна на изтощените акумулатори със заредени на специални пунктове, като процедурата отнема не повече от три минути.В началото на лятото на 2011 г. на пазара пък излиза "Рено Канго експрес Z.E. Електрическият лекотоварен автомобил запазва товарния обем на обикновените версии на модела (между 3 и 3.5 кубични метра) и товароносимост (до 650 кг). Електромоторът на "Канго Z.E." е с мощност 60 конски сили и максимален въртящ 226 Нм.Изложението в Париж поставя началото на електрическата ераС пълни батерии ванът може да измине до 160 километра, което в зависимост от страната би струвало между 1 и 2 евро. Зареждането на литиево-йонните акумулатори може да се извърши само от нормална инсталация (220 волта) за около осем часа. Цената на "Канго Експрес Z.E." ще е 20 000 евро, като в повечето европейски страни ще ползва данъчни облекчения от около 5000 евро заради своята екологичност.Стратегията на "Рено" предвижда двата модела да могат както да се купят, така и да се наемат. Батериите обаче остават собственост на компанията и ще се ползват срещу определен абонамент, като при "Канго" той е 72 евро месечно. Така тяхната цена не се включва в тази на колата и нейната стойност става сходна с тази на дизеловите версии на двата модела. От "Рено" очакват да продадат около 200 000 коли от двата електрически модела през следващите шест години.Конкурентът от САЩНяколко седмици след пазарната му премиера в САЩ в Париж ще може да се види и серийният електромобил "Шевролет Волт", който ще се появи в Европа в средата на следващата година. За разлика от представените дотук модели той разполага и с малък двигател с вътрешно горене, който работи като генератор и осигурява, ток след като акумулаторите се изтощят. Само на ток "Волт" може да измине до 60 километра, а с включването на бензиновия мотор пробегът се удължава до над 500 километра.Електромоторът с мощност 150 к.с. осигурява ускорение до 100 км/ч за девет секунди, а максималната скорост е 161 км/ч. В купето на хечбека има място за четирима пасажери, а багажният обем е 300 литра. Данни за цената на "Шевролет Волт" в Европа няма, но в САЩ най-евтината модификация струва 41 000 долара.
отговор Сигнализирай
28
хахаха
преди 14 години
Харесвам 3 Не харесвам 6
"ДА СИ ПОТЪРСЯ ИНФО" ООО майкооо на тебе знанията от гууглето ли са?!? Майкооо.. Ми аз мога и инфо за извънземни че ни управляват, и че обама е робот да ти намеря.Наясно съм с тия неща. мога да ти пейстна и разреждащи/зареждащи формули КОИТО ЗАБЕЛЕЖИ са секретни и могат да ме съдят. НО ТЯХ ГИ НЯМА в гуглето. Разполагам с ДАННИ. Секретни дани с точност числа. мога в формули и числа да ти сметна колко скъпо ще ти излезне това бързо зареждане....
отговор Сигнализирай
Новини