Общо 166 сигнала за нередности в транспорта са подадени месец след пускането на "горещия телефон" към Министерството на транспорта, съобщиха ведомството.
Инспектори на ИА "Автомобилна администрация" са съставили 21 акта след подадени сигнали.
Най-много оплаквания има в областта на автомобилния транспорт - 133.
Повечето нарушения са свързани с превозване на по-голям брой пътници от определения в документите на превозното средство, неспазване на маршрутните разписания, неспазване на времето за управление и почивки, неиздаване на карти на пътниците при извършването на специализиран превоз.
Хората са се оплаквали и заради неиздаване и неприкрепване на багажни разписки, технически неизправности, недобре укрепени товари, липса на лиценз за превоз на пътници.
До момента половината от сигналите са приключени.
В областта на железопътния транспорт са получени 33 сигнала.Най-често оплакванията са свързани с повредена електрическа и климатична инсталация във влаковете, непочистени пътнически вагони; нередности около издаването на билети на пътниците от кондукторите, липса на места за спални вагони, както и закъснения на влакове.
До момента сигнали за нередности във водния транспорт не са подавани.
"Горещата" телефонна линия беше открита официално на 6 юли 2011 г.
Инициативата е на министъра Ивайло Московски като част от предприетите мерки за подобряване на безопасността, контрола и обслужването в транспорта, след тежката катастрофа на АМ "Тракия".