Безкофеиновото кафе е полезно за подобряване на паметта, показва изследване.
Напитката има превантивен ефект и помага при заболявания на мозъка или при загуба на памет, свързана с възрастта, уточняват изследователите.
Те проучват ефектите от приема на хранителна добавка със свойства, подобни на безкофеиновото кафе при засегнати от диабет тип 2. Заболяването допринася за намаляване нивата на глюкозата в мозъка, което води до увреждане на паметта и други мозъчни функции.
След пет месеца наблюдение изследователите установяват, че употребата на добавката води до повишаване нивата на глюкозата, за разлика от резултатите при групата на приемащите плацебо.
Това е първото доказателство, показващо потенциалните ползи на препарати на основата на безкофеиново кафе, както за предотвратяването, така и за облекчаването на проблеми с когнитивните функции, причинени от диабет тип 2, напредване на възрастта или невродегенеративно заболяване, казва водещият изследовател д-р Джулио Пасинети от училището по медицина „Маунт Синай” в Ню Йорк.
Консумацията на кофеиново кафе е полезна за намаляване на риска от диабет тип 2, сочат предишни изследвания. Според учени три съставки на напитката - кофеин, кафеена и хлорогенна киселина - помагат за блокиране токсичното натрупване на протеини, които са свързани с развитието на състоянието.
Екстрактите показват полза за предотвратяване загубата на инсулин-продуциращите клетки, пояснява водещият изследовател Кун Хуанг от китайския университет за наука и технологии.
Няколко други изследвания показват, че кофеинът има протективен ефект и срещу Алцхаймер. Консумацията на кафе е от полза за понижаване нивото на холестерола сред засегнатите от заболяването.
Високото ниво на холестерола уврежда кръвно-мозъчната бариера, ограничаваща централната нервна система от системното кръвообръщение. Такова увреждане се наблюдава сред редица неврологични заболявания, сред които и болестта на Алцхаймер.
Изследователи от Университета на Южна Флорида пък откриват, че и друг, „мистериозен“, компонент в ободряващата напитка, също дава защита от Алцхаймер. Действието му се изразява чрез повишаване нивата на протеин, наречен гранулоцит-колония стимулиращ фактор (GCSF). Смята се, че той предотвратява развитието на прогресивни неврологични заболявания, които водят до загуба на неврони и интелектуални способности, като памет и мислене.
Още полезни новини за здравето можете да прочетете в Puls.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Китай бърза да обезвреди тиктакаща бомба със закъснител за имотния пазар
ЕС все още няма емисар, който да участва в преговори с Русия за Украйна
Тръмп иска да засили икономическия натиск върху Иран, какви са вариантите му?
Кадър на деня за 16 август
АЕЦ "Козлодуй" работи без промяна в графика, предприети са мерки заради ниското ниво на Дунав
Спортните залози набират популярност в плановете за забогатяване на поколение Z
Илияна Йотова: Българският трибагреник отново е на световния връх в художествената гимнастика
ЦСКА разби "Ботев" (Вр) с 5:0 с човек по-малко
Рецепта за точени питки с масло на тиган
10 от ЦСКА попиляха Ботев Враца и си вдигнаха самочувствието за ОФИ
ЦСКА – Ботев Враца 5:0
Респектиращо! АЕК плаши Левски с нов от Ла Лига
Звезда на ПСЖ вдигна сватба с гореща моделка + СНИМКИ
Роналдо шокира: Кристиано ще спира с футбола
Тотнъм отряза Ювентус
Дневен хороскоп за 17 август, понеделник
Седмичен хороскоп за 17 - 23 август: Емоции за Лъва
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
5 насекоми, които са полезни за градината
Седмична таро прогноза за 17 - 23 август
Късмет за 3 зодии в седмицата от 17 до 23 август 2026
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
Езиковата мрежа на мозъка е по-голяма, отколкото се смяташе, откриха учени
ЦИК: Машините, на които ще гласуваме през октомври, са с изтекла гаранция
Портних: Дори картинките не са на Коцев. Ние му ги оставихме. Той просто ги наследи.
Златен медал: Стилияна Николова е световна шампионка на бухалки
На 28 юли 2061 човечеството ще види Халеевата комета
През това лято във Варненска област данъчните са разкрили над 250 нарушения на търговци