Еманципирането на жените и все по-големият брой разводи карат жените през последните десет години все по-често да запазват фамилното си име по баща, а не да приемат фамилията на съпруга си.
Обществото обаче все още не е настроено толкова напредничаво, сочи проучване на университета в Индиана.
Близо половината от участниците в анкетата биха подкрепили закон, забраняващ на жените да запазват фамилното си име, когато сключват брак.
Това сочи изследване, проведено сред 1000 американци от екип под ръководството на социолога Брайън Пауъл.
Две трети от анкетираните смятат, че най-добрата опция за жената е да приеме фамилията на съпруга си, а под половината от тях нямат нищо против жената да запази фамилията си.
Причините за мнозинството от противниците на това жената да запази фамилията си по баща са традициите, усложненията около фамилното име на детето и „безпричинният“ модерен бунт на жените.
Причината пък, поради която жените запазват фамилията си, е, че тя е символ на връзката им с тяхната идентичност, пише хърватският вестник „24 сата“.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Млекопроизводители предупреждават за риск от поскъпване на млечните продукти
NYT: САЩ планират да изтеглят една трета от изтребителите си за НАТО от Европа
Надеждите за скорошен мир в Иран тласнаха азиатските пазари нагоре
Учен: С планирането на градовете с дигитални двойници се избягват грешки
С призив за „бърза писта“ парламентът одобри на първо четене достъпа на граждани до ДЦК
Китай призова големите банки да ограничат междубанковото кредитиране
Радев: Турция иска предоговаряне за "Боташ", оставката на Кандев беше изненада
"Луна" на Мона и Любо Киров - за стремежа сам да определяш посоката на живота си
8 души загинаха в две катастрофи с камиони в Унгария
"Спри да ядеш" не е решение: Всеки четвърти българин е със затлъстяване (ВИДЕО)
60 хил. евро делят ученическия ни футболен шампион от участие на Световната купа
Тибо Куртоа спира с Белгия след Мондиал 2026
Световно първенство 2026: критики към ФИФА, Тръмп и екологичния отпечатък на турнира
Документални проблеми забавили трансфер на Левски
Отлична новина за световния шампион Аржентина
Мачовете по телевизията днес, 12 юни
Левски пред трансферен удар за 2.5 млн. евро: Взима "мозъка" на Астана
Не губим приятели след 40. Просто животът ги пренарежда
Бифана (Bifana) – сочен португалски сандвич с месо
Венера преминава в Лъв на 13 юни: Любов, страст и малко ревност
3 напитки, които стимулират метаболизма веднага след ставане
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от филма „Играта на играчките 5“
Нумерологична прогноза за 12 юни
Изследване: Продължителното висене в социалките води до влошено психично здраве при тийнейджърите
Край на скрития произход на меда в ЕС
Български фермерски съюз зове България да подкрепи защитен механизъм за торовете в ЕС
Отличиха победителите в 15-ото издание на Националния конкурс по одит за студенти
Верижна катастрофа блокира Аспаруховия мост
Ново: Вземат ни контролни точки и при глоби с фиш
Рекордна жега може да повтори катастрофата от 1877 г. и да погуби 4% от населението на Земята
Кой е Андре Дъглас – астронавтът от мисията „Артемида III“?
Седмица в астрофотографията: От съединението на Венера и Юпитер до космическите облаци
Как се е появил полът: AI моделира интимния живот на първите животни на Земята
Нова генна терапия за аутизъм показва обещаващи резултати
Лунен метеорит разкрива историята на три древни сблъсъка