Редовната консумация на варива - боб, леща и грах понижава риска от сърдечносъдови заболявания, коронарна болест на сърцето и високо кръвно налягане, съобщава сайтът Медикъл експрес, позовавайки се на резултатите от американско изследване.
Авторите му са установили, че за хората, консумиращи редовно варива, рискът от посочените заболявания е с 10 процента по-нисък, отколкото за индивидите, които рядко ги включват в менюто си.
"Сърдечносъдовите заболявания са водещата и свързаната с най-високи разходи причина за смъртност по света. Настоящото проучване показва, че една евтина, достъпна и широко разпространена храна може да промени това - варивата", казва Хана Калеова от изследователския екип.
Бобовите растения са полезни за сърцето, тъй като са богати на фибри, растителни протеини и други хранителни вещества, бедни са на мазнини и холестерол и имат нисък гликемичен индекс.
Препоръката на специалистите е седмичното меню да включва три купички варива. (БТА)

S&P 500 отстъпи от рекорда, но затваря трета поредна седмица на зелена територия
Теодор Джамов: Бойните спортове са достъпни, всеки може да тренира
Един от ключовите петролни терминали на Русия спря работа
AI излиза от софтуера и започва да решава реални проблеми
Седемгодишните облигации на "Старком Холдинг" ще се търгуват на EuroBridge от 17 август
Тръмп защити балната си зала, представяйки я за част от военен комплекс
Бременност - най-важните прегледи през 9-те месеца
Рецепта за сьомга със зеленчуци на фурна
9 начина на готвене – от най-здравословния до най-нездравословния
Защо роботизираните заводи все още имат нужда от човешкия фактор?
Късна емисия
Стилияна Николова спечели сребро в многобоя на Световното и квота за Олимпиадата
Спортът по телевизията днес, 15 август
Мачовете по телевизията днес, 15 август
Илиан Илиев: Преди години трудно допускахме голове, а сега е обратното
Страхотно! Стилияна Николова донесе първи медал за България и квота за Лос Анджелис 2028
ЦСКА 1948 обърна Черно море и излезе на върха
Роналдо и Джорджина подписали предбрачно споразумение
Днес е Голяма Богородица
Таро карта за 15 август, събота - Тройка чаши
3 зодии привличат финансов успех в седмицата от 17 до 23 август 2026
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
Дневен хороскоп за 15 август, събота
5 поверия за Голяма Богородица
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
Басейнова дирекция: Българското крайбрежие е чисто, без замърсяване от нефтопродукти
Черноморец привлече футболист от Фратрия
200 пияни и дрогирани водачи спипа КАТ за седмица
Варна ще бъде домакин на международен турнир по билярд
НСИ: Над 600 хил. души в активна трудова възраст мързелуват
За Празника на Варна: Концерт на площад „Независимост“ с класическа музика