Консумацията на шоколад или кекс, като част от балансирана закуска, включваща протеини и въглехидрати, спомага отслабването, откриват учени от университета в Тел Авив.
Ключът към намаляването на килограмите се крие в сутрешното задоволяване на глада, когато метаболизмът работи активно и сме по-способни да изразходваме допълнителни калории, казва водещият изследовател проф. Даниела Якубович.
Избягване консумацията на сладкиши може да доведе до психологическа зависимост към тези храни, смятат експертите. Според тях добавянето на десерт към сутрешната закуска подобрява контрола над апетита и предотвратява излишните похапвания през остатъка от деня.
Резултатите от изследването показват, че участниците, прибавящи бисквити, кекс или малко шоколад към закуската си, отслабват с около 18 кг повече, отколкото хората, които избягват консумацията на сладкиши. Освен това, загубилите излишно тегло, запазват килограмите си за продължителен период от време, установяват още учените.
Пълноценното сутрешно хранене осигурява енергия за ежедневните дейности, подпомага мозъчната функция и стимулира метаболизма, което допринася за свалянето на килограми и поддържането на теглото.
Закуската е важна за регулирането на хормона грелин, който има свойството да повишава апетита, обяснява проф. Даниела Якубович.
В изследването участват 193 души. Доброволците са разделени в две групи с идентичен калоричен прием – мъжете консумират 1600 калории на ден, а жените – 1400.
Първата група спазва ниско въглехидратна диета, като на закуска приема 300 калории. Сутрешното хранене на втората група включва прием на 600 калории, чрез храни, богати на протеини и въглехидрати, включително и десерт.
На 16-та седмица учените констатират, че участниците и от двете групи отслабват средно с около 15 кг. Но, в края на изследването, 16 седмици по-късно, резултатите драстично се променят. Доброволците, които са на нисковъглехидратна диета, възвръщат около 10 кг, а участниците, консумиращи богата и пълноценна закуска, отслабват с още приблизително 7 кг.
Крайно рестриктивните режими на отслабване, които напълно изключват консумацията на сладкиши и въглехидрати, са първоначално ефективни, но нямат дълготраен ефект за запазването на килограмите, поясняват експертите.
Резултатите са публикувани в сп. Steroids.

USDT за кратко изпревари етера по пазарна капитализация, подсещайки за реалността
ОАЕ отключват милиарди долари за Иран
Anthropic спря достъпа до водещи АІ модели заради забрана за чуждестранна употреба от САЩ
Времето и логистиката в Черно море остават основен двигател на световните цени на пшеницата
След успеха на SpaceX на борсата Tesla вече не е „златното дете“ на Илон Мъск
ООН отчете най-много убити и ранени мирни жители за месец в Украйна от 2022 г. насам
Ще ни хапят ли по-малко комарите - общините пръскат за ограничаване на популяцията
Загинали и един оцелял по чудо при разбиване на самолет Антонов Ан-32 в Индия (+ВИДЕО)
Село Студенец: От живот, изпълнен с детски смях, до забравен балкански край (ВИДЕО)
Деца подават сигнали срещу родителите си за употреба на наркотици
Висшата лига с важна промяна: Дърпането на коса вече не води автоматично до червен картон
Мбапе засипа с похвали Олисе: Изключителен играч, краката му говорят вместо него
Роналдо преди Мондиал 2026: В отлична форма съм, Португалия може да зарадва нацията
Хакими преди Мароко – Бразилия: Готов съм да спра Винисиус, няма фаворит
Карлос Насар и Нургюл Салимова избраха чуждия флаг: България прогони своите феномени
Анчелоти потвърди: Неймар пропуска старта на Мондиал 2026, под въпрос е и за груповата фаза
Пухкави милинки с кисело мляко
Защо на някои хора им е трудно да проявяват емпатия
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от филма „Играта на играчките 5“
10 летни разядки със сирене
Кажете сбогом на тъмните кръгове: 5 домашни маски с видим ефект
Любовен хороскоп за 15 – 21 юни
Какво ще бъде времето в неделя?
Окрадоха английските футболни национали
Стотици варненци остават без вода днес
Нора Недкова съди Марк Зукърбърг
Експерти: Нужна е нова стратегия относно пътната безопасност
6-месечно бебе почина в болницата в Търговище
Мъж, изпаднал в клинична смърт, разказва за срещата си с Бог в рая
Учени дават обяснение на странен шум, който милиони хора по света чуват късно вечер
Опровергано: Пирамидата в Индонезия не е толкова стара, колкото се твърдеше
SpaceX излиза на борсата с най-голямото първично публично предлагане в историята
Астрономи са напът да разрешат мистерията на „малките червени точки“
Рядка акула-гоблин бе заснета на изумителна дълбочина в океана