Хората трябва да ограничават количеството консумирано червено месо до еквивалента на три резена шунка, пържола агнешки котлет или две парчета печено говеждо месо на ден, съветват експерти.
Препоръките са изготвени от Научния консултативен комитет по хранене и са създадени с цел намаляване риска от рак на дебелото черво. Според изследвания, червеното и преработеното месо съдържат вещества, които увеличават риска от онкологичното заболяване.
В тази връзка, редуцирането на приема на продуктите до 70 г на ден може да помогне за намаляване на заболеваемостта, поясняват здравните експерти. Проучвания доказват, че червените органични пигменти, съдържащи желязо, които придават цвета на червеното месо, вредят на лигавицата на дебелото черво.
Преработените меса водят до още по-висок риск от развитие на онкологичното заболяване, тъй като се консервират, други са опушени, твърде солени, или в състава им влизат консерванти. Процесът на технологична преработка на месото при производството на колбаси предизвиква образуване на канцерогенни вещества, които могат да увредят клетките в организма и да доведат до развитието на рак.
Световният фонд за ракови изследвания препоръчва ограничаване на консумацията на червено сготвено месо до 500 г за една седмица, равняващо се на около 700-750 г сурово.
3800 случаи на рак на дебелото черво годишно могат да бъдат предотвратени, ако се консумира по-малко от 70 г преработено месо на ден. Ограничената консумацията на червено месо до 70 г ще намали случаите на онкологичното заболяване с още 1900.
Според статистиката, мъжете са по-склонни да се хранят с по-голямо количество червено и преработено месо – 42% консумират повече от 90 г на ден, сравнено с 12% при жените.
Още съвети за здравословно хранене
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Централната банка на Турция отново остави основните лихви без промяна
ОПЕК отново понижи прогнозата си за ръста на глобалното търсене на петрол през 2026 г.
Гърция разчита все по-малко на руски и азербайджански газ
Финансовият директор на УниКредит Булбанк с отличие „Лидерство и развитие на екипа“ в конкурса CFO of the Year
BILLA откри свой знаков обект в Бургас след реконструкция за 4,5 млн. евро
Войната в Иран накара ЕЦБ да повиши лихвените проценти за първи път от 2023 г.
Шахматен конфликт: Спорът между Салимова и федерацията се задълбочава
България започва подготовка за "Евровизия" 2027 с първо заседание
Йотова назначи нов член на УС на Българската народна банка
Демерджиев: Ще предложа главен секретар на МВР, когато намеря подходящ човек
Бивш на ЦСКА ще играе във Вихрен
Легенда съсипа от критики Шпорите след провала
Португалец поема Септември
Алис Гудуин
Кот д'Ивоар без фенове на Мондиал 2026
Левски подготвя представянето на ново попълнение + ВИДЕО
„Тъмната вещица“ от Нора Робъртс
3 напитки, които стимулират метаболизма веднага след ставане
Сицилиански сладки Rame di Napoli
6 билки и подправки, които са много богати на витамин C
6 зодии с много късмет до края на юни
300 ученици ще гледат на живо тенис събитието на годината благодарение на Postbank и РУО – София-град
50 тира паркират протестно по АМ "Хемус" на входа на Варна
Депутатите замразиха заплатите си
Задържаха поредна порция звезди от шоубизнеса в Турция
6 месеца затвор за мъж, заплашил майка си и сестра си с убийство
Подробности за катастрофата във Варна: Дете е в болница, единият водач е бил дрогиран
Пактът за миграцията и убежището влиза в сила от утре
Могат ли милион сателита с AI да предизвикат хаос в орбита? Мъск не мисли така
Вулкан в Антарктида изхвърля злато всеки ден
Фосили на 5 млн. години: Откриха най-голямото китово гробище в Индийския океан
НАСА представи лунни модули за ключовата мисия „Артемида III“
Климатичните промени застрашават милиони домове в Лондон, Есекс и Кент
Ледникът на Страшния съд се топи все по-бързо