През последните няколко години се появява все повече и повече информация за влиянието на храненето върху здравето. И което е по-шокиращо, е, че собственото ни здраве зависи не просто от нашето хранене, но и от храненето на родителите и прародителите ни.
Най-новото изследване в този аспект показва, че богатото на мазнини хранене при мъжа носи по-висок риск от развитие на рак на гърдата при поколението от женски пол.
Изследователите от Университета на Сао Пауло, Бразилия, констатират и че хранителният режим, богат на растителни, а не животински, мазнини има обратния ефект, тоест рискът от рак на гърдата при дъщерите намалява, което звучи достатъчно обнадеждаващо и ни дава все пак някакъв инструмент за контрол в рамките на вкусовите предпочитания на мъжете.
Резултатите са от лабораторно изследване, което говори достатъчно за сериозността на данните. Предстои да се проведе подобно изследване и при хора, което ще отнеме достатъчно много време, но ако един ден заключението се потвърди това ще наложи сериозна промяна в програмата за превенция на коварното заболяване и подобряване на културата на храненето сред населението, коментират експерти.
След рака на кожата, ракът на гърдата е най-честото злокачествено заболяване. Сред българките ракът на гърдата е най-чест – 26,4% по данни на Националния раков регистър за 2012 г., изключвайки немеланомните кожни карциноми.
Мъжете, уви, се нуждаят от повече подкрепа за промяна на режима им на хранене. Известни са предпочитанията им към месната храна. Това не означава непременно да се спре консумацията на любимите наденички, кюфтета и кебапчета, но все пък да се премине към едно по-богато разнообразие на видовете храни, без режимът да се превръща в скъп и специален. Така че дами, ако желаете, че искате момиченце, не ви остава нищо друго освен да поработите добре и върху хранителните навици на своя любим или после да предаде добри здравословни навици на синовете си по отношение на храненето.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

Dow се срина с над 900 пункта, разпродажбите в сектора на чиповете се засилиха
САЩ тайно са помогнали за износа на над 100 млн. барела петрол през Ормузкия проток
OpenAI се присъединява към IPO манията за изкуствен интелект за 3,6 трлн. долара
Porsche няма да произвежда изцяло електрическа версия на 911
Експерт: До 2030 г. AI и центровете за данни може да консумират ток колкото цяла Япония
Правителството осигури над 25 млн. евро по бюджета на Фонд „Земеделие“
Хороскоп за 11 юни: Неочаквани възможности и силни емоции за всички зодии
AI намалява стреса и риска от медицински грешки в болниците
Плодовете, които мощно подобряват сърдечното здраве при преддиабет
Странни пътни знаци в Европа, които шофьорите трябва да познават
5 зодии с най-голям шанс за повишение през юни 2026
Рецепта по турски: Плачещ сладкиш
Спортът по телевизията днес, 11 юни
Мачовете по телевизията днес, 11 юни
Хамилтън е сигурен: Първата ми победа с Ферари е близо
Тайсън Фюри избесня
ЦСКА ще играе първите си мачове в Лига Европа на стадион "Васил Левски"
Дунав Русе пусна абонаментни карти по 120 и 160 евро
Испанска рецепта за хрупкави чушлета Падрон (pimientos de Padrón)
Дневен хороскоп за 11 юни, четвъртък
6 зодии с много късмет до края на юни
Експлозия от десени за лято 2026 (+Снимки)
Погрижете се за домашния уют с шест ТОП сезонни оферти от HomeMax
Коста Каракашян завършва юбилейния пети сезон на Karakashyan & Artists с наградени спектакли и международни участия
Ново европейско проучване: Българите са против приемането на Украйна в ЕС
До 2035 г. България ще увеличи разходите за отбрана на до 5% от БВП
"Коперник": Преживяхме вторият най-топъл май в историята
Как реагира светът на новината, че спираме да пращаме оръжия на Украйна
Фен събра бири от всички страни на Световното първенство и предизвика сензация
Забраниха да се вдигат цените без ясна обосновка
Ледникът на Страшния съд се топи все по-бързо
Откриха ген, устойчив на антибиотици, в Средиземно море
В Слънчевата система може да е имало още две планети гиганти
Започнаха първите изпитания на „еликсир на младостта“ върху човек
Край Шанхай заработи първият подводен център за данни, захранван от вятър
Планетата е заплашена от екстремни горещини и хаос