Редовната консумация на кръстоцветни зеленчуци удължава живота и намалява риска от метастази при жени, преживели рак на гърдата, според ново китайско проучване.
Препоръчително е да се консумират по 150 г кръстоцветни зеленчуци на ден, или чаша варени броколи, карфиол, зеле, брюкселско или къдраво зеле, съветва изследователят Сара Нечута от университета Вандербилт в Нашвил, Тенеси.
В проучването участват близо 5000 жени на възраст 20-75 г., преживели рак на гърдата.
Доброволките попълват подробни въпросници за хранителните си навици в началото на експеримента, на 18-ия месец и 36 месеца по-късно. Участничките са разделени в 5 групи, в зависимост от консумацията на кръстоцветни зеленчуци.
Пет години след поставяне на диагнозата, жените, които консумират средно около 150 г кръстоцветни зеленчуци на ден, са с 42% по-нисък риск от фатален край, поради рак на гърдата, и с 58% по-малка опасност от летален изход по каквато и да е причина, в сравнение с жените, които консумират по-малко от 54 г на ден.
Високата консумация на зеленчуците намалява и с 19% риска от повторно заболяване от рак на гърдата.
Кръстоцветните зеленчуци съдържат високи количества глюкозинолати. При консумацията им, глюкозинолатите се превръщат в други съединения, наречени изотиоцианати и инодолини, за които е доказано, че имат силни противоракови свойства, обясняват учените.
Резултатите са представени на годишната среща на Американската асоциация за изследване на раковите заболявания.
Още новини за здравето можете да прочетете в Puls.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Anthropic спря достъпа до водещи АІ модели заради забрана за чуждестранна употреба от САЩ
Времето и логистиката в Черно море остават основен двигател на световните цени на пшеницата
След успеха на SpaceX на борсата Tesla вече не е „златното дете“ на Илон Мъск
ООН отчете най-много убити и ранени мирни жители за месец в Украйна от 2022 г. насам
Удвояването на периода за гражданство удари най-популярната програма "Златна виза" в Европа
Глобалните бюджети – възможност за по-добър контрол в българското здравеопазване
БСК за "кошница с грижа": Цените няма да се понижат, някои от санкциите са прекомерни
Новолуние в Близнаци на 15 юни: Вселената предлага нови възможности и големи промени
ИПБ със сигнал до прокуратурата за АМ "Хемус“, Шишков и олигарсите
Пътят след диагнозата множествена склероза: "Да храним мотивацията си, а не болестите"
Андрей Гюров и съпругата му пеят "Знам място по-добро" на концерт на БГ Радио (+ВИДЕО)
"Дигитална деменция" - как устройствата увреждат психиката ни (ВИДЕО)
Роберто Мартинес: Кристиано Роналдо е незаменим и истинска легенда на футбола
Стефан Софиянски: Левски има сили за Шампионската лига, но трябва повече български футболисти
Монтела преди старта на Мондиал 2026: Турция трябва да играе без напрежение срещу Австралия
Мачовете по телевизията днес, 13 юни
ФИФА защити данните за посещаемостта на Световното първенство въпреки видимите празни места по трибуните
Дениз Ундав: От Втора белгийска дивизия до Световното първенство с Германия
Пухкави милинки с кисело мляко
Защо на някои хора им е трудно да проявяват емпатия
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от филма „Играта на играчките 5“
10 летни разядки със сирене
Кажете сбогом на тъмните кръгове: 5 домашни маски с видим ефект
Любовен хороскоп за 15 – 21 юни
6-месечно бебе почина в болницата в Търговище
Сериозен брой ухапани от кърлежжи във Варна и региона
Военен самолет се разби на летище
"Войната" по пътищата взе три жертви за последните 24 часа
Тръмп спрял планове на Пентагона за операция по изземването на урана
Бразилия започва без Неймар
Мъж, изпаднал в клинична смърт, разказва за срещата си с Бог в рая
Учени дават обяснение на странен шум, който милиони хора по света чуват късно вечер
Опровергано: Пирамидата в Индонезия не е толкова стара, колкото се твърдеше
SpaceX излиза на борсата с най-голямото първично публично предлагане в историята
Астрономи са напът да разрешат мистерията на „малките червени точки“
Рядка акула-гоблин бе заснета на изумителна дълбочина в океана