Екстрактът от стар чесън ограничават образуването на плаки в артериите и развитието на сърдечни болести, сочат резултатите от изследване, цитирани от БТА.
Учени от Института за биомедицински изследвания към Калифорнийския университет в Лос Анджелис увериха, че у хората, които ежедневно приемат въпросните добавки, или ядат чесън, образуването на плаки в артериите значително намалява.
Изследването обхванало 55 пациенти на възраст между 40 и 75 години, които са диагностицирани с метаболитен синдром и наскоро са били засегнати от сърдечно заболяване.
Учените изследвали калциевите отлагания и образуваните плаки в артериите на участниците, които след това ежедневно приемали 2400-милиграмова доза екстракт от стар чесън или плацебо. Една година по-късно се оказало, че у участниците, които приемали добавки чесън, натрупването на плаки в артериите се е забавило с 80 на сто, а количеството съществуващи плаки е намаляло.
"Получените резултати са поредното доказателство за ползата от тези добавки за намаляване на натрупаното количество плаки и за предотвратяване на риска от образуване на нови плаки в артериите", заяви д-р Матю Будоф от института.
Резултатите са сходни с тези от предишни изследвания, които разкриха, че прясно смачканите скилидки чесън имат позитивен ефект върху притока на кръв, а чесновото масло може да предотврати форма на сърдечно заболяване у диабетиците.
Авторите на изследването освен това припомнят, че екстрактът от стар чесън намалява кръвното налягане и нивото на холестерола.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Уорш има по-сериозни проблеми от трудното начало във Фед
Батериите у нас имат потенциала да изместят 77% от тока от фотоволтаиците след залез
Н. Шуманов: Запазване на напрежението в Близкия изток ще оскъпи петрола с още 10-15 долара
Най-големият държавен фонд в света отбеляза най-доброто си тримесечие от 2020 г.
Путин заплашва с ответни мерки Европа заради задържаните кораби от руския „сенчест флот“
1444 евро е средната брутна заплата през второто тримесечие на 2026 г.
Падналият мотоделтапланер в Несебър е летял незаконно (ВИДЕО+СНИМКИ)
Обедна емисия
Оранжева тревога за жеги в Южна Великобритания затвори хората по домовете (СНИМКИ)
Ефремова: Имало е подаден сигнал за едно от децата, замесени в убийството в Пловдив
Девет души потърсиха спешна помощ в София заради жегите само до обяд
Донев: До края на август ще има нов механизъм за минималната заплата
ЦСКА с неочакван ход
Съдът отхвърли жалбата срещу Асен Златев
Левски взе ключово решение заради АЕК
След краха в ШЛ: Цървена звезда сменя Станкович с друг бивш на Интер
Наш национал пред трансфер в гранд
Сенси каза какво трябва да направи ЦСКА срещу Макаби
Опитвали ли сте ги? 3 необичайни ястия в Анталия, които туристите обожават
Ensana Aquahouse е първият хотел във Варна, включен в Michelin Guide
Суперхрани, които всяка жена трябва да добави към менюто си
Модерни цветове: нюансите, които преобразяват интериора
„Магията на кръвта“ - от Нора Робъртс
Пълно слънчево затъмнение на 12 август 2026: Как да използвате мощната му енергия
Колко пъти и кога е най-добре да се храним през летните горещини?
Къде да активираме „еЗдраве“ и да получим достъп до здравното си досие?
Въвеждат метод за наблюдение на поведението на новородените в две болници в София
БЛС: Без държавна политика отдалечените райони може да останат без общопрактикуващи лекари
Донорска ситуация в „Пирогов“ дава шанс за живот на трима души в Германия
Промени в мускулната маса с възрастта - какво се случва с тялото ни и как можем да забавим процеса?
Един загинал, а друг с опасност за живота след тежък инцидент с делтапланер в Несебър
Персеидите достигат пика си: Небесно шоу с до 100 падащи звезди на час тази нощ
Гълъб Донев: Минималната заплата трябва да бъде 50 на 100 от средния размер на основната заплата
Спешно търсят кръв за жената, подпалена от съпруга си в село Медовец
Асен Василев: Румен Радев си позволи нещо изключително грозно днес!
Средната заплата в България стигна рекордните 1444 евро, IT секторът води с 3079 евро