IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Черният петък - наистина черен за много BG онлайн магазини

Причините са основно в неподготвеност за огромния трафик

Снимка: Investor.bg

Снимка: Investor.bg

Водещи онлайн магазини в България изпитват сериозни проблеми от момента на обявяване на рекламната си кампания „Черен петък”. Според анализ на уеб компанията СтудиоУеб.бг. причините за това са основно в неподготвеност на инфраструктурата за огромния трафик.

Онлайн магазинът на ТехноМаркет например изпитва сериозни затруднения, като системата се срива още в четвъртък и дава грешка с надпис HTTP Error 503 Service Unavailable. В официален коментар във Facebook страницата си от магазина заявиха, че се извиняват от създалата се нередност.

Съветът на СтудиоУеб.бг е да се мигрира към по-новите технологии, както е във всички развити онлайн магазини, а именно към облачни технологии и облачни сървъри (Cloud servers). Например финландската компания Rovio Entertainment и нейният онлайн магазин, предлагащ мобилни приложения за забавление и игри от серията AngryBirds, издържа до 10 поръчки в минута.

Сайтът на магазин „Зора“ също е недостъпен в продължение на часове. Сходна е ситуацията с онлайн магазина на PCStore.bg, като в момента сайтът не може да се зареди. Според експертите на СтудиоУеб.бг причината е в капацитета на ползвания от компанията споделен хостинг, който не позволява толкова голям обем трафик и посетители. Технически погледаното, на споделения сървър има разположени минимум 1000 сайта и е невъзможно да мине кампания с толкова добри първоначални прогнози като Black Friday, поясняват специалистите.

Онлайн магазинът на Technopolis също се сблъсква с проблеми. В момента там има специална статична страница, която рекламира кампанията, а по-рано се появяваше съобщение за грешка, че страницата не е достъпна.

Експертите на „СтудиоУеб“ отличават онлайн магазина на eMag.bg. „При тях рекламната кампания е много добре организирана и преминава през всички етапи за подготовка на потребителите. Технически също изглеждат доста добре от гледна точка на ИТ инфраструктура, тъй като са се спрели на широко използвания Nginx сървър и собствена ИТ инфраструктура, намираща се обаче в Румъния”, коментират експертите.

Междувременно от анализ на международния портал offers.com, цитирано от списание Time, стана ясно, че докато Поколението Z (родени след 1996 година) има най-силен интерес към технологичните решения, то потребителите от Поколението Y ще са най-активните потребители в четвъртия петък от ноември. Това се дължи най-вече на комбинацията от силна свързаност с технологиите и добра платежоспособност.

Очаква се две трети от хората на възраст между 18 и 34 години да започнат празничното пазаруване днес. Данните се потвърждават и от проучване на американския търговец Hhgregg, според което 63% от представителите на Поколението Y (родените през 80-те) ще пазаруват усърдно по време на Черния петък, докато това ще направят само 40% от по-старото поколение X (родените между 60-те и 70-те).

„Ако сте социално насочени, открити, отговорни и споделяте информация с тях, те ще обикнат бранда ви и ще го препоръчат на приятели. Шансът за оцеляване и развитие на една компания в сегашните условия е да спечели Поколението Y за съюзник”, казва Александър Кръстев, PR консултант в PRoPR агенция.

В България представителите на Y-генерацията в момента наброяват близо 1,8 млн. души по данни на Националния статистически институт. След като завършат университета, бързо започват работа на пълно работно време, наемат и купуват домове и много често спестяват своите доходи.  

Още технологични новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата