През изминалите години Microsoft в лицето на различните си изпълнителни директори беше си изградила доста врагове, но със Сатя Надела начело, компанията успя да се помири с доста от тях. Обаче Google си остава една от основните компании, с които Microsoft често спори. Но има една конкретна област, в която изглежда и двете компании имат напълно идентична визия - добавената реалност има много по-голям потенциал, в сравнение с виртуалната реалност.
Виртуалната реалност дава възможност на потребителите да се потопят в един компютърно генериран свят, като известните продукти, които предлагат това удоволствие са виртуалните очила Facebook Oculus, HTC Vive, Samsung Gear VR и други известни и неизвестни. Този "нов" свят дава илюзията, че човек се намира в 360-градусова видео игра или пък филм.
От другата страна стои добавената реалност. Тя слага един "добавен" слой върху обграждащата ни реалност, който отново е компютърно генериран. Така хората могат да се намират в хола си, но да видят как в средата му кипи водопад или как кит скача от тавана, например.
Това е визията, която Microsoft искаше да покаже на света, когато обяви своите очила HoloLens в началото на тази година. Google реши да играе и на двата лагера - от една страна навлезе отдавна в добавената реалност със своите очила Glass, а Cardboard са очилата само за виртуална реалност, на които напоследък акцентира.
Но според доклад на The Information, дългосрочните планове на Google определено са насочени към добавената, а не към виртуалната реалност. Според изданието, Google работи по много необявени проекти, които да представят много по-усъвършенствани очила от сегашните Google Glass.
Белег за това може да се приеме и проектът Tango, обявен от търсачката в началото на тази година, който цели да "накара" смартфоните да могат да правят 3D карти на почти всяко пространство, включително и в сгради.
Погледнато в перспектива, добавената реалност може да се сравни с революцията на смартфоните преди години. Те просто дадоха на хората устройство, което да им позволи да правят допълнителни неща - да търсят маршрути, да ползват навигации, да правят и споделят снимки или пък просто да ползват светкавицата за фенерче. Добавената реалност може да постигне същата технологична революция, стига да даде на потребителите по същия начин нови функции.
Виртуалната реалност е по-скоро поредната нова игра. Това не означава, че е малък пазар в никакъв случай, но и не може да се каже, че са следващата стъпка в технологичното развитие. Blizzard с игри като World of Warcraft и други генерират стотици милиони приходи и са голям пазар, но до там - нищо повече, нищо ново, нищо революционно.
Microsoft и Google залагат повече на добавената реалност
Този "нов" свят поставя вас в центъра на всичко
05.04.2016 | 19:05 ч. Обновена: 14.09.2025 | 15:29 ч.
0

Снимка: кадър YouTube
Напиши коментар
Към коментарите
Новини
-
4 зодии ще имат пробиви в общуването докато Меркурий е в Дева
-
Нов тест на основната американска ракета "въздух-въздух" постига рекордно голямо попадение
-
Мъж уби брутално бившата си и съквартирантката им
-
Суперхрани и напитки за силен имунитет през есента
-
Внучката на Елвис Пресли, Райли Киоу, тайно е станала майка за втори път
-
Собственик на казан сметна: 100 - 200 л ракия са нужни на едно четиричленно семейство
-
Синоптик: Следващата седмица температурите ще надвишават 30 градуса
-
Иван Шишков: Магистрала "Европа" е нещо между магистрала и скоростен път
-
1000 лв. глоба за родител, оставил детето си само на обществено място вечер
-
Наквасена на обяд: Задържаха 39-годишна с 3,69 промила алкохол
-
Депутати от ПП са блокирали входовете към служебния паркинг на НС
-
Пеевски се сблъска с Асен Василев, прати Петков "на парапета при Лена" СНИМКИ
-
Има ли картел: Как сирене от 14 лв. стига до 24 лв. в голяма верига?
-
От Великобритания до Полша: Европа се превръща в неуправляем континент
-
Полицай почина докато охранява протеста на ПП пред парламента
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата