Умереното намаляване на приема на калории може действително да забави процеса на стареене, твърди ново проучване, ръководено от Центъра за стареене към Училището за обществено здраве Мейлман към Колумбийския университет.
Даниел Белски, доцент по епидемиология в Columbia Mailman School и главен автор на въпросното изследване, обяснява, че тъй като ограничаването на калориите може да забави стареенето при същества като мухи, червеи и мишки, той и колегите му са искали да проверят дали същият метод може да забави "биологичното стареене" и при хората.
В хода на работата си учените са изследвали кръвни проби, взети от участниците в проучването CALERIE (Comprehensive Assessment of Long-Term Effects of Reducing Intake of Energy), което "подлага 220 здрави мъже и жени на случаен принцип в три места в САЩ на 25-процентно ограничаване на калориите или на нормално хранене в продължение на две години", се казва в прессъобщение на Училището по обществено здраве Mailman към Колумбийския университет.
След като анализира метилационните знаци върху ДНК (за които е известно, че се променят с възрастта), извлечени от тези проби, екипът открива това, което според него е "доказателство, че ограничаването на калориите забавя темпото на стареене при хората", както се изразява съавторът на изследването и изследовател от Колумбийския център за стареене Калън Райън.
"Нашите открития са важни, защото предоставят доказателства от рандомизирано проучване, че забавянето на човешкото стареене може да бъде възможно", отбелязва Райън. "Те също така ни дават представа за видовете ефекти, които бихме могли да търсим при изпитвания на интервенции, които биха могли да се харесат на повече хора, като например периодично гладуване или ограничено във времето хранене."
Той все пак отбелязва, че методът на ограничаване на калориите "вероятно не е за всеки". /БГНЕС
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Четвърт век Ердоган: Турция между модернизацията и едноличната власт
За пазара на петрол Ормузкият проток не е затворен
S&P 500 отстъпи от рекорда, но затваря трета поредна седмица на зелена територия
Теодор Джамов: Бойните спортове са достъпни, всеки може да тренира
Един от ключовите петролни терминали на Русия спря работа
AI излиза от софтуера и започва да решава реални проблеми
Константин Ковачев и упражненията за правилна стойка, без болки в гърба и кръста
Успение Богородично: Какво символизира празникът и защо е наричан "Малък Великден"
Стилияна Николова след успеха: "Определено съм доволна от себе си"
В "България сутрин" на 16 август от 9:30 часа: Как се възпитава отношение към здравословната храна?
Иран: Все още не сме решили дали да подновим преговорите със САЩ
Новият отбор на наш национал стартира с равенство, той остана на пейката
Сити не даде оферта за Енцо, но трансферът все още остава възможен
Левски има големи шансове да отстрани АЕК
Голямо завръщане в ЦСКА, ще се гони титлата
Монца гази за Купата, Антов остана на пейката
Ясен е и последният участник в плейофите на Лига Европа
Любовен хороскоп за 17 - 23 август
5 насекоми, които са полезни за градината
Скариди със зеленчуци на тиган
Нумерологична прогноза за 15 август
Днес е Голяма Богородица
Таро карта за 15 август, събота - Тройка чаши
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
Мощно земетресение край Индонезия уби 20 души и предизвиква масови евакуации
ГЕРБ свали Иван Портних от поста областен координатор във Варна
Коцев: Тръбата във Варненското езеро вече е изцяло подменена
Тръмп заяви, че ще обяви Ормузкия проток за "територия на САЩ"
Апелативният съд върна делото срещу Благомир Коцев на прокуратурата
Честит празник, Варна!